Czego nie robić w Mashinky? | Szybki na start | Mashinky

Poradniki

Aktualizacja:

Spis treści

Poniżej znajdziesz porady, które doprowadzą Twoje kolejowe imperium do sukcesu. Pamiętaj o tych przestrogach i buduj rozważnie, aby oszczędzić czas, pieniądze i życie pasażerów. Czego nie robić w Mashinky, czego nie powinno się budować i czego unikać?

Do pierwszej rozgrywki nie wybieraj największej mapy!

Teoretycznie większa mapa, daje więcej swobody i miast/fabryk. Z drugiej strony, szybko możesz zapomnieć o połączeniu, które postawiłeś w przeciwnym rogu mapy, a okaże się workiem bez dna. Na małej mapie będzie łatwiej zapanować nad wszystkimi połączeniami. Dodatkowo, część zadań będzie opierać się na losowych punktach na mapie, więc przy małej mapie często będziesz miał już infrastrukturę (albo w pobliżu), co ułatwi zaliczenie takiego wyzwania i szybkie zgarnięcie nagrody. Warto rozpocząć grę na domyślnych ustawieniach.

Nie buduj długich połączeń na początku gry!

Stawianie długich połączeń będzie kosztowne, a czas przejazdu pierwszych pociągów (nawet przy małym składzie wagonów) będzie baaardzo długi. Lepiej jest postawić dwa krótkie połączenia, niż jedno długie. Zwłaszcza na początku rozgrywki, gdzie potrzebujesz Zielonych Żetonów na dalszy rozwój. Pamiętaj, że odległość między punktami nie wpływa na zyski.

Nie używaj dwóch pociągów na tym samym torze bez odpowiedniej infrastruktury!

Używanie kilku pociągów na jednej linii, będzie bardzo przydatne w późniejszym etapie gry. Na początku lepiej jest tego unikać. Oczywiście, możesz postawić semafory i dodatkowe tory, ale stracisz czas i nerwy, aby ustawić wszystko w odpowiedni sposób. Łatwiej jest zbudować dodatkową, bliźniaczą nitkę niż kombinować z semaforami (jeśli jednak koniecznie chcesz stworzyć takie połączenie przejdź do rozdziału o semaforach i prostych połączeniach).

Ostrożnie z polecaniem "ignoruj następny sygnalizator" lub niszczeniem torów!

Oczywiście, zazwyczaj pociąg ominie semafor, który w danym momencie wadzi, ale często inny pociąg potrafi wjechać na ten sam tor. Wypadki najczęściej się zdarzają, kiedy puszczamy jeden pociąg i natychmiast kierujemy swoją uwagę na inną część mapy. Im większy ruch, tym większe prawdopodobieństwo, że któryś pojazd znajdzie się tam gdzie nie trzeba. Podobnie jest z niszczeniem torów, w momencie, gdy na linii jest wiele pociągów. Bardzo często pociągi korzystają z nowych tras lub przejeżdżają na zielonym, kiedy na chwilę wyburzyliśmy kawałek torów. Poprawki w połączeniach najlepiej jest robić na Pauzie albo po zatrzymania wszystkich pociągów.

Nie buduj wszystkich dostępnych ulepszeń w stacjach/fabrykach!

Zwłaszcza na początku rozgrywki! Wiem, że mogą kusić swoimi bonusami, ale na początku najlepiej jest wykorzystać to, co może nam zaoferować dany zakład/miasto. Dodatkowo, nie wszystkie będą tobie potrzebne (np. powiększenie obszaru stacji). Ulepszenia są bardzo drogie i najlepiej jest stawiać dodatkowe struktury w zatłoczonych stacjach (większe stacja, szybszy rozładunek), w dużym mieście (poczekalnia), albo w jedynej wytwórni/fabryce w okolicy (dodatkowe możliwości produkcyjne), które są częścią dużych połączeń.

Podobało się?

0

Mashinky

6 października 2017

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2017-10-13
09:30

Zmroku Konsul

Zmroku
😉

Jednego na serio brakuje mi w tej grze. Tego odgłosu z serii Railroad Tycoon, kiedy pociąg przybijał do stacji z bogatym ładunkiem i głośniki odtwarzały dźwięk nabijania na kasę (?), którego długość i natężenie zależało od wielkości zysku. Liczę na takiego moda.

A poza tym - jestem bardzo ciekawy, co pokaże developer w najbliższych miesiącach, bo gra zapowiada się bardzo miodnie.

Komentarz: Zmroku
2017-10-12
16:22

Haako Legionista

Haako

Bliżej jej do Transport Tycoon/Open TTD/ Industry Giant niż do Transport Fever. Brakuje innych gałęzi transportu oraz pojazdów ze współczesnych czasów, ale twórca chce dodać te i inne rzeczy.
Nie masz swobodnej budowy jak w TF, ale klasyczne rozwiązanie oparte o budowanie na polach. Sam transport jest uproszczony np. pasażerów; nie ma podziału na dzielnice mieszkalne czy komercyjne. Dla mnie frajda z budowania i oglądania jak wszystko sprawnie śmiga, jest większa niż z TF :)

Komentarz: Haako
2017-10-12
14:15

Moriia Legionista

Jak ta gra wypada wzgledem Transport fever ?

Komentarz: Moriia
2017-10-12
13:26

Zmroku Konsul

Zmroku

Tak. Ostatnio nawet w niektórych Pendolino wynaleźli nawet ciszę.

Komentarz: Zmroku
2017-10-11
20:13

Albanoid Pretorianin

Albanoid
😁

Znalazłem kardynalny błąd w poradniku. Nie jest możliwym stworzenie czegoś, co jest ponad PKP. Nie od dziś wiadomo, że to twór idealny, z najnowszą infrastrukturą i zdobyczami technologicznymi. Oprócz tego poradnik bardzo na plus ;)

Komentarz: Albanoid

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl