Metro 2033: Black Station (1)
Aktualizacja:
Black Station*
Także i ten poziom możesz rozegrać na dwa zasadnicze sposoby, a mianowicie:
1) skradając się i unikając walk z siłami wroga
2) atakując wszystkich napotykanych przeciwników
Oba warianty są w moim przekonaniu równie wymagające. Pozostawanie w ukryciu tym razem będzie wymagało przykładania większej uwagi do poczynań przeciwników. Z kolei decydując się na walki będziesz musiał liczyć się z koniecznością zlikwidowania kilku świetnie uzbrojonych grup żołnierzy wroga.
Warto zaznaczyć, że wspólna dla obu wariantów jest jedynie końcówka. W tym przypadku będziesz chciał wyeliminować maksymalnie dwóch wrogów (skradanie się) lub całą ostatnią grupę (wariant agresywny).
![]() | ![]() |
Wariant 1 - skradanie się: Rozpocznij etap od zdjęcia maski przeciwgazowej. Podejdź do kraty i odbierz od sojusznika karabin z tłumikiem #1 , oczywiście przy założeniu, że taka broń nie znajduje się już na Twoim wyposażeniu. Korzystając z okazji możesz też zbadać ciała zabitych żołnierzy oraz podnieść noktowizor #2 .
![]() | ![]() |
Wybierz jedyne dostępne przejście #1 i zwróć uwagę na to, że jest ono wprost usiane pułapkami. Musisz unikać zawieszonych puszek, potłuczonego szkła oraz liny uruchamiającej pułapkę #2 , którą najlepiej byłoby obejść od lewej strony. Pomagaj tu sobie noktowizorem, bo światło latarki mogłoby zaalarmować wrogów.
![]() | ![]() |
Po Twojej prawej stronie rozstawiło się dwóch przeciwników #1 , ale możesz ich śmiało ominąć, bo nie zostaniesz przez nich zauważony. Ruszaj prosto, a wkrótce dotrzesz do rozwidlenia. Nie wychylaj się, tylko zaczekaj aż przejdzie tędy pojedynczy przeciwnik #2 . Ruszaj za nim, a więc skieruj się w lewo.
![]() | ![]() |
Pamiętaj o zachowywaniu bezpiecznej odległości. Po drodze natrafisz na zapaloną lampę #1 . Zaczekaj aż żołnierz się oddali i ją zgaś. Podejdź teraz trochę do przodu i zaczekaj aż ta sama osoba odwróci się #2 , ruszając w stronę skrzyżowania, z którego przyszedłeś.
![]() | ![]() |
Wejdź do nowej lokacji i pamiętaj o tym żeby tu przez cały czas kucać. Radziłbym się śpieszyć żeby wspomniany na początku misji generator nie doczekał się dodatkowej ochrony. Przejdź po mostku na drugą stronę #1 , a następnie zbliż się do dziury w lewej ścianie #2 .
![]() | ![]() |
UWAŻAJ tu na zawieszoną puszkę, której nie możesz trącić. Zeskocz na dół #1 i od razu skieruj się w lewo, dzięki czemu znajdziesz się w pomieszczeniu z generatorem #2 . Podejdź do generatora i wciśnij klawisz akcji żeby go wyłączyć. Jeśli się spóźniłeś i są tu już jacyś żołnierze to musisz zaczekać na odpowiedni moment żeby wyłączyć generator.
![]() | ![]() |
Korzystając z okazji możesz zbadać to pomieszczenie, podnosząc zwykłą amunicję oraz 5 sztuk złotej amunicji #1 . Powróć teraz do schodów i zbadaj obszar pod nimi. Odnajdziesz tu ciało żołnierza #2 , a przy nim trzy sztuki złotej amunicji .
![]() | ![]() |
Zwróć się teraz w stronę pobliskiego przejścia prowadzącego na peron #1 . Musisz zaczekać aż pojawi się tu wrogi żołnierz. Gdy tylko osoba ta się odwróci ruszaj za żołnierzem. Jeśli chcesz dotrzeć do jeszcze jednej skrytki to konieczne będzie skorzystanie ze znajdującej się tu drabinki #2 . Na dachu wagonu odnalazłbyś skrzynkę, a w niej zapasy i 4 sztuki złotej amunicji .
![]() | ![]() |
Jeżeli nie chcesz ryzykować z wchodzeniem na wagon to zdecyduj się na wejście do wagonu #1 . Przejdź na drugi koniec. Zaczekaj aż wspomniany wyżej żołnierz odwróci się i zacznie iść w Twoją stronę. Wyskocz z wagonu i zlokalizuj wejście do tunelu #2 .
![]() | ![]() |
Tunel ten zaprowadzi Cię do głównej lokacji #1 , przy czym z racji wyłączenia generatora będzie tu dość ciemno. Zbliż się do przeciwników, zaczekaj na właściwy moment i ruszaj w stronę znajdujących się po lewej stronie schodów #2 , po których wyjdź na wyższy poziom. Odszukaj tu otwartą bramkę. Dokończenie opisu tej misji odnajdziesz po opisie drugiego wariantu (sekcja Zakończenie).
![]() | ![]() |
Wariant 2 - walka: Rozpocznij etap od zdjęcia maski przeciwgazowej. Podejdź do kraty. Zaoferowany przez sojusznika karabin z tłumikiem #1 możesz zignorować, zabierając z niego jedynie amunicję. Korzystając z okazji warto za to zbadać ciała zabitych żołnierzy oraz podnieść noktowizor #2 .
![]() | ![]() |
Wybierz jedyne dostępne przejście #1 i zwróć uwagę na to, że jest ono wprost usiane pułapkami. Jako że nie zależy Ci na pozostawaniu w ukryciu musisz jedynie unikać pułapek związanych z linkami #2 , gdyż ich uruchomienie zakończyłoby się śmiercią sterowanej postaci.
- Metro 2033 - poradnik do gry
- Metro 2033: Poradnik do gry
- Metro 2033: Opis przejścia - Rozdział 4
- Metro 2033: Front Line (1)
- Metro 2033: Front Line (2)
- Metro 2033: Front Line (3)
- Metro 2033: Trolley Combat
- Metro 2033: Depot
- Metro 2033: Defense (1)
- Metro 2033: Defense (2)
- Metro 2033: Child (1)
- Metro 2033: Child (2)
- Metro 2033: Outpost (1)
- Metro 2033: Outpost (2)
- Metro 2033: Black Station (1)
- Metro 2033: Black Station (2)
- Metro 2033: Opis przejścia - Rozdział 4
- Metro 2033: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
JÓZEK2 Generał
Czy" Last Light" to coś jak cz. pierwsza M. czy jest lepsza, ciekawsza, bardziej rozbudowana ? Pytam, bo nie wiem czy ją łyknąć ? "Jedynka", jak dla mnie, była taka sobie.
zanonimizowany771614 Pretorianin
jeżeli "jedynka" była dla Ciebie taka sobie, to w Last Light musisz zagrać koniecznie :) sam jestem w mniej więcej połowie gry i muszę przyznać, że ta gra to istna perełka, nie tylko jeśli chodzi o ten rok, ale w ogóle elektroniczną rozgrywkę ;) sam gorąco polecam ten tytuł, ale i ocena graczy mówi sama za siebie :D
zanonimizowany1002509 Junior
witam mam takie pytanko w spawie trofeum oswiecony co trzeba zrobic zeby je dostac mam prawie wszysktkie trofea moze czasami cos nie wskoczylo tez sie tak zdaza
Caviez89 Centurion
Bzdura aby mieć dobre zakończenie można wszystkich zabijać ważne by w końcówce rozwalić ten transmiter do nakierowywania rakiet i tyle
geohound Generał
Durnowaty opis przejścia, zwłaszcza na etapie biblioteki i archiwum - nie oddałem tam ani jednego strzału, na co nawet zwraca uwagę kompan. Jest wprost powiedziane jak "walczyć" z bibliotekarzami - patrzeć cały czas w oczy, powoli się wycofywać i nie obracać tyłem. Po co tu walczyć na chama?
RoGi966 Junior
W misji Lost Catacombs dobiegam do Bourbona przy kracie i nic nie mogę zrobić zawsze ginę.Czy coś zrobiłem nie tak?Jest tu jeszcze ktoś w 2021?
Miodowy Generał
Rozdział 5 - Depository
Oczywiście niektórych pojedynków nie unikniesz.
Każdego z małpo-mutantów da się ominąć lub uciec mu (byle dobiec/zakraść się do odpowiedniego punktu), co jest znacznie bardziej opłacalne. Warto mieć na podorędziu strzelbę żeby się odczepił na chwilę.
szymonl25811141720 Junior
Beznadziejna gra. W rozdziale D6 skończyły mi się filtry i koniec grania ... Ale dno
Darth Kagris Junior
No ale z kierunkami to autor ma spory problem... ????
Darth Kagris Junior
Mam pytanie jeśli ktoś tu jeszcze zagląda: czy zabójstwa sumują się z przejść na różnych poziomach lub powtarza ia misji gdzie łatwo trupy padają?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
























