Porady na początek | Szybki start | Mashinky

Poradniki

Aktualizacja:

Spis treści

Do pierwszej gry w Mashinky polecam zagrać na domyślnych ustawieniach. Mały rozmiar mapy pozwoli łatwiej zapanować i połączyć odpowiednie punkty na mapie. Wiele zadań w grze opiera się na losowych punktach, przez łatwiej jest wykonać takie zadania. Nie zwiększaj ilości wody na mapie, gęstości lasów czy wysokości wzgórz. Niwelowanie terenu kosztuje dużo Zielonych Żetonów, które możesz wydać na bardziej przydatne rzeczy.

Naucz się walut!

W Mashinky nie zarabiasz pieniędzy, tak jak w innych grach. Na transporcie niektórych towarów, zarabiasz Żetony (Tokeny). Najważniejsze są "zielone", które ilustrują pieniądze. Będą niezbędne do stawiania infrastruktury (tory, drogi, stacje), zakupu pojazdów oraz ich utrzymania. Często będziesz musiał przewieść szereg surowców i towarów, aby je zdobyć. Do zakupu lepszych pojazdów, wybudowania efektywniejszych usprawnień stacji czy fabryk albo awansu do następnej epoki, będziesz potrzebował np. w pierwszych erach: żółtych i czarnych Żetonów. Ten podział na różne waluty będzie towarzyszył przez całą grę i zdobywanie Żetonów będzie jednym z Twoich celów.

Zadbaj o żetony na utrzymanie!

W nowej erze pojawią się nowe żetony/waluty, pojazdy (zazwyczaj szybsze, mocniejsze, droższe), surowce i towary i miasta. Warto najpierw zadbać o dobry łańcuch produkcji wszystkich dostępnych żetonów, aby płynnie wejść w nową erę i bez przeszkód korzystać z jej dobrodziejstw. Pamiętaj, że niektóre Żetony (na początku zielony i czarny), będą potrzebne bieżąco, aby opłacić koszty utrzymania twoich pojazdów (paliwo).

Zielone żetony otrzymasz z transportu pasażerów

Zielone Żetony (pieniądze) najprościej i najłatwiej jest zarobić na transporcie pasażerów. Znajdź dwa duże miasta w bliskiej odległości od siebie i stwórz połączenie. W razie braku dwóch miast, wystarczy jedno duże. W takiej sytuacji, jedno będzie generować pasażerów, a drugie tylko odbierać. Jeśli z czasem zobaczysz, że na jednej stacji jest dużo pasażerów (czyli więcej niż 100-200), to pomyśl o dorzuceniu dodatkowego wagonu lub kolejnego pociągu.

Poczekalnia to ulepszenie, które nie tylko zwiększa zasięg stacji, ale też ilość pasażerów. - Porady na początek | Szybki start | Mashinky - Mashinky - poradnik do gry
Poczekalnia to ulepszenie, które nie tylko zwiększa zasięg stacji, ale też ilość pasażerów.

Buduj ulepszenia stacji!

Niektóre ulepszenia stacji np. poczekalnia mogą znacząco wpłynąć na ilość nowych pasażerów. Nie są to tanie struktury, ale na dłuższą metę mogą przyczynić się do pokaźnych zysków. Jeśli uznasz, że dana wytwórnia produkuje niewystarczającą ilość surowców, albo fabryka nie nadąża z przetwarzaniem twoich dostaw, to rozważ postawienie dodatkowych ulepszeń. Pamiętaj, że musisz ulepszyć zajezdnię, aby otrzymać dostęp do lepszych pociągów w nowej epoce. Każda zajezdnia musi być oddzielnie ulepszona, więc warto wybrać taką, która obsługuje wiele pociągów. Sama zajezdnia jest potrzebna tylko do zakupu lub modyfikacji już istniejących pociągów.

Odległość nie wpływa na zarobki!

Odległości między miastami lub fabrykami nie wpływają na twoje zarobki. Zawsze otrzymasz tyle samo z transportu pasażerów pomiędzy miastami, a fabryki wytworzą określoną ilość produktów. Podobnie ma się rzecz z czasem, jaki potrzebujesz na transport. Dlatego, na początku skupiaj się na połączeniu punktów (miasta, kopalnie, lasy, fabryki), które są jak najbliżej siebie.

Na początku buduj proste linie!

Na początku trzymaj się zasady "jedno połączenie - jeden pociąg". Stawiaj oddzielne tory i stacje/perony dla nowych pociągów, a w ten sposób unikniesz problemów, przestojów i kolizji. Budowanie połączeń dla kilku pociągów nie jest trudne, ale najpierw opanuj podstawy i zdobądź dużą ilość Żetonów.

Nie buduj pociągów dłuższych niż stacja - Porady na początek | Szybki start | Mashinky - Mashinky - poradnik do gry

Długość stacji ma znaczenie!

Nie buduj pociągów dłuższych niż stacja! Czas załadunku/rozładunku będzie dwa razy dłuższy. Dodatkowo, pierwsze pociągi będą miały trudność z ciągnięciem więcej niż 4-6 wagonów (zależnie od wagi). Zwróć uwagę, że niektóre lokomotywy/wagony znacząco różnią się długością. Na początku większość krótkich połączeń powinna posiadać pociągi, które będą miały 3-4 wagony. Jest to optymalna ilość do możliwości początkowych lokomotyw.

Skrzyżowanie jest tańsze niż tunel

Przy budowie torów taniej i łatwiej jest stworzyć skrzyżowanie niż most lub tunel. Na początku gry nie możesz pozwolić sobie na takie luksusy, ale później będą niezwykle przydatne. Zwłaszcza przy zatłoczonych liniach, gdzie płynność jest bardzo ważna. Na takim skrzyżowaniu wystarczy postawić po jednym podwójnym semaforze na każdej odnodze. To rozwiązanie sprawdzi się tylko przy zasadzie "jedno połączenie - jeden pociąg".

Wszystkie żetony są BARDZO ważne

Inne Żetony niż zielone, są niezbędne do stawiania ulepszeń w wytwórniach i fabrykach, stacjach oraz przy zakupie nowych lokomotyw i wagonów. Żółte Żetony (drewno), są potrzebne w dużych ilościach, zwłaszcza przy stawianiu nowych struktur. Czarne Żetony (węgiel) to jednocześnie waluta niezbędne do zakupy potężniejszych lokomotyw oraz ich utrzymaniu (paliwo).

Jeśli brakuje ci pieniędzy, warto zaciągnąć dodatkową pożyczkę - Porady na początek | Szybki start | Mashinky - Mashinky - poradnik do gry

Pożyczka jest OK

Jeśli brakuje ci pieniędzy, warto zaciągnąć dodatkową pożyczkę. Kliknij na aktualny zapas twoich Żetonów w lewym dolnym rogu interfejsu. Pojawi się menu i dwa przyciski u dołu okienka, które pozwolą ci na spłatę lub zaciągnięcie pożyczki. Odsetki są bardzo małe, więc warto wziąć jak najwięcej pieniędzy i zainwestować w nowe połączenia.

Podobało się?

0

Mashinky

6 października 2017

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2017-10-13
09:30

Zmroku Konsul

Zmroku
😉

Jednego na serio brakuje mi w tej grze. Tego odgłosu z serii Railroad Tycoon, kiedy pociąg przybijał do stacji z bogatym ładunkiem i głośniki odtwarzały dźwięk nabijania na kasę (?), którego długość i natężenie zależało od wielkości zysku. Liczę na takiego moda.

A poza tym - jestem bardzo ciekawy, co pokaże developer w najbliższych miesiącach, bo gra zapowiada się bardzo miodnie.

Komentarz: Zmroku
2017-10-12
16:22

Haako Legionista

Haako

Bliżej jej do Transport Tycoon/Open TTD/ Industry Giant niż do Transport Fever. Brakuje innych gałęzi transportu oraz pojazdów ze współczesnych czasów, ale twórca chce dodać te i inne rzeczy.
Nie masz swobodnej budowy jak w TF, ale klasyczne rozwiązanie oparte o budowanie na polach. Sam transport jest uproszczony np. pasażerów; nie ma podziału na dzielnice mieszkalne czy komercyjne. Dla mnie frajda z budowania i oglądania jak wszystko sprawnie śmiga, jest większa niż z TF :)

Komentarz: Haako
2017-10-12
14:15

Moriia Legionista

Jak ta gra wypada wzgledem Transport fever ?

Komentarz: Moriia
2017-10-12
13:26

Zmroku Konsul

Zmroku

Tak. Ostatnio nawet w niektórych Pendolino wynaleźli nawet ciszę.

Komentarz: Zmroku
2017-10-11
20:13

Albanoid Pretorianin

Albanoid
😁

Znalazłem kardynalny błąd w poradniku. Nie jest możliwym stworzenie czegoś, co jest ponad PKP. Nie od dziś wiadomo, że to twór idealny, z najnowszą infrastrukturą i zdobyczami technologicznymi. Oprócz tego poradnik bardzo na plus ;)

Komentarz: Albanoid

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl