Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth: The Air-Filled Tunnels cz.8
Aktualizacja:
Jeśli spojrzysz za siebie, zobaczysz schody prowadzące do sporych rozmiarów posągu (#433). Idź tam i obejdź pomnik dookoła. Naciśnięcie znajdującej się z tyłu dźwigni (#434) spowoduje pojawienie się wody w centralnej części pomieszczenia. Równocześnie na dole pojawią się rybie stwory, których zabij stojąc u góry.
![]() | ![]() |
Tuż przed stworem znajduje się mały, okrągły basenik (#435) - w części wypełniony wodą. Wejdź do środka i cierpliwie poczekaj na pojawienie się wizji. Gdy przekaz zakończy się, wróć na plac i jak najszybciej wyeliminuj stwora. Gdy w okolicy zrobi się cicho, wracaj do basenu. Tym razem zobaczysz inną wizję, a Jack skomentuje ją mówiąc, że nie może się skoncentrować. Musisz sprawić, aby Hydra przestała kontrolować Twój umysł. Chyba już się domyślasz, jak to zrobić? Zabij potwory i zejdź w dół.
Stań blisko gongu i naładuj broń energią. Kiedy lampki zapalą się na czerwono, wystrzel. Ogromny hałas ogłuszy Cię, dzięki czemu dźwięki z zewnątrz staną się dla Ciebie nieosiągalne. Wracaj na górę, zabij przeciwników i wejdź do basenu. Po chwili oczekiwania wcielisz się w rolę jednego z rybich stworów.
![]() | ![]() |
Rozglądnij się po sali. Po obu jej stronach zobaczysz kamienne posągi (#436) podobne do tego, znajdującego się z tyłu pomieszczenia. Z racji tego, że jesteś teraz rybim stworem, bez problemu doskoczysz do nich. Kiedy będziesz już u góry, obejdź pomnik dookoła i łapą uderz w dźwignię (musisz się spieszyć, na wykonanie zadania masz około dziesięciu sekund). W tym samym momencie Jack straci kontrolę nad potworem, ale plan się powiedzie: w kopule Hydry pojawi się jeszcze więcej wody. Pamiętaj o ubiciu przeciwników i wracaj na dół. Uwaga! Jeśli po wejściu do basenu i zamianie w rybiego stwora, po dwóch sekundach powrócisz do swojej pierwotnej postaci, oznacza to, że nie uderzyłeś gong z wystarczającą siłą. Stań bardzo blisko talerza i strzel jeszcze raz.
Musisz jeszcze trzy razy powtórzyć całą operację, aby móc przesunąć dźwignię we wszystkich posągach. Jeśli chcesz, w międzyczasie skorzystaj z punktu zapisu stanu gry, który wcześniej znalazłeś w tunelu - jest to nawet wskazane, gdyż jeden błąd może sprawić, iż wszystko trzeba zacząć od nowa (jeśli masz problem z doskoczeniem do tunelu, próbuj od lewej strony).
W kopule Hydry jest już wystarczająco dużo wody, aby móc ją zabić. Jak to zrobić? Wystarczy uderzyć z broni obcych w kierunku basenu. Po solidnej dawce wstrząsów, potwór padnie przed Twoimi stopami (#437). Podejdź do małego piedestału i zabierz złotą broszkę. Przy okazji ujawnisz kolejny, ostatni już punkt zapisu stanu gry.
![]() | ![]() |
Skieruj się w stronę pierwszego z posągów. Tym razem nie wchodź na górę, ale idź przed siebie (#438). Zobaczysz tu kolejny piedestał. Odczytaj przy pomocy księgi Dagona instrukcję, a następnie użyj zdobytej przed chwilą broszki (#439). Jack wygłosi inkantację i pobliskie drzwi staną otworem.
Znalazłeś się w miejscu, gdzie wcześniej leżała strzelba. Wojsko rozpocznie atak torpedowy na podwodne miasto, dlatego musisz uciekać. Wyjście zlokalizowane jest w portalu, który mijałeś na początku tego etapu. Aby się tam dostać, musisz biec bardzo szybko, inaczej Jack wyzionie ducha ze strachu, albo zabiją go spadające skały.
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Po przebiegnięciu dużego korytarza (#440) skieruj się wprost do drzwi, tych samych, w których atakowałeś wcześniej pojawiające się rybie stwory. Skręć w prawo i poruszaj się naprzód. Po minięciu kolejnej bramy również skręć w prawo. Gdy zobaczysz osuwającą się ziemię, skacz przed siebie, inaczej wpadniesz w przepaść.
Gdy miniesz zasypaną przez kamienie jaskinię prowadzącą do laboratorium, kieruj się w górę. Po pokonaniu pułapki z kratami, gdzie wpadłeś w ręce Marsha, pozostanie Ci ostatni, najkrótszy odcinek trasy. Gdy tylko dotrzesz do piedestału (#441), użyj na nim zdobytego po walce z Hydrą świecidełka. Wejście w portal (#442) po wygłoszeniu inkantacji kończy zmagania w Dark Corners of the Earth...
0
- Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata - poradnik do gry
- Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata - poradnik do gry
- Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth: Prologue
- Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth: A Visit to the Old Town cz.1
- Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth: A Visit to the Old Town cz.2
- Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth: A Visit to the Old Town cz.3
- Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth: A Visit to the Old Town cz.4
- Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth: Attack of the Fishmen cz.1
- Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth: Attack of the Fishmen cz.2
- Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth: Attack of the Fishmen cz.3
- Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth: Attack of the Fishmen cz.4
- Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth: Attack of the Fishmen cz.5
- Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth: Attack of the Fishmen cz.6
- Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth: Attack of the Fishmen cz.7
- Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth: Jailbreak cz.1
- Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth: Jailbreak cz.2
- Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth: Escape from Innsmouth cz.1
- Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth: Escape from Innsmouth cz.2
- Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth: The Marsh Refinery cz.1
- Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth: The Marsh Refinery cz.2
- Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth: The Marsh Refinery cz.3
- Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth: The Marsh Refinery cz.4
- Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth: The Marsh Refinery cz.5
- Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth: The Marsh Refinery cz.6
- Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth: The Marsh Refinery cz.7
- Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth: The Marsh Refinery cz.8
- Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth: The Marsh Refinery cz.9
- Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth: The Marsh Refinery cz.10
- Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth: The Esoteric Order of Dagon cz.1
- Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth: The Esoteric Order of Dagon cz.2
- Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth: The Esoteric Order of Dagon cz.3
- Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth: The Esoteric Order of Dagon cz.4
- Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth: A Dangerous Voyage cz.1
- Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth: A Dangerous Voyage cz.2
- Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth: A Dangerous Voyage cz.3
- Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth: Devil's Reef cz.1
- Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth: Devil's Reef cz.2
- Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth: The Air-Filled Tunnels cz.1
- Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth: The Air-Filled Tunnels cz.2
- Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth: The Air-Filled Tunnels cz.3
- Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth: The Air-Filled Tunnels cz.4
- Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth: The Air-Filled Tunnels cz.5
- Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth: The Air-Filled Tunnels cz.6
- Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth: The Air-Filled Tunnels cz.7
- Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth: The Air-Filled Tunnels cz.8
- Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany681023 Junior
Mam problem z sejfem w krypcie pod kościołem
daję 3 w prawo, 1 w lewo, 5 w prawo i 7 w lewo I NIC
Help!
stivi18 Junior
PATRZE PRZEZ LUNETE PRZY DZIAE,ODDALAM ,PRZYBLIŻAM INIC NIE MA ŻADNYCH POSTACI NA TEJ RAFIE NIE MA -POMOCY BO JUŻ MI SIĘ TO NUDZI.POWIEDZCIE CHOCIAŻ GDZIE POWINNI STAĆ-Z LEWEJ Z PRAWEJ A MOŻE NA ŚRODKU.
zanonimizowany751914 Pretorianin
Siema.
Musisz dostrzec migające niebieskie światła,
to oznacza że stoją tam kapłani Cthulhu.
Można ich zobaczyć tylko z przybliżonej lunety w dziale.
Czasami ich nie widać,a czasami się pojawiają,to normalne,
nie rezygnuj z tego czego nie możesz zobaczyć a jest.
musisz podzielić czynności między przeżyciem fal,
a strzale z działa.
To oni tworzą fale i ich musisz rozwalić.
Jeżeli jakieś inne kłopoty z przejściem gry, to wal do mnie.
POZDRAWIAM!!!!
zanonimizowany751914 Pretorianin
Jakieś problemy z przejściem gry?
Walcie do mnie,
Służę pomocą!!!!!
zanonimizowany751914 Pretorianin
AAA!!!
jeszcze ważna rzecz,
otóż właśnie kapłani Cthulhu są z trzech stron - z lewej,prawej i na środku.
Gdy są przerwy pomiędzy falą a złapaniem działa,starajcie się zabić jak najwięcej z nich,
w tedy unikniecie kłopotów jakie piszecie.
Po ich zabiciu jeden z marynarzy powie że fala zniknęła i można przejść do środka.
jeżeli to nie pomaga radzę zagrać od początku gry,nie zniechęcajcie się w porę,
w dalszych etapach gry będzie jeszcze ciężej.
POZDRO!!!
zanonimizowany755502 Junior
Mam głupi problem w rafinerii Marsza ,chodzi o końcówkę z tymi Gold Vaultami i rurami gazowymi.
Manewruję tymi rurrami tak jak trzeba i jak wracam to nie widzę tego korytarza co ma się niby pokazać.Gdzie on jest?? I powiedzcie jak wogóle poustawiać te rury gazowe(które mają być włączone).Nie mam pojęcia jak do tej misji podejść! Z góry dzięki za pomoc ;)
zanonimizowany751914 Pretorianin
Otóż.....
Znajdziesz się w skarbcu rodziny Marsh (gold vault). Za pomocą przycisku otwórz drzwi (gold vault A) i w następnym pomieszczeniu wespnij się na drabinę. Idź naprzód ignorując schody w dół, gdyż prowadzą jedynie do zamkniętych drzwi (otworzysz je później z drugiej strony). Znajdziesz się w dużej hali gdzie przebywa kolejny shoggoth. Znajdują się tu cztery miejsca w którym możesz odkręcić gaz, niestety tylko jedno wyposażone jest w zawór. Odkręć go (gas flow control 1), a strumień gazu usunie mackę shoggotha z mostku. Zakręć zawór i prędko przebiegnij na drugą stronę. Wejdź w drzwi po drugiej stronie i przejdź prosto przez korytarz ponownie ignorując schody w dół. Znajdziesz się w kolejnej komorze skarbca (gold vault B). Na końcu drogi zeskocz na skrzynki i otwórz podwójne drzwi za pomocą przycisku. W kolejnym pomieszczeniu odblokuj drzwi na końcu i wejdź w drzwi po lewej (na górze nic nie ma). Po przejściu korytarza znajdziesz się na dnie hali, gdzie znajduje się shoggoth. Jego macka się nie porusza, lecz gdy tylko ją przeskoczysz ten stan się zmieni. Przeskocz po rozbitych skrzynkach na drugą stronę, uważając na drugą mackę. W kolejnym pomieszczeniu natrafisz na nieboszczyka i leżący obok niego klucz francuski (heavy-duty wrench). Zabierz apteczkę, odblokuj drzwi i wejdź po schodach a znajdziesz się niemal na początku drogi. Wróć do sali z shoggothem. Ponownie za pomocą pierwszego zaworu pozbądź się macki z mostka i przejdź na drugą stronę. Za pomocą klucza odkręć zawory 2 i 3 i prędko się zmywaj, gdyż gaz jest wyjątkowo toksyczny. Ponownie musisz przebyć całą drogę, aby znaleźć się przy zaworze numer jeden. Odkręć zawór numer 2 i 1 i wracaj na sam początek do hali do której wszedłeś przez właz w podłodze. Podejdź do drzwi oznaczonych "Gold Vault C", stań przy przełączniku, wciśnij go i spokojnie poczekaj na eksplozję. Przejdź przez halę. Napotkasz korytarz prowadzący w dół. Na jego końcu znajduje się sala z olbrzymim posągiem przedstawiającym Wielkiego Cthulhu. Należy tu działać szybko, gdyż przez posąg emanuje obca energia Wielkiego Przedwiecznego która przyprawia Cię o utratę zmysłów. Pośrodku znajduje się ruchomy podest z umieszczonym na nim kamieniem. Używając panelu obok posągu powodujesz uruchomienie promienia przelatującego przez całą komnatę. Ustaw podest z kamieniem tak, aby promień przez niego przelatujący uderzył w czerwony kamień nad drzwiami. Zabierz kamień z podestu, a drzwi się otworzą i wejdzie przez nie Hoover wraz z agentem. Opuścicie fabrykę, która po chwili wyleci w powietrze.
To na pewno ci pomoże.....
Jeżeli coś jeszcze to wal do mnie......
zanonimizowany416799 Legionista
Ma ktoś może save'a zrobionego w punkcie zapisu po ucieczce przed Fishmenami? Gra mi się ogólnie bardzo podoba, uwielbiam takie mroczne klimaty. Ale ten moment doprowadził mnie do białej gorączki, próbowałam już tyle razy ech.
zanonimizowany933201 Junior
potrzebuję pomocy, mam save z momentu, który jest tuż po zabiciu tych trzech magów na rafie i nie wiem jak i gdzie go wkleić :(
zanonimizowany986875 Junior
Siemka! Mam spory problem i być może poradzicie. Mianowicie nie mogę zapisać stanu gry. Jest na to jakieś remedium?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
![1 - [Solucja] The Air-Filled Tunnels cz.8 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata - Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/493/289106281.jpg)
![Tuż przed stworem znajduje się mały, okrągły basenik (#435) - w części wypełniony wodą - [Solucja] The Air-Filled Tunnels cz.8 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata - Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/493/289106296.jpg)
![2 - [Solucja] The Air-Filled Tunnels cz.8 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata - Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/493/289106312.jpg)
![Rozglądnij się po sali - [Solucja] The Air-Filled Tunnels cz.8 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata - Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/493/289106328.jpg)
![3 - [Solucja] The Air-Filled Tunnels cz.8 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata - Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/493/289106343.jpg)
![Skieruj się w stronę pierwszego z posągów - [Solucja] The Air-Filled Tunnels cz.8 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata - Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/493/289106359.jpg)
![4 - [Solucja] The Air-Filled Tunnels cz.8 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata - Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/493/289106375.jpg)
![5 - [Solucja] The Air-Filled Tunnels cz.8 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata - Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/493/289106390.jpg)
![6 - [Solucja] The Air-Filled Tunnels cz.8 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata - Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/493/289106406.jpg)
![Po przebiegnięciu dużego korytarza (#440) skieruj się wprost do drzwi, tych samych, w których atakowałeś wcześniej pojawiające się rybie stwory - [Solucja] The Air-Filled Tunnels cz.8 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata - Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/493/289106421.jpg)
