Jak budować tory? | Podstawy rozgrywki | Mashinky
Aktualizacja:
Budowanie torów w Mashinky opiera się o system pól. Każdy odcinek musi stykać się z dwoma krawędziami pola. Jesteś ograniczony przez duże spadki lub wzniesienia (tory można budować tylko na "brązowych" zboczach). Przed budową zadbaj o dużą ilość wolnej przestrzeni. Tory kolejowe potrzebują sporo miejsca, zwłaszcza, jeśli planujesz bardziej złożone trasy. Do wyboru budowy torów, wybierz przycisk Kolej (Railway). Możesz wybrać przycisk u dołu, pośrodku ekranu albo wcisnąć klawisz "E". Wystarczy pociągnąć trasę z jednego puntu do drugiego. Interfejs budowania będzie tworzył zazwyczaj najlepsze możliwe zakręty o połączenia. Gra ma tendencję do tworzenia najkrótszych tras. Pamiętaj, że zakręty są tutaj stosunkowo duże. Minimalny zakręt o kącie 90 stopni potrzebuje 3 pola w poziomie i 3 pola w pionie (1).

Podobnie rzecz ma się z łączeniem dwóch równoległych linii. Stworzenie takiego połączenia również wymaga 3 pól. Planuj rozbudowę takiego miejsca odpowiednio wcześniej, aby uniknąć problemów z rozbudową lub ewentualnymi modyfikacjami. Jeśli chcesz stworzyć dodatkową, równoległą linię, warto najpierw postawić prosty odcinek (2), a dopiero wtedy połączyć te dwa odcinki (3). Inaczej będziesz musiał walczyć z nieprzychylnym interfejsem budowy(4).

Tak samo ma się z budowaniem mostów, gdy rozpoczniesz stawianie z płaskiego terenu. Pierwsze 3 pola mostu będą szły do góry, a ostatnie 3 będą schodzić do w dół. Reszta to część właściwa mostu, więc na minimalną długość potrzebujesz aż 6 pól plus część właściwa. Możesz też zacząć budowę ze wzniesienia. Wtedy odejdzie potrzeba budowania części wznoszącej lub spadkowej. Mosty są dość drogie, więc przemyśl czy naprawdę potrzebujesz mostu lub czy możesz się bez niego obejść jeszcze przez jakiś czas?

Kiedy zaczniesz budować skrzyżowania, pamiętaj o stworzeniu wszystkich możliwych połączeń. W ten sposób unikniesz problemów z pociągami, które zaczną się gubić lub obierać dziwne trasy. Czasem warto przybliżyć ekran i uważnie obejrzeć takie skrzyżowanie, aby wyłapać braki lub błędy w projekcie.
0
- Mashinky - poradnik do gry
- Poradnik do gry
- Podstawy rozgrywki
- Jak budować tory? | Podstawy rozgrywki | Mashinky
- Jak dobrze łączyć stacje? | Podstawy rozgrywki | Mashinky
- Zaawansowane połączenia i konstrukcje | Podstawy rozgrywki | Mashinky
- Mosty czy Tunele? | Podstawy rozgrywki | Mashinky
- Ulepszenie wytwórni oraz fabryk | Podstawy rozgrywki
- Jak efektownie budować stacje? | Podstawy rozgrywki | Mashinky
- Stacje przeładunkowe | Podstawowe konstrukcje | Mashinky
- Ulepszenia stacji | Podstawy rozgrywki | Mashinky
- Jak działają semafory? | Podstawy rozgrywki | Mashinky
- Podstawy rozgrywki
- Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Zmroku Konsul

Jednego na serio brakuje mi w tej grze. Tego odgłosu z serii Railroad Tycoon, kiedy pociąg przybijał do stacji z bogatym ładunkiem i głośniki odtwarzały dźwięk nabijania na kasę (?), którego długość i natężenie zależało od wielkości zysku. Liczę na takiego moda.
A poza tym - jestem bardzo ciekawy, co pokaże developer w najbliższych miesiącach, bo gra zapowiada się bardzo miodnie.
Haako Legionista

Bliżej jej do Transport Tycoon/Open TTD/ Industry Giant niż do Transport Fever. Brakuje innych gałęzi transportu oraz pojazdów ze współczesnych czasów, ale twórca chce dodać te i inne rzeczy.
Nie masz swobodnej budowy jak w TF, ale klasyczne rozwiązanie oparte o budowanie na polach. Sam transport jest uproszczony np. pasażerów; nie ma podziału na dzielnice mieszkalne czy komercyjne. Dla mnie frajda z budowania i oglądania jak wszystko sprawnie śmiga, jest większa niż z TF :)
Zmroku Konsul

Tak. Ostatnio nawet w niektórych Pendolino wynaleźli nawet ciszę.
Albanoid Pretorianin

Znalazłem kardynalny błąd w poradniku. Nie jest możliwym stworzenie czegoś, co jest ponad PKP. Nie od dziś wiadomo, że to twór idealny, z najnowszą infrastrukturą i zdobyczami technologicznymi. Oprócz tego poradnik bardzo na plus ;)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.