Dragon Age Inquisition: Informacje wstępne - Podniebna Twierdza

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Informacje wstępne

Podniebna Twierdza staje się bazą Inkwizycji po przymusowej ucieczce z Azylu - Dragon Age Inquisition: Informacje wstępne - Podniebna Twierdza - Dragon Age: Inkwizycja - poradnik do gry
Podniebna Twierdza staje się bazą Inkwizycji po przymusowej ucieczce z Azylu

Podniebna Twierdza (Skyhold) jest drugą i zarazam ostatnią główną bazą wypadową Inkwizycji. Lokacja ta jest niedostępna na początku gry i dociera się do niej dopiero w wyniku postępów dokonywanych w głównym wątkmu fabularnym gry. Podobnie jak w przypadku Azylu nie musisz obawiać się tego, że spotkasz w twierdzy jakichś przeciwników. Możesz w trakcie pobytu w tej lokacji na spokojnie planować kolejne posunięcia, odbywać rozmowy z towarzyszami, handlować, zajmować się craftingiem czy wreszcie upiększać samą twierdzę.

Sposób odblokowania tego obszaru świata: Automatycznie w trakcie zaliczania głównego zadania "W twym sercu gorzeć będzie" (In Your Heart Shall Burn).

Sugerowany poziom doświadczenia: W Podniebnej Twierdzy nie spotkasz żadnych przeciwników.

Ważne informacje:

1) Podniebna Twierdza jest znacznie większą lokacją od Azylu i zbadanie jej wszystkich zakamarków może ci zająć trochę czasu. Na taki krok radzę zdecydować się jednak dopiero jakiś czas po przybyciu do tej lokacji, albowiem podczas pierwszej wizyty w twierdzy niektóre obszary (np. ogród czy kwatera głównego bohatera) będą jeszcze niedostępne i nie będziesz też mógł porozmawiać ze wszystkimi dostępnymi postaciami niezależnymi.

2) Twierdza składa się z dwóch głównych poziomów. Na wyższym poziomie dziedzińca odnajdziesz między innymi salę wojenną, salę tronową oraz ogród. Na niższym poziomie dziedzińca znajduje się między innymi tawerna (sprawdź jej wszystkie piętra) i w okolicy tej spotkasz ponadto wielu towarzyszy. Oprócz tego istnieje odrębny poziom twierdzy zwany kazamatami (Undercroft). Możesz się do niego przenosić dzięki drzwiom zlokalizowanym w sali tronowej. W kazamatach główny bohater może między innymi spotykać się z NPC-ami zajmującymi się craftingiem.

3) W przeciwieństwie do Azylu możesz zmieniać wygląd Podniebnej Twierdzy, wpływając na przykład na kształt znajdujących się w niej okiennic. Zmian wizualnych dokonuje się w trakcie pobytu w kazamatach. Oprócz tego możesz w ograniczonym zakresie rozbudowywać twierdzę, wzbogacając ją na przykład o arenę, na której wojownicy będą mogli trenować. Ulepszenia twierdzy są możliwe dzięki odnajdywaniu miejsc wycinki oraz kamieniołomów w innych obszarach świata i więcej informacji na ten temat odnajdziesz w przewodniku do gry.

4) Tak jak już wcześniej wspomniałem do Podniebnej Twierdzy przenoszą się wszyscy członkowie Inkwizycji. Oznacza to, że powinieneś się zachowywać identycznie jak w przypadku Azylu i spotykać się z sojusznikami gdy tylko jest to możliwe. Polecam odbywać rozmowy z członkami drużyny oraz z innymi postaciami niezależnymi po każdej dłuższej wyprawie oraz po każdym zakończonym głównym queście. Pozwoli ci to niejednokrotnie odblokować nowe zadania towarzyszy, poprawić swoje relacje z nimi czy po prostu wybrać niedostępne wcześniej opcje dialogowe. Za każdym razem gdy powracasz do Podniebnej Twierdzy odwiedzaj też salę wojenną, przekazuj nowe znaleziska do badań (ich analizą zajmuje się Helisma) i sprawdzaj czy nie ma nowych wyroków do wydania w sali tronowej (ich omówienia znajdują się w poradniku z opisem przejścia gry).

5) W Podniebnej Twierdzy nie odnajdziesz żadnych unikalnych skarbów, ale za to możesz zajmować się kolekcjonowaniem nowych wpisów do kodeksu. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że szansa na zdobycie niektórych wpisów pojawia się dopiero po wystarczającym awansowaniu w głównej fabule, np. po zaproszeniu do Podniebnej Twierdzy trenerów specjalizacji.

6) Wspomniani wyżej trenerzy specjalizacji docierają do Podniebnej Twierdzy po zaliczeniu operacji "Specjalizacje Inkwizytora" (Specializations for the Inquisitor). Są oni unikalni w zależności od wybranej na samym początku gry klasy głównego bohatera. Polecam spotkać się ze wszystkimi trzema trenerami żeby odblokować związane z nimi questy (ich omówienia znajdują się w poradniku z opisem przejścia gry). Decyzję odnośnie wyboru specjalizacji możesz zostawić sobie na sam koniec i najpierw powykonywać wszystkie czynności w ramach otrzymanych zadań.

Dragon Age: Inquisition

18 listopada 2014

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2015-03-31
04:39

YxU Pretorianin

YxU

@dail - nie żebym miał coś przeciw krytyce, ale... czynności opisane "po łebkach", prawda, często nie było przesady z rozpisaniem czynności prostych i intuicyjnych. Co do wyjętego cytatu - prawda, niektóre kosztowności są używane w zadaniach, jednak te są pospolite i łatwo je znaleźć oraz odróżnić jako istotniejsze. Ale jeśli chodzi o zagadkę martwej ręki to nie pozwolę sobie nic zarzucić - przeczytałem właśnie jeszcze raz opis, i nie ma opcji żeby był błędny (może problem z interpretacją?)
Pozdrawiam

Komentarz: YxU
2015-04-28
01:00

zanonimizowany578615 Junior

Jestem zawiedziony poradnikiem. Mimo że jest mega obszerny, posiada braki, które nie pozwolą zrobić platyny. A jest płatny. Jest w sieci konkurencyjny poradnik i to za darmo. Nie wiem co zrobić, bo reklamować chyba się nie da. Ale to był ostatni raz, kiedy kupiłem u Was poradnik. A trochę ich już było. Warto zaczekać na konkurencje i mieć gratis lepszy produkt.

Komentarz: zanonimizowany578615
2016-01-22
13:46

Varik40 Junior

Zacząłem niedawno grę i dwie nevarskie czaszki wypadły mi w Zaziemiu, z randomowych wrogów.

Komentarz: Varik40
2016-09-16
14:42

Ksiądz Bandyta Junior

Jak zrobić import poprzednich decyzji z DApoczatek i DA2 na konsoli ps3 ? Staram sie zrobić to przez ten dragonagekeep ale niewczytuje mi wogule tej strony wczytac na konsoli . Pomocy prosze niemam pojecia kompletnie jak to zrobic.

Komentarz: Ksiądz Bandyta
2017-01-06
22:20

Sunangelxd Junior

Czy wie ktoś jak zerwać z Blackwall'em? Nie pokazuje mi sie taka opcja nie wiem czemu.. Gdy gralam pierwszy raz i bylam z Cullenem to taka opcja byla...

Komentarz: Sunangelxd
2017-03-18
18:01

Herma Junior

Hej mam pytanie do sterowania drużyną. W origins była możliwość, żeby kazać drużynie zostanie w jednym miejscu a oni i tak atakowali albo z dystansu albo, gdy przeciwnik podszedł bliżej. Tymczasem w inkwizycji jeśli dam stój w miejscu to nawet jak przeciwnik do nich podbiegnie i zaatakuje to stoją jak słup soli. Czy ja coś źle robię czy rzeczywiście taktyka jest tak skopana? Czy mogę coś z tym zrobić? Proszę o rady.

Komentarz: Herma
2017-04-16
01:36

Hizur Junior

Przydało się- dragon age 2 jest tak nudne że zatrzymałem się po wyprawie na głębokie ścieżki i odpuściłem. Na szczęście w 3 nie ma importowania save więc nie muszę kończyć tego crapa.

Komentarz: Hizur
2018-12-14
22:32

BloodyManiek Junior

Witam. Gdzie znajdę skrzynia Fereldeńskiego Smoka?

Komentarz: BloodyManiek
2023-04-02
12:49

pawelp2581114 Junior

moglibyście zaznaczyć na mapce gdzie znajdują się okulara żeby znaleźć odłamki.nie mogę znaleźć jednego

Komentarz: pawelp2581114
2023-05-06
13:55

mz423860987a Junior

Jaka jest szansa, ,e zakupiony przeze mnie poradnik dotrze na mój email?

Komentarz: mz423860987a

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl