Dragon Age Inquisition: Zamykanie szczelin (Rift) łączących świat gry z Pustką

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści
Zamykanie szczelin (Rift), które łączą świat gry z tzw - Dragon Age Inquisition: Zamykanie szczelin (Rift) łączących świat gry z Pustką - Dragon Age: Inkwizycja - poradnik do gry

Zamykanie szczelin (Rift), które łączą świat gry z tzw. Pustką (Fade), to jedna z tych dodatkowych czynności, które będziesz najczęściej wykonywał. Na szczeliny możesz przede wszystkim natrafić podczas eksploracji kolejnych obszarów świata, aczkolwiek zamyka się je również w ramach wykonywania niektórych głównych questów gry. Dobrze jest w rezultacie poznać działanie całego mechanizmu.

Na poszukiwania szczelin możesz wyruszyć samemu (mają one własne ikony na mapie okolicy) lub zajmować się ich zamykaniem niejako przy okazji eksploracji danego obszaru. Przykładowa szczelina pokazana została na powyższym obrazku. Po zbliżeniu się do każdej szczeliny pojawią się wokół niej potwory i warto wykorzystać to, że nie zaatakują one od razu drużyny (wyjątkiem mogą być szczeliny z niektórych głównych zadań). Dobrze jest więc z bezpiecznej odległości sprawdzić z jakimi potworami ma się do czynienia i na jakich poziomach doświadczenia się one znajdują. Jeżeli potwory są na wyższych poziomach od członków drużyny to lepiej jest odłożyć sobie na później zamknięcie danej szczeliny, gdyż pokonanie wszystkich "broniących" jej demonów może okazać się bardzo trudne.

Atakuj potwory pojawiające się wokół szczeliny - Dragon Age Inquisition: Zamykanie szczelin (Rift) łączących świat gry z Pustką - Dragon Age: Inkwizycja - poradnik do gry
Atakuj potwory pojawiające się wokół szczeliny

Po znalezieniu się w polu widzenia potworów "wyplutych" przez szczelinę rozpocznie się bitwa z ich udziałem. Każda tego typu potyczka jest trochę inna i ich dokładniejsze omówienia odnajdziesz w poradniku z opisem przejścia gry. Generalnie najlepiej jest zacząć od pozbycia się najsilniejszych demonów oraz tych potworów, które dążą do atakowania drużyny na dystans. Na koniec zostaw sobie natomiast słabsze kreatury, które zadają drużynie mniejsze obrażenia.

W trakcie staczania walk przy szczelinach warto wiedzieć o dwóch ważnych rzeczach - Dragon Age Inquisition: Zamykanie szczelin (Rift) łączących świat gry z Pustką - Dragon Age: Inkwizycja - poradnik do gry

W trakcie staczania walk przy szczelinach warto wiedzieć o dwóch ważnych rzeczach. Po pierwsze, do zlikwidowania są zawsze co najmniej dwie grupy potworów, gdyż po wyeliminowaniu pierwszej grupy przez szczelinę przecisną się kolejne kreatury. Po drugie, możesz dodatkowo szukać okazji do zakłócenia (Disrupt) działania szczeliny jeszcze przed zakończeniem walk. Dokonuje się tego poprzez wejście w interakcję ze szczeliną po tym jak gra odblokuje możliwość wykonania zakłócenia (przykład na powyższym obrazku). Akcja ta zaowocuje tymczasowym ogłuszeniem i osłabieniem zgromadzonych wokół szczeliny potworów, ułatwiając oczywiście odniesienie zwycięstwa.

Po pokonaniu wszystkich demonów możesz na dobre zamknąć szczelinę - Dragon Age Inquisition: Zamykanie szczelin (Rift) łączących świat gry z Pustką - Dragon Age: Inkwizycja - poradnik do gry
Po pokonaniu wszystkich demonów możesz na dobre zamknąć szczelinę

W przypadku każdej ze szczelin zakończenie całego procesu jest zawsze takie samo. Musisz przede wszystkim doprowadzić do pokonania wszystkich potworów, które pojawiły się wokół szczeliny. Po zabezpieczeniu okolicy zwróć się w stronę szczeliny i wciśnij klawisz/przycisk interakcji, tak by główny bohater mógł ją pomyślnie zamknąć. Za zamknięcie szczeliny zawsze otrzymasz punkty doświadczenia, wpływów (Influence) oraz władzy (Power). Wysokość nagród jest w tym przypadku uzależniona od tego jak wymagającą musiałeś stoczyć bitwę.

Dragon Age: Inquisition

18 listopada 2014

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2015-03-31
04:39

YxU Pretorianin

YxU

@dail - nie żebym miał coś przeciw krytyce, ale... czynności opisane "po łebkach", prawda, często nie było przesady z rozpisaniem czynności prostych i intuicyjnych. Co do wyjętego cytatu - prawda, niektóre kosztowności są używane w zadaniach, jednak te są pospolite i łatwo je znaleźć oraz odróżnić jako istotniejsze. Ale jeśli chodzi o zagadkę martwej ręki to nie pozwolę sobie nic zarzucić - przeczytałem właśnie jeszcze raz opis, i nie ma opcji żeby był błędny (może problem z interpretacją?)
Pozdrawiam

Komentarz: YxU
2015-04-28
01:00

zanonimizowany578615 Junior

Jestem zawiedziony poradnikiem. Mimo że jest mega obszerny, posiada braki, które nie pozwolą zrobić platyny. A jest płatny. Jest w sieci konkurencyjny poradnik i to za darmo. Nie wiem co zrobić, bo reklamować chyba się nie da. Ale to był ostatni raz, kiedy kupiłem u Was poradnik. A trochę ich już było. Warto zaczekać na konkurencje i mieć gratis lepszy produkt.

Komentarz: zanonimizowany578615
2016-01-22
13:46

Varik40 Junior

Zacząłem niedawno grę i dwie nevarskie czaszki wypadły mi w Zaziemiu, z randomowych wrogów.

Komentarz: Varik40
2016-09-16
14:42

Ksiądz Bandyta Junior

Jak zrobić import poprzednich decyzji z DApoczatek i DA2 na konsoli ps3 ? Staram sie zrobić to przez ten dragonagekeep ale niewczytuje mi wogule tej strony wczytac na konsoli . Pomocy prosze niemam pojecia kompletnie jak to zrobic.

Komentarz: Ksiądz Bandyta
2017-01-06
22:20

Sunangelxd Junior

Czy wie ktoś jak zerwać z Blackwall'em? Nie pokazuje mi sie taka opcja nie wiem czemu.. Gdy gralam pierwszy raz i bylam z Cullenem to taka opcja byla...

Komentarz: Sunangelxd
2017-03-18
18:01

Herma Junior

Hej mam pytanie do sterowania drużyną. W origins była możliwość, żeby kazać drużynie zostanie w jednym miejscu a oni i tak atakowali albo z dystansu albo, gdy przeciwnik podszedł bliżej. Tymczasem w inkwizycji jeśli dam stój w miejscu to nawet jak przeciwnik do nich podbiegnie i zaatakuje to stoją jak słup soli. Czy ja coś źle robię czy rzeczywiście taktyka jest tak skopana? Czy mogę coś z tym zrobić? Proszę o rady.

Komentarz: Herma
2017-04-16
01:36

Hizur Junior

Przydało się- dragon age 2 jest tak nudne że zatrzymałem się po wyprawie na głębokie ścieżki i odpuściłem. Na szczęście w 3 nie ma importowania save więc nie muszę kończyć tego crapa.

Komentarz: Hizur
2018-12-14
22:32

BloodyManiek Junior

Witam. Gdzie znajdę skrzynia Fereldeńskiego Smoka?

Komentarz: BloodyManiek
2023-04-02
12:49

pawelp2581114 Junior

moglibyście zaznaczyć na mapce gdzie znajdują się okulara żeby znaleźć odłamki.nie mogę znaleźć jednego

Komentarz: pawelp2581114
2023-05-06
13:55

mz423860987a Junior

Jaka jest szansa, ,e zakupiony przeze mnie poradnik dotrze na mój email?

Komentarz: mz423860987a

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl