Dragon Age Inquisition: Informacje wstępne - Podniebna Twierdza
Aktualizacja:
Informacje wstępne

Podniebna Twierdza (Skyhold) jest drugą i zarazam ostatnią główną bazą wypadową Inkwizycji. Lokacja ta jest niedostępna na początku gry i dociera się do niej dopiero w wyniku postępów dokonywanych w głównym wątkmu fabularnym gry. Podobnie jak w przypadku Azylu nie musisz obawiać się tego, że spotkasz w twierdzy jakichś przeciwników. Możesz w trakcie pobytu w tej lokacji na spokojnie planować kolejne posunięcia, odbywać rozmowy z towarzyszami, handlować, zajmować się craftingiem czy wreszcie upiększać samą twierdzę.
Sposób odblokowania tego obszaru świata: Automatycznie w trakcie zaliczania głównego zadania "W twym sercu gorzeć będzie" (In Your Heart Shall Burn).
Sugerowany poziom doświadczenia: W Podniebnej Twierdzy nie spotkasz żadnych przeciwników.
Ważne informacje:
1) Podniebna Twierdza jest znacznie większą lokacją od Azylu i zbadanie jej wszystkich zakamarków może ci zająć trochę czasu. Na taki krok radzę zdecydować się jednak dopiero jakiś czas po przybyciu do tej lokacji, albowiem podczas pierwszej wizyty w twierdzy niektóre obszary (np. ogród czy kwatera głównego bohatera) będą jeszcze niedostępne i nie będziesz też mógł porozmawiać ze wszystkimi dostępnymi postaciami niezależnymi.
2) Twierdza składa się z dwóch głównych poziomów. Na wyższym poziomie dziedzińca odnajdziesz między innymi salę wojenną, salę tronową oraz ogród. Na niższym poziomie dziedzińca znajduje się między innymi tawerna (sprawdź jej wszystkie piętra) i w okolicy tej spotkasz ponadto wielu towarzyszy. Oprócz tego istnieje odrębny poziom twierdzy zwany kazamatami (Undercroft). Możesz się do niego przenosić dzięki drzwiom zlokalizowanym w sali tronowej. W kazamatach główny bohater może między innymi spotykać się z NPC-ami zajmującymi się craftingiem.
3) W przeciwieństwie do Azylu możesz zmieniać wygląd Podniebnej Twierdzy, wpływając na przykład na kształt znajdujących się w niej okiennic. Zmian wizualnych dokonuje się w trakcie pobytu w kazamatach. Oprócz tego możesz w ograniczonym zakresie rozbudowywać twierdzę, wzbogacając ją na przykład o arenę, na której wojownicy będą mogli trenować. Ulepszenia twierdzy są możliwe dzięki odnajdywaniu miejsc wycinki oraz kamieniołomów w innych obszarach świata i więcej informacji na ten temat odnajdziesz w przewodniku do gry.
4) Tak jak już wcześniej wspomniałem do Podniebnej Twierdzy przenoszą się wszyscy członkowie Inkwizycji. Oznacza to, że powinieneś się zachowywać identycznie jak w przypadku Azylu i spotykać się z sojusznikami gdy tylko jest to możliwe. Polecam odbywać rozmowy z członkami drużyny oraz z innymi postaciami niezależnymi po każdej dłuższej wyprawie oraz po każdym zakończonym głównym queście. Pozwoli ci to niejednokrotnie odblokować nowe zadania towarzyszy, poprawić swoje relacje z nimi czy po prostu wybrać niedostępne wcześniej opcje dialogowe. Za każdym razem gdy powracasz do Podniebnej Twierdzy odwiedzaj też salę wojenną, przekazuj nowe znaleziska do badań (ich analizą zajmuje się Helisma) i sprawdzaj czy nie ma nowych wyroków do wydania w sali tronowej (ich omówienia znajdują się w poradniku z opisem przejścia gry).
5) W Podniebnej Twierdzy nie odnajdziesz żadnych unikalnych skarbów, ale za to możesz zajmować się kolekcjonowaniem nowych wpisów do kodeksu. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że szansa na zdobycie niektórych wpisów pojawia się dopiero po wystarczającym awansowaniu w głównej fabule, np. po zaproszeniu do Podniebnej Twierdzy trenerów specjalizacji.
6) Wspomniani wyżej trenerzy specjalizacji docierają do Podniebnej Twierdzy po zaliczeniu operacji "Specjalizacje Inkwizytora" (Specializations for the Inquisitor). Są oni unikalni w zależności od wybranej na samym początku gry klasy głównego bohatera. Polecam spotkać się ze wszystkimi trzema trenerami żeby odblokować związane z nimi questy (ich omówienia znajdują się w poradniku z opisem przejścia gry). Decyzję odnośnie wyboru specjalizacji możesz zostawić sobie na sam koniec i najpierw powykonywać wszystkie czynności w ramach otrzymanych zadań.
Komentarze czytelników
YxU Pretorianin
@dail - nie żebym miał coś przeciw krytyce, ale... czynności opisane "po łebkach", prawda, często nie było przesady z rozpisaniem czynności prostych i intuicyjnych. Co do wyjętego cytatu - prawda, niektóre kosztowności są używane w zadaniach, jednak te są pospolite i łatwo je znaleźć oraz odróżnić jako istotniejsze. Ale jeśli chodzi o zagadkę martwej ręki to nie pozwolę sobie nic zarzucić - przeczytałem właśnie jeszcze raz opis, i nie ma opcji żeby był błędny (może problem z interpretacją?)
Pozdrawiam
zanonimizowany578615 Junior
Jestem zawiedziony poradnikiem. Mimo że jest mega obszerny, posiada braki, które nie pozwolą zrobić platyny. A jest płatny. Jest w sieci konkurencyjny poradnik i to za darmo. Nie wiem co zrobić, bo reklamować chyba się nie da. Ale to był ostatni raz, kiedy kupiłem u Was poradnik. A trochę ich już było. Warto zaczekać na konkurencje i mieć gratis lepszy produkt.
Varik40 Junior
Zacząłem niedawno grę i dwie nevarskie czaszki wypadły mi w Zaziemiu, z randomowych wrogów.
Ksiądz Bandyta Junior
Jak zrobić import poprzednich decyzji z DApoczatek i DA2 na konsoli ps3 ? Staram sie zrobić to przez ten dragonagekeep ale niewczytuje mi wogule tej strony wczytac na konsoli . Pomocy prosze niemam pojecia kompletnie jak to zrobic.
Sunangelxd Junior
Czy wie ktoś jak zerwać z Blackwall'em? Nie pokazuje mi sie taka opcja nie wiem czemu.. Gdy gralam pierwszy raz i bylam z Cullenem to taka opcja byla...
Herma Junior
Hej mam pytanie do sterowania drużyną. W origins była możliwość, żeby kazać drużynie zostanie w jednym miejscu a oni i tak atakowali albo z dystansu albo, gdy przeciwnik podszedł bliżej. Tymczasem w inkwizycji jeśli dam stój w miejscu to nawet jak przeciwnik do nich podbiegnie i zaatakuje to stoją jak słup soli. Czy ja coś źle robię czy rzeczywiście taktyka jest tak skopana? Czy mogę coś z tym zrobić? Proszę o rady.
Hizur Junior
Przydało się- dragon age 2 jest tak nudne że zatrzymałem się po wyprawie na głębokie ścieżki i odpuściłem. Na szczęście w 3 nie ma importowania save więc nie muszę kończyć tego crapa.
BloodyManiek Junior
Witam. Gdzie znajdę skrzynia Fereldeńskiego Smoka?
pawelp2581114 Junior
moglibyście zaznaczyć na mapce gdzie znajdują się okulara żeby znaleźć odłamki.nie mogę znaleźć jednego
mz423860987a Junior
Jaka jest szansa, ,e zakupiony przeze mnie poradnik dotrze na mój email?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
