Ulepszenia stacji | Podstawy rozgrywki | Mashinky
Aktualizacja:
Każdą stację możesz ulepszyć o kilka ciekawych struktur. Pamiętaj, że początkowa wielkość stacji to 6 na 6 pól. To ograniczenie dotyczy nie tylko segmentów stacji, ale również wszystkich ulepszeń. Dlatego bierz pod uwagę sposób budowania i ilość peronów, aby nie zamknąć sobie furtki na zakup ulepszeń.

Do każdej stacji możesz wybrać następujące ulepszenia:
- Poczekalnia. Jedno z najprzydatniejszych ulepszeń, nawet przy stacjach przemysłowych. Znacząco zwiększa zasięg stacji, kosztem Zielonych Żetonów.
- Rampa. Przyspiesza załadunek i zwiększa przestrzeń magazynową stacji. Warto wykorzystać w zatłoczonych stacjach towarowych.
- Bistro. Drogie ulepszenie, które najlepiej wykorzystać w największych stacjach pasażerskich, gdzie panuje duży ruch. Nie tylko powiększa ładowność, ale i zyski ze stacji.
- Magazyn. Znacząco zwiększa pojemność magazynową stacji, ale jest bardzo drogi. Warto postawić w stacjach przeładunkowych, lub obsługujących przetwórnie (np. tartak), gdzie ruch jest naprawdę duży.
- Peron. To tak naprawdę pusty segment stacji. Taniej jest wybudować standardowy segment stacji.
- Wieża kontrolna. Zwiększa maksymalną wielkość stacji o 2 pola. Czyli stacja z jedną wieżą kontrolną będzie mogła mieć obszar nie 6 na 6 pól, ale 8 na 8. Warto wznieść nie tylko w celu obsługi większej ilości pociągów, ale warto wykorzystać do obsługi dużych składów kolejowych.
Uwaga! W wersji Early Access nie wszystkie ulepszenia działają zgodnie z opisem np. Poczekalnia obejmuje swoim zasięgiem nie tylko domy mieszkalne, ale i fabryki. Natomiast Bistro nie zwiększa dochodów.
0
- Mashinky - poradnik do gry
- Poradnik do gry
- Podstawy rozgrywki
- Jak budować tory? | Podstawy rozgrywki | Mashinky
- Jak dobrze łączyć stacje? | Podstawy rozgrywki | Mashinky
- Zaawansowane połączenia i konstrukcje | Podstawy rozgrywki | Mashinky
- Mosty czy Tunele? | Podstawy rozgrywki | Mashinky
- Ulepszenie wytwórni oraz fabryk | Podstawy rozgrywki
- Jak efektownie budować stacje? | Podstawy rozgrywki | Mashinky
- Stacje przeładunkowe | Podstawowe konstrukcje | Mashinky
- Ulepszenia stacji | Podstawy rozgrywki | Mashinky
- Jak działają semafory? | Podstawy rozgrywki | Mashinky
- Podstawy rozgrywki
- Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Zmroku Konsul

Jednego na serio brakuje mi w tej grze. Tego odgłosu z serii Railroad Tycoon, kiedy pociąg przybijał do stacji z bogatym ładunkiem i głośniki odtwarzały dźwięk nabijania na kasę (?), którego długość i natężenie zależało od wielkości zysku. Liczę na takiego moda.
A poza tym - jestem bardzo ciekawy, co pokaże developer w najbliższych miesiącach, bo gra zapowiada się bardzo miodnie.
Haako Legionista

Bliżej jej do Transport Tycoon/Open TTD/ Industry Giant niż do Transport Fever. Brakuje innych gałęzi transportu oraz pojazdów ze współczesnych czasów, ale twórca chce dodać te i inne rzeczy.
Nie masz swobodnej budowy jak w TF, ale klasyczne rozwiązanie oparte o budowanie na polach. Sam transport jest uproszczony np. pasażerów; nie ma podziału na dzielnice mieszkalne czy komercyjne. Dla mnie frajda z budowania i oglądania jak wszystko sprawnie śmiga, jest większa niż z TF :)
Zmroku Konsul

Tak. Ostatnio nawet w niektórych Pendolino wynaleźli nawet ciszę.
Albanoid Pretorianin

Znalazłem kardynalny błąd w poradniku. Nie jest możliwym stworzenie czegoś, co jest ponad PKP. Nie od dziś wiadomo, że to twór idealny, z najnowszą infrastrukturą i zdobyczami technologicznymi. Oprócz tego poradnik bardzo na plus ;)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.