Dragon Age Inquisition: Grobowiec Fairela (The Tomb of Fairel)
Aktualizacja:
Grobowiec Fairela (The Tomb of Fairel)
Sposób odblokowania: Spotkanie się ze zwiadowczynią Harding.
Zleceniodawca: Zwiadowczyni Harding (M16,1)

Zadanie to jest odblokowywane tuż po dotarciu do Syczących Pustkowi (The Hissing Wastes) po raz pierwszy, a konkretnie po zakończonym spotkaniu ze zwiadowczynią Harding (M16,1). Główny bohater dowie się od zwiadowczyni o istnieniu tytułowego krasnoludzkiego grobowca i otrzyma od niej szkic (Sketch of Four Pillar Tomb) ze wskazówkami odnośnie lokalizacji jednego z pięciu dodatkowych grobowców. Odwiedzanie tych mniejszych grobowców okaże się konieczne w celu pozyskiwania kolejnych kluczy potrzebnych do odblokowania dostępu do grobowca Fairela. Kolejność odwiedzania tych dodatkowych grobowców jest dowolna i informacje na temat ich lokalizacji odnajdziesz poniżej.

Pierwszy z pięciu grobowców znajduje się w południowo-zachodnim narożniku mapy i poznasz go po tym, że przed nim znajduje się duży plac (M16,1b). W celu uzyskania dostępu do tego grobowca (podobnie będzie też z kolejnymi) musisz zapalić okoliczne lampiony w odgórnie ustalonej kolejności (podpowiedzią są tabliczki z zapiskami, ale jeśli korzystasz z tego poradnika to nie musisz ich czytać). Jeśli się w jakimś miejscu pomylisz to wokół wejścia do grobowca pojawią się silni strażnicy grobowca, których trzeba będzie pokonać (i rozpocząć całą procedurę od nowa). Prawidłowa kolejność zapalania lampionów to:
- lampion w południowej części placu
 - lampion we wschodniej części placu
 - lampion w północnej części placu
 - lampion w zachodniej części placu (ten, który jest najbliżej wejścia do grobowca)
 

Możesz już rozpocząć badanie pierwszego grobowca. Najważniejszą kwestią jest dotarcie do dużego kufra znajdującego się w głównej sali. W kufrze oprócz kilku bardzo rzadkich i cennych przedmiotów odnajdziesz także fragment klucza (Key Fragment) (pierwszy z pięciu).

Drugi z pięciu grobowców znajduje się przy obozowisku kultystów zlokalizowanym w centralnej części pustkowi (M16,1e). Teoretycznie mógłbyś próbować przekraść się za ich plecami, ale jako że są oni powiązani z pobocznym zadaniem "Piach i ruina" najlepiej jest się ich wszystkich pozbyć. Po zakończonych walkach i zbadaniu obszaru na powierzchni (w okolicy jest nowa księga ze szkicem) odszukaj schody prowadzące do podziemnego grobowca. Przejdź do głównej sali i rozejrzyj się po niej, zabierając kolejną księgę.

Tak jak wcześniej musisz wchodzić w interakcję z lampionami w ściśle ustalonej kolejności, gdyż zapobiegnie to pojawieniu się w grobowcu potworów-strażników. Prawidłowa kolejność zapalania lampionów pokazała została na powyższym obrazku (zacznij od 1 i skończ na 4). Po zaliczeniu tej zagadki przejdź do ostatniej sali grobowca i splądruj przede wszystkim największą skrzynię z zamiarem zdobycia drugiego fragmentu klucza.

Trzeci z pięciu grobowców znajduje się na samym dole kanionu na zachód od miejsca, w którym odwiedzałeś opisany wyżej drugi grobowiec (M16,1g). W celu bezpiecznego przedostania się na dół kanionu najłatwiej jest skorzystać z wierzchowca choć do celu podróży możesz też dotrzeć wybierając okrężną drogę. Zachowaj odpowiednie środki ostrożności, bo w pobliżu grobowca i w jego wnętrzu przebywają pająki (Poison Spider) zdolne do zatruwania członków drużyny.

Schemat działania w trzecim grobowcu pozostaje bez zmian. Musisz w rezultacie pozapalać lampiony w poprawnej kolejności, która pokazana została na powyższym obrazku (zacznij od 1 i skończ na 4). Po zaliczeniu tej zagadki przejdź do ostatniej sali grobowca i splądruj przede wszystkim największą skrzynię z zamiarem zdobycia trzeciego fragmentu klucza.

Czwarty z pięciu grobowców zlokalizowany jest we wschodniej części mapy, na wschód od jednego z tutejszych obozowisk (M16,1i). Musisz się pilnować, bo w pobliżu grobowca przebywają kultyści Venatori. Możesz spróbować przejść obok nich, ale lepiej jest ich wszystkich zabić. Sam grobowiec jest dość dobrze ukryty. Zlokalizuj mianowicie dużą dziurę w ziemi i zacznij korzystać z kolejnych drabinek, które zaprowadzą Cię na najniższy poziom.

Po dłuższej wędrówce drużyna dotrze do głównej sali grobowca, w której znajdują się nowe interaktywne lampiony. Tradycyjnie już musisz pozapalać je we właściwej kolejności, która pokazana została na powyższym obrazku (zacznij od 1 i skończ na 4). Po zaliczeniu tej zagadki przejdź do ostatniej sali grobowca i splądruj przede wszystkim największą skrzynię z zamiarem zdobycia czwartego fragmentu klucza.

Ostatni dodatkowy grobowiec znajdziesz w pobliżu obozowiska wysuniętego najbardziej na północ na pustkowiach (M16,1l). Podobnie jak w przypadku większości z poprzednich grobowców musisz zachować czujność. Dzieje się tak dlatego, że w pobliżu wejścia do grobowca (schody prowadzące do podziemnego kompleksu) przebywają jadowite pająki (Poison Spider).

Przejdź do głównej sali grobowca i rozpocznij rozwiązywanie doskonale poznanej zagadki. Jej rozwiązanie (kolejność zapalania lampionów od 1 do 4) pokazane zostało na powyższym obrazku. Po zaliczeniu zagadki wejdź do ostatniej sali i zabierz z dużej skrzyni ostatni piąty fragment klucza.

Możesz już wyruszyć w stronę grobowca Fairela, który znajduje się w najbardziej wysuniętym na wschód obszarze pustkowi (M16,1m). NIE JEST wskazany tu pośpiech, albowiem w pobliżu wejścia do grobowca odnajdziesz śpiącego smoka (Sandy Howler) (M16,1n). Walka z potężną latającą bestią nie jest na szczęście obowiązkowa, albowiem smoka możesz ominąć od północnej lub południowej strony. Jest to zresztą wskazane jeśli członkowie Twojej drużyny nie znajdują się na co najmniej 22-23 poziomie doświadczenia, bo w przeciwnym wypadku nie będą mieli szans w starciu ze smokiem.

Po dotarciu do wejścia do grobowca główny bohater automatycznie skorzysta z klucza skonstruowanego z pięciu zdobytych wcześniej fragmentów. Skieruj się do środka i splądruj cały grobowiec. W szczególności zainteresuj się największą skrzynią, albowiem zabranie z niej skarbów zakończy ten długi quest.
Nagrody za zaliczenie zadania:
- Doświadczenie (dużo)
 - 2000 punktów wpływów
 - 3 punkty władzy
 
0
- Dragon Age: Inkwizycja - poradnik do gry
- Dragon Age: Inkwizycja - opis przejścia
	
- Zadania poboczne w Dragon Age: Inkwizycja
		
- Poboczne zadania - Syczące Pustkowia (The Hissing Wastes)
			
- Dragon Age Inquisition: Piach i ruina (Sand and Ruin)
 - Dragon Age Inquisition: Grobowiec Fairela (The Tomb of Fairel)
 - Dragon Age Inquisition: Szczeliny nad zatoką (Rifts Near the Cove)
 - Dragon Age Inquisition: Szczeliny przy Piaskowej Grani
 - Dragon Age Inquisition: Szczeliny w pobliżu kanionu (Rifts Near the Canyon)
 - Dragon Age Inquisition: Szczeliny w Górach Półmroku
 - Dragon Age Inquisition: Utrzymanie Syczących Pustkowi
 - Dragon Age Inquisition: Zamówienie na artefakty na pustkowiach
 - Dragon Age Inquisition: Zamówienie na szałasy na pustkowiach
 - Dragon Age Inquisition: Analiza lazurytu na Pustkowiach
 - Dragon Age Inquisition: Analiza newarytu na Pustkowiach
 - Dragon Age Inquisition: Odłamki na pustkowiach (Shards in the Wastes)
 - Dragon Age Inquisition: Pole kości (Field of Bones)
 
 
 - Poboczne zadania - Syczące Pustkowia (The Hissing Wastes)
			
 
 - Zadania poboczne w Dragon Age: Inkwizycja
		
 
 - Dragon Age: Inkwizycja - opis przejścia
	
 
Komentarze czytelników
YxU Pretorianin
@dail - nie żebym miał coś przeciw krytyce, ale... czynności opisane "po łebkach", prawda, często nie było przesady z rozpisaniem czynności prostych i intuicyjnych. Co do wyjętego cytatu - prawda, niektóre kosztowności są używane w zadaniach, jednak te są pospolite i łatwo je znaleźć oraz odróżnić jako istotniejsze. Ale jeśli chodzi o zagadkę martwej ręki to nie pozwolę sobie nic zarzucić - przeczytałem właśnie jeszcze raz opis, i nie ma opcji żeby był błędny (może problem z interpretacją?)
Pozdrawiam
zanonimizowany578615 Junior
Jestem zawiedziony poradnikiem. Mimo że jest mega obszerny, posiada braki, które nie pozwolą zrobić platyny. A jest płatny. Jest w sieci konkurencyjny poradnik i to za darmo. Nie wiem co zrobić, bo reklamować chyba się nie da. Ale to był ostatni raz, kiedy kupiłem u Was poradnik. A trochę ich już było. Warto zaczekać na konkurencje i mieć gratis lepszy produkt.
Varik40 Junior
Zacząłem niedawno grę i dwie nevarskie czaszki wypadły mi w Zaziemiu, z randomowych wrogów.
Ksiądz Bandyta Junior
Jak zrobić import poprzednich decyzji z DApoczatek i DA2 na konsoli ps3 ? Staram sie zrobić to przez ten dragonagekeep ale niewczytuje mi wogule tej strony wczytac na konsoli . Pomocy prosze niemam pojecia kompletnie jak to zrobic.
Sunangelxd Junior
Czy wie ktoś jak zerwać z Blackwall'em? Nie pokazuje mi sie taka opcja nie wiem czemu.. Gdy gralam pierwszy raz i bylam z Cullenem to taka opcja byla...
Herma Junior
Hej mam pytanie do sterowania drużyną. W origins była możliwość, żeby kazać drużynie zostanie w jednym miejscu a oni i tak atakowali albo z dystansu albo, gdy przeciwnik podszedł bliżej. Tymczasem w inkwizycji jeśli dam stój w miejscu to nawet jak przeciwnik do nich podbiegnie i zaatakuje to stoją jak słup soli. Czy ja coś źle robię czy rzeczywiście taktyka jest tak skopana? Czy mogę coś z tym zrobić? Proszę o rady.
Hizur Junior
Przydało się- dragon age 2 jest tak nudne że zatrzymałem się po wyprawie na głębokie ścieżki i odpuściłem. Na szczęście w 3 nie ma importowania save więc nie muszę kończyć tego crapa.
BloodyManiek Junior
Witam. Gdzie znajdę skrzynia Fereldeńskiego Smoka?
pawelp2581114 Junior
moglibyście zaznaczyć na mapce gdzie znajdują się okulara żeby znaleźć odłamki.nie mogę znaleźć jednego
mz423860987a Junior
Jaka jest szansa, ,e zakupiony przeze mnie poradnik dotrze na mój email?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
