Strategia rozwoju czyli co na początku, a co później | Podstawy rozgrywki

Strategia rozwoju Twojej kolei w grze Mashinky powinna zostać wcześniej zaplanowana - korzystaj z naszego planu, aby zabezpieczyć swoją kolejową przyszłość.

Poradniki

Aktualizacja:

Spis treści

Pierwsze kroki mogą cię przytłaczać: miasta, kopalnie, lasy fabryki.. Za co się wziąć na początku? Najpierw musisz zacząć zdobywać środki, które pozwolą się tobie rozwijać i przyczynią się do znacznego powiększenia twojej firmy transportowej. Potem skupisz się na transporcie surowców do przetwórni i do fabryk, aby zdobyć inne żetony niezbędne do rozwoju.

Zapoznaj się z otoczeniem i zajmij się transportem pasażerów

Rozejrzyj się po mapie. Szukaj dużych miast blisko siebie i związanych ze sobą fabryk (las-tartak-fabryka lub kopalnia węgla-fabryka). W ten sposób łatwiej i szybciej przetransportujesz towary. Zacniej od stworzenia kilku połączeń pasażerskich. Na początku gry to praktycznie jedyny sposób na zdobycie dużych ilości zielonych żetonów. Alternatywnie, możesz wozić drewno do tartaku, aby przerabiać część surowców na zielone żetony (musisz zbudować odpowiednie ulepszenie w tartaku).

Transport podstawowych towarów

Zacznij od zdobywania żółtych żetonów. Stwórz połączenie między lasem, tartakiem i fabryką. Jeśli zobaczysz, że produkcja drewna nie zapełnia twoich pociągów, wykup ulepszenie, do które potrzebujesz tylko zielonych żetonów. Od teraz zyskasz o wiele większe ilości surowców na stacjach, przez co pociągi więcej czasu spędzą w trasie niż na stacjach. Żółte żetony wykorzystasz w wielu gałęziach twojej firmy: lepsze pociągi i wagony, ulepszania na stacjach czy obiektach przemysłowych. Następnie zacznij transportować węgiel do fabryki. Czarne żetony przydadzą się niedługo, ponieważ za nie możesz kupić najlepsze pociągi w pierwszych erach.

Ulepszenia, nowe pociągi, większe linie

Kiedy zadbasz o stały dopływ wszystkich dostępnych żetonów, możesz się skupić na ulepszeniu i rozwijaniu istniejących linii. Pierwszymi ulepszeniami, powinny być dobudówki w fabrykach, które zwiększą ilość żetonów otrzymywanych z półproduktów. Reszta ulepszeń jest drugorzędna, ale warto zastanowić się: Może rozbudować dworzec pasażerski w dużym mieście? Dorzucić drugi tor i wypuścić więcej pociągów do ważnej linii? Zwiększyć moce przerobowe wytwórni? Już w pierwszej erze ma dostęp do lepszych pociągów, ale musisz dobudować ulepszenie zajezdni. Pamiętaj, że niektóre pociągi zamiast korzystać z zielonych żetonów do ich utrzymania, potrzebują innych walut.

Awans do kolejnej ery

W ustawieniach generatora mapy możesz ustawić jak wygląda możliwość przejścia do następnej ery. Domyślnie jest ustawiony przedział czasowy lub przez możliwość zainwestowania żetonów w postęp technologiczny. Jeśli zamierzasz zapłacić i szybciej awansować, musisz w znaczący sposób skupić się na zdobywaniu towarów. Warto stworzyć większe połączenie i dodać więcej pociągów. W ten sposób zdobędziesz naprawdę dużo surowców.

Nowa era - nowe wyzwania

Po awansie gra wygeneruje nowe miasta, rozwinie już istniejące i stworzy dodatkowe punkty przemysłowe oraz łańcuchy transportowe. Sprawdź mapę i przeanalizuje, które linie możesz wykorzystać do transportu nowych zasobów. Z tego powodu, warto tworzyć duże linie, które obsłużą więcej pociągów. W ten sposób nie będziesz musiał tworzyć, co rusz nowych połączeń albo nie będziesz musiał inwestować dużych środków w nowe trasy. Zyskasz też dostęp do nowych pojazdów, więc warto wymienić np. najważniejsze pociągi na lepsze (obsługujące długie trasy lub przewożące ciężkie ładunki).

Podobało się?

0

Mashinky

6 października 2017

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2017-10-13
09:30

Zmroku Konsul

Zmroku
😉

Jednego na serio brakuje mi w tej grze. Tego odgłosu z serii Railroad Tycoon, kiedy pociąg przybijał do stacji z bogatym ładunkiem i głośniki odtwarzały dźwięk nabijania na kasę (?), którego długość i natężenie zależało od wielkości zysku. Liczę na takiego moda.

A poza tym - jestem bardzo ciekawy, co pokaże developer w najbliższych miesiącach, bo gra zapowiada się bardzo miodnie.

Komentarz: Zmroku
2017-10-12
16:22

Haako Legionista

Haako

Bliżej jej do Transport Tycoon/Open TTD/ Industry Giant niż do Transport Fever. Brakuje innych gałęzi transportu oraz pojazdów ze współczesnych czasów, ale twórca chce dodać te i inne rzeczy.
Nie masz swobodnej budowy jak w TF, ale klasyczne rozwiązanie oparte o budowanie na polach. Sam transport jest uproszczony np. pasażerów; nie ma podziału na dzielnice mieszkalne czy komercyjne. Dla mnie frajda z budowania i oglądania jak wszystko sprawnie śmiga, jest większa niż z TF :)

Komentarz: Haako
2017-10-12
14:15

Moriia Legionista

Jak ta gra wypada wzgledem Transport fever ?

Komentarz: Moriia
2017-10-12
13:26

Zmroku Konsul

Zmroku

Tak. Ostatnio nawet w niektórych Pendolino wynaleźli nawet ciszę.

Komentarz: Zmroku
2017-10-11
20:13

Albanoid Pretorianin

Albanoid
😁

Znalazłem kardynalny błąd w poradniku. Nie jest możliwym stworzenie czegoś, co jest ponad PKP. Nie od dziś wiadomo, że to twór idealny, z najnowszą infrastrukturą i zdobyczami technologicznymi. Oprócz tego poradnik bardzo na plus ;)

Komentarz: Albanoid

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl