Mosty czy Tunele? | Podstawy rozgrywki | Mashinky
Aktualizacja:
Przy dużej ilości połączeń oraz zagęszczenia torów, będziesz tworzył duże ilości skrzyżowań i odnóg. Szybko zauważysz, że w ten sposób blokujesz ruch kolejowy i szkodzi to płynnemu ruchowi twoich pociągów. Tworzenie mostów lub tunelów rozwiązuje wiele problemów: pociągi nie muszą blokować linii, mogą bezkolizyjnie omijać inne trasy i nadal zachowują płynność na liniach. Pozostaje pytanie, które z tych rozwiązań jest lepsze?

Mosty
Plusy: szybko można zbudować, nie zajmują dużo miejsca, można dobudować je do istniejących wzniesień, dłuższe mosty nie są tak drogie w porównaniu do tuneli, można stawiać na zbiornikami wodnymi.
Minusy: pod mostami mogą być tylko drogi lub tory; nie można budować na budynkami, stacjami, fabrykami lub torami z sygnalizacją, lepsze mosty potrzebują większej ilości żetonów, ograniczenia prędkości.

Tunele
Zalety: można na nimi budować, mogą być pod każdym obiektem, w tunelach pociągi jeżdżą z taką samą prędkością jak na zwykłych torach.
Wady: drogie, im dłuższy tunel tym większa cena, potrzebują więcej miejsca przy wjeździe i wyjeździe, nie można w nich postawić sygnalizacji.
Stawianie mostów i tuneli zazwyczaj wymaga zastanowienia się czy rzeczywiście są potrzebne. W wielu sytuacjach postawisz most, ponieważ jest tańszy i spełnia swoją rolę, mimo niektórych ograniczeń. Jeśli budujesz długi most, można go oddzielić wzniesieniami z sygnalizacją. Jednak w miejscach gdzie każde pole się liczy i potrzebujesz np. sygnalizacji w konkretnym miejscu, lepiej jest postawić tunel. Wymaga większych nakładów, ale daję więcej możliwości i swobody w budowaniu.
0
- Mashinky - poradnik do gry
- Poradnik do gry
- Podstawy rozgrywki
- Jak budować tory? | Podstawy rozgrywki | Mashinky
- Jak dobrze łączyć stacje? | Podstawy rozgrywki | Mashinky
- Zaawansowane połączenia i konstrukcje | Podstawy rozgrywki | Mashinky
- Mosty czy Tunele? | Podstawy rozgrywki | Mashinky
- Ulepszenie wytwórni oraz fabryk | Podstawy rozgrywki
- Jak efektownie budować stacje? | Podstawy rozgrywki | Mashinky
- Stacje przeładunkowe | Podstawowe konstrukcje | Mashinky
- Ulepszenia stacji | Podstawy rozgrywki | Mashinky
- Jak działają semafory? | Podstawy rozgrywki | Mashinky
- Podstawy rozgrywki
- Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Zmroku Konsul

Jednego na serio brakuje mi w tej grze. Tego odgłosu z serii Railroad Tycoon, kiedy pociąg przybijał do stacji z bogatym ładunkiem i głośniki odtwarzały dźwięk nabijania na kasę (?), którego długość i natężenie zależało od wielkości zysku. Liczę na takiego moda.
A poza tym - jestem bardzo ciekawy, co pokaże developer w najbliższych miesiącach, bo gra zapowiada się bardzo miodnie.
Haako Legionista

Bliżej jej do Transport Tycoon/Open TTD/ Industry Giant niż do Transport Fever. Brakuje innych gałęzi transportu oraz pojazdów ze współczesnych czasów, ale twórca chce dodać te i inne rzeczy.
Nie masz swobodnej budowy jak w TF, ale klasyczne rozwiązanie oparte o budowanie na polach. Sam transport jest uproszczony np. pasażerów; nie ma podziału na dzielnice mieszkalne czy komercyjne. Dla mnie frajda z budowania i oglądania jak wszystko sprawnie śmiga, jest większa niż z TF :)
Zmroku Konsul

Tak. Ostatnio nawet w niektórych Pendolino wynaleźli nawet ciszę.
Albanoid Pretorianin

Znalazłem kardynalny błąd w poradniku. Nie jest możliwym stworzenie czegoś, co jest ponad PKP. Nie od dziś wiadomo, że to twór idealny, z najnowszą infrastrukturą i zdobyczami technologicznymi. Oprócz tego poradnik bardzo na plus ;)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.