Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth: The Air-Filled Tunnels cz.5

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Wracaj na górę i skieruj się do laboratorium. Przejdź przez kolejne drzwi i przemierz jaskinię. Znajdziesz się w ogromnej sali. Obróć się w lewo i posuwaj się naprzód. Musisz dotrzeć do pomieszczenia, w którym zabrałeś niebieską roślinę - czeka Cię długi spacer. Tam skorzystaj z tunelu, aby zejść w dół do punktu zapisu stanu gry.

1 - [Solucja] The Air-Filled Tunnels cz.5 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata - Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata - poradnik do gry
Zielony kryształ (#403) odłupiesz przy pomocy młotka - [Solucja] The Air-Filled Tunnels cz.5 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata - Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata - poradnik do gry

Zielony kryształ (#403) odłupiesz przy pomocy młotka. Koniecznie zapisz stan gry i wracaj na górę. Kieruj się w stronę laboratorium. Po kilkunastu krokach ziemia zatrzęsie się - to znak, że w okolicy pojawiły się rybie stwory. Wyciągnij Thompsona i jak najszybciej skieruj się do drzwi (#404). Obróć się i stojąc w przejściu eliminuj kolejnych przeciwników. Kiedy w okolicy nie zobaczysz już żadnej żywej duszy, wracaj do laboratorium.

Wyjdź drugimi drzwiami i przejdź przez jaskinię. W więzieniu skręć w prawo. Kolejne trzęsienie ziemi zwiastuje uderzenie rybich stworów. Powinieneś poradzić sobie z nimi bez problemów, od czego w końcu jest Thompson... Pamiętasz winorośl znajdującą się tuż obok apteczki? Potraktuj ją przy pomocy substancji do eliminowania chwastów i wdrap się po roślinie na szczyt.

2 - [Solucja] The Air-Filled Tunnels cz.5 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata - Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata - poradnik do gry
3 - [Solucja] The Air-Filled Tunnels cz.5 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata - Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata - poradnik do gry
4 - [Solucja] The Air-Filled Tunnels cz.5 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata - Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata - poradnik do gry
Pomieszczenie, w którym aktualnie się znajdujesz, jest bardzo podobne do tego, jakie widziałeś na początku rozgrywki - [Solucja] The Air-Filled Tunnels cz.5 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata - Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata - poradnik do gry

Pomieszczenie, w którym aktualnie się znajdujesz, jest bardzo podobne do tego, jakie widziałeś na początku rozgrywki. Obejdź dookoła basen i umieść kryształ w piedestale (#405). Po drugiej stronie zbiornika znajduje się panel (#406). Uruchom go i poczekaj, aż zostanie uaktywniony portal. Idź w kierunku światła, aby przenieść się do jaskini. Tutaj podnieść z ziemi broń obcych (#407) i zapisz stan gry w specjalnym punkcie.

Nowa pukawka wysyłająca w wybranym kierunku strumień energii jest bardzo mocna i większość przeciwników kładzie po jednym strzale. Jedyny problem tkwi w celowaniu. Wszystkie podstawowe środki zagłady wyposażone są w muszkę, broń kosmitów nie. W dodatku nie można zbliżyć jej do siebie przy pomocy prawego przycisku myszy. Z racji tego, że już za chwilę będziesz miał okazję skorzystać z nowej broni, oddaj kilka strzałów próbnych, celując np. w skały. Warto pamiętać, że przytrzymując lewy przycisk myszy energia zostanie skumulowana. Jeśli po zapaleniu czerwonych lampek puścisz klawisz, oddasz strzał o ogromnej sile rażenia. Jedyną wadą takiego ataku jest to, że w czasie gromadzenia energii ekran trzęsie się tak bardzo, że nic nie widać. I na koniec jeszcze jedna uwaga - broń nie potrzebuje amunicji, możesz z niej korzystać bez ograniczeń.

5 - [Solucja] The Air-Filled Tunnels cz.5 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata - Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata - poradnik do gry
Stań twarzą do punktu zapisu stanu gry - [Solucja] The Air-Filled Tunnels cz.5 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata - Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata - poradnik do gry

Stań twarzą do punktu zapisu stanu gry. Po prawej stronie znajduje się przejście do wodospadu (#408), gdzie leży trochę amunicji. Na lewo natomiast zlokalizowany jest tunel - udaj się w tamtą stronę. Po chwili dotrzesz do drzwi (#409). Za nimi kryją się przeciwnicy, których oczywiście zabij (nową bronią lub konwencjonalnymi środkami zagłady - wszystko jedno).

Znalazłeś się w znajomej okolicy, tyle, że na wyżej położonej skale. Wokół Ciebie jest kilka kwater mieszkalnych (#410), gdzie znaleźć można trochę amunicji oraz apteczkę. Spenetruj wszystkie zakamarki łącznie z pokojem u góry (#411) i spójrz w dół.

6 - [Solucja] The Air-Filled Tunnels cz.5 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata - Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata - poradnik do gry
Zobaczysz żołnierzy wroga - wyeliminuj ich z bezpiecznej pozycji - [Solucja] The Air-Filled Tunnels cz.5 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata - Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata - poradnik do gry

Zobaczysz żołnierzy wroga - wyeliminuj ich z bezpiecznej pozycji. Na przeciwległym końcu sali znajduje się droga, która pozwoli Ci zejść w dół (#412). Chwilę później ziemia zatrzęsie się - to zwiastun kolejnego ataku rybich stworów. Biegnij tradycyjnie do drzwi, obróć się i po kolei wykończ monstra.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Przygodowe
2009-11-09
20:48

zanonimizowany681023 Junior

Mam problem z sejfem w krypcie pod kościołem
daję 3 w prawo, 1 w lewo, 5 w prawo i 7 w lewo I NIC
Help!

Komentarz: zanonimizowany681023
2010-01-02
14:17

stivi18 Junior

😡

PATRZE PRZEZ LUNETE PRZY DZIAE,ODDALAM ,PRZYBLIŻAM INIC NIE MA ŻADNYCH POSTACI NA TEJ RAFIE NIE MA -POMOCY BO JUŻ MI SIĘ TO NUDZI.POWIEDZCIE CHOCIAŻ GDZIE POWINNI STAĆ-Z LEWEJ Z PRAWEJ A MOŻE NA ŚRODKU.

Komentarz: stivi18
2010-09-13
16:53

zanonimizowany751914 Pretorianin

😉

Siema.
Musisz dostrzec migające niebieskie światła,
to oznacza że stoją tam kapłani Cthulhu.
Można ich zobaczyć tylko z przybliżonej lunety w dziale.
Czasami ich nie widać,a czasami się pojawiają,to normalne,
nie rezygnuj z tego czego nie możesz zobaczyć a jest.
musisz podzielić czynności między przeżyciem fal,
a strzale z działa.
To oni tworzą fale i ich musisz rozwalić.
Jeżeli jakieś inne kłopoty z przejściem gry, to wal do mnie.
POZDRAWIAM!!!!

Komentarz: zanonimizowany751914
2010-09-16
15:12

zanonimizowany751914 Pretorianin

👍

Jakieś problemy z przejściem gry?
Walcie do mnie,
Służę pomocą!!!!!

Komentarz: zanonimizowany751914
2010-09-16
15:21

zanonimizowany751914 Pretorianin

AAA!!!
jeszcze ważna rzecz,
otóż właśnie kapłani Cthulhu są z trzech stron - z lewej,prawej i na środku.
Gdy są przerwy pomiędzy falą a złapaniem działa,starajcie się zabić jak najwięcej z nich,
w tedy unikniecie kłopotów jakie piszecie.
Po ich zabiciu jeden z marynarzy powie że fala zniknęła i można przejść do środka.
jeżeli to nie pomaga radzę zagrać od początku gry,nie zniechęcajcie się w porę,
w dalszych etapach gry będzie jeszcze ciężej.
POZDRO!!!

Komentarz: zanonimizowany751914
2010-09-27
22:31

zanonimizowany755502 Junior

Mam głupi problem w rafinerii Marsza ,chodzi o końcówkę z tymi Gold Vaultami i rurami gazowymi.
Manewruję tymi rurrami tak jak trzeba i jak wracam to nie widzę tego korytarza co ma się niby pokazać.Gdzie on jest?? I powiedzcie jak wogóle poustawiać te rury gazowe(które mają być włączone).Nie mam pojęcia jak do tej misji podejść! Z góry dzięki za pomoc ;)

Komentarz: zanonimizowany755502
2010-11-27
12:29

zanonimizowany751914 Pretorianin

👍

Otóż.....
Znajdziesz się w skarbcu rodziny Marsh (gold vault). Za pomocą przycisku otwórz drzwi (gold vault A) i w następnym pomieszczeniu wespnij się na drabinę. Idź naprzód ignorując schody w dół, gdyż prowadzą jedynie do zamkniętych drzwi (otworzysz je później z drugiej strony). Znajdziesz się w dużej hali gdzie przebywa kolejny shoggoth. Znajdują się tu cztery miejsca w którym możesz odkręcić gaz, niestety tylko jedno wyposażone jest w zawór. Odkręć go (gas flow control 1), a strumień gazu usunie mackę shoggotha z mostku. Zakręć zawór i prędko przebiegnij na drugą stronę. Wejdź w drzwi po drugiej stronie i przejdź prosto przez korytarz ponownie ignorując schody w dół. Znajdziesz się w kolejnej komorze skarbca (gold vault B). Na końcu drogi zeskocz na skrzynki i otwórz podwójne drzwi za pomocą przycisku. W kolejnym pomieszczeniu odblokuj drzwi na końcu i wejdź w drzwi po lewej (na górze nic nie ma). Po przejściu korytarza znajdziesz się na dnie hali, gdzie znajduje się shoggoth. Jego macka się nie porusza, lecz gdy tylko ją przeskoczysz ten stan się zmieni. Przeskocz po rozbitych skrzynkach na drugą stronę, uważając na drugą mackę. W kolejnym pomieszczeniu natrafisz na nieboszczyka i leżący obok niego klucz francuski (heavy-duty wrench). Zabierz apteczkę, odblokuj drzwi i wejdź po schodach a znajdziesz się niemal na początku drogi. Wróć do sali z shoggothem. Ponownie za pomocą pierwszego zaworu pozbądź się macki z mostka i przejdź na drugą stronę. Za pomocą klucza odkręć zawory 2 i 3 i prędko się zmywaj, gdyż gaz jest wyjątkowo toksyczny. Ponownie musisz przebyć całą drogę, aby znaleźć się przy zaworze numer jeden. Odkręć zawór numer 2 i 1 i wracaj na sam początek do hali do której wszedłeś przez właz w podłodze. Podejdź do drzwi oznaczonych "Gold Vault C", stań przy przełączniku, wciśnij go i spokojnie poczekaj na eksplozję. Przejdź przez halę. Napotkasz korytarz prowadzący w dół. Na jego końcu znajduje się sala z olbrzymim posągiem przedstawiającym Wielkiego Cthulhu. Należy tu działać szybko, gdyż przez posąg emanuje obca energia Wielkiego Przedwiecznego która przyprawia Cię o utratę zmysłów. Pośrodku znajduje się ruchomy podest z umieszczonym na nim kamieniem. Używając panelu obok posągu powodujesz uruchomienie promienia przelatującego przez całą komnatę. Ustaw podest z kamieniem tak, aby promień przez niego przelatujący uderzył w czerwony kamień nad drzwiami. Zabierz kamień z podestu, a drzwi się otworzą i wejdzie przez nie Hoover wraz z agentem. Opuścicie fabrykę, która po chwili wyleci w powietrze.

To na pewno ci pomoże.....
Jeżeli coś jeszcze to wal do mnie......

Komentarz: zanonimizowany751914
2011-08-06
20:40

zanonimizowany416799 Legionista

Ma ktoś może save'a zrobionego w punkcie zapisu po ucieczce przed Fishmenami? Gra mi się ogólnie bardzo podoba, uwielbiam takie mroczne klimaty. Ale ten moment doprowadził mnie do białej gorączki, próbowałam już tyle razy ech.

Komentarz: zanonimizowany416799
2013-07-21
15:26

zanonimizowany933201 Junior

potrzebuję pomocy, mam save z momentu, który jest tuż po zabiciu tych trzech magów na rafie i nie wiem jak i gdzie go wkleić :(

Komentarz: zanonimizowany933201
2014-03-26
10:41

zanonimizowany986875 Junior

Siemka! Mam spory problem i być może poradzicie. Mianowicie nie mogę zapisać stanu gry. Jest na to jakieś remedium?

Komentarz: zanonimizowany986875

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl