Strategia rozwoju czyli co na początku, a co później | Podstawy rozgrywki
Strategia rozwoju Twojej kolei w grze Mashinky powinna zostać wcześniej zaplanowana - korzystaj z naszego planu, aby zabezpieczyć swoją kolejową przyszłość.
Aktualizacja:
Pierwsze kroki mogą cię przytłaczać: miasta, kopalnie, lasy fabryki.. Za co się wziąć na początku? Najpierw musisz zacząć zdobywać środki, które pozwolą się tobie rozwijać i przyczynią się do znacznego powiększenia twojej firmy transportowej. Potem skupisz się na transporcie surowców do przetwórni i do fabryk, aby zdobyć inne żetony niezbędne do rozwoju.
- Zapoznaj się z otoczeniem i zajmij się transportem pasażerów
- Transport podstawowych towarów
- Ulepszenia, nowe pociągi, większe linie
- Awans do kolejnej ery
- Nowa era - nowe wyzwania
Zapoznaj się z otoczeniem i zajmij się transportem pasażerów
Rozejrzyj się po mapie. Szukaj dużych miast blisko siebie i związanych ze sobą fabryk (las-tartak-fabryka lub kopalnia węgla-fabryka). W ten sposób łatwiej i szybciej przetransportujesz towary. Zacniej od stworzenia kilku połączeń pasażerskich. Na początku gry to praktycznie jedyny sposób na zdobycie dużych ilości zielonych żetonów. Alternatywnie, możesz wozić drewno do tartaku, aby przerabiać część surowców na zielone żetony (musisz zbudować odpowiednie ulepszenie w tartaku).
Transport podstawowych towarów
Zacznij od zdobywania żółtych żetonów. Stwórz połączenie między lasem, tartakiem i fabryką. Jeśli zobaczysz, że produkcja drewna nie zapełnia twoich pociągów, wykup ulepszenie, do które potrzebujesz tylko zielonych żetonów. Od teraz zyskasz o wiele większe ilości surowców na stacjach, przez co pociągi więcej czasu spędzą w trasie niż na stacjach. Żółte żetony wykorzystasz w wielu gałęziach twojej firmy: lepsze pociągi i wagony, ulepszania na stacjach czy obiektach przemysłowych. Następnie zacznij transportować węgiel do fabryki. Czarne żetony przydadzą się niedługo, ponieważ za nie możesz kupić najlepsze pociągi w pierwszych erach.
Ulepszenia, nowe pociągi, większe linie
Kiedy zadbasz o stały dopływ wszystkich dostępnych żetonów, możesz się skupić na ulepszeniu i rozwijaniu istniejących linii. Pierwszymi ulepszeniami, powinny być dobudówki w fabrykach, które zwiększą ilość żetonów otrzymywanych z półproduktów. Reszta ulepszeń jest drugorzędna, ale warto zastanowić się: Może rozbudować dworzec pasażerski w dużym mieście? Dorzucić drugi tor i wypuścić więcej pociągów do ważnej linii? Zwiększyć moce przerobowe wytwórni? Już w pierwszej erze ma dostęp do lepszych pociągów, ale musisz dobudować ulepszenie zajezdni. Pamiętaj, że niektóre pociągi zamiast korzystać z zielonych żetonów do ich utrzymania, potrzebują innych walut.
Awans do kolejnej ery
W ustawieniach generatora mapy możesz ustawić jak wygląda możliwość przejścia do następnej ery. Domyślnie jest ustawiony przedział czasowy lub przez możliwość zainwestowania żetonów w postęp technologiczny. Jeśli zamierzasz zapłacić i szybciej awansować, musisz w znaczący sposób skupić się na zdobywaniu towarów. Warto stworzyć większe połączenie i dodać więcej pociągów. W ten sposób zdobędziesz naprawdę dużo surowców.
Nowa era - nowe wyzwania
Po awansie gra wygeneruje nowe miasta, rozwinie już istniejące i stworzy dodatkowe punkty przemysłowe oraz łańcuchy transportowe. Sprawdź mapę i przeanalizuje, które linie możesz wykorzystać do transportu nowych zasobów. Z tego powodu, warto tworzyć duże linie, które obsłużą więcej pociągów. W ten sposób nie będziesz musiał tworzyć, co rusz nowych połączeń albo nie będziesz musiał inwestować dużych środków w nowe trasy. Zyskasz też dostęp do nowych pojazdów, więc warto wymienić np. najważniejsze pociągi na lepsze (obsługujące długie trasy lub przewożące ciężkie ładunki).
0
Komentarze czytelników
Zmroku Konsul

Jednego na serio brakuje mi w tej grze. Tego odgłosu z serii Railroad Tycoon, kiedy pociąg przybijał do stacji z bogatym ładunkiem i głośniki odtwarzały dźwięk nabijania na kasę (?), którego długość i natężenie zależało od wielkości zysku. Liczę na takiego moda.
A poza tym - jestem bardzo ciekawy, co pokaże developer w najbliższych miesiącach, bo gra zapowiada się bardzo miodnie.
Haako Legionista

Bliżej jej do Transport Tycoon/Open TTD/ Industry Giant niż do Transport Fever. Brakuje innych gałęzi transportu oraz pojazdów ze współczesnych czasów, ale twórca chce dodać te i inne rzeczy.
Nie masz swobodnej budowy jak w TF, ale klasyczne rozwiązanie oparte o budowanie na polach. Sam transport jest uproszczony np. pasażerów; nie ma podziału na dzielnice mieszkalne czy komercyjne. Dla mnie frajda z budowania i oglądania jak wszystko sprawnie śmiga, jest większa niż z TF :)
Zmroku Konsul

Tak. Ostatnio nawet w niektórych Pendolino wynaleźli nawet ciszę.
Albanoid Pretorianin

Znalazłem kardynalny błąd w poradniku. Nie jest możliwym stworzenie czegoś, co jest ponad PKP. Nie od dziś wiadomo, że to twór idealny, z najnowszą infrastrukturą i zdobyczami technologicznymi. Oprócz tego poradnik bardzo na plus ;)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.