[Solucja] A Visit to the Old Town cz.1 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata
Aktualizacja:
A Visit to the Old Town
Otrzymałeś kolejne zadanie. Jest ono związane z odnalezieniem Briana Burnhama, sklepikarza, który w tajemniczych okolicznościach zniknął w miejscowości Innsmouth. Miasteczko nie cieszy się dobrą sławą. Miejscowi nie lubią obcych, o czym wkrótce się przekonasz. Na miejsce przywiezie Cię zdezelowany autobus, prowadzony przez bardzo nieprzyjemnego typa. Przyzwyczajaj się, mieszkańców Innsmouth trudno nazwać normalnymi ludźmi...
![]() | ![]() |
Tuż obok końcowego przystanku znajduje się hotel (#13), a raczej obskurna ruina, która od dawna nie może pretendować do tego miana. Jeśli za drzwiami skręcisz w lewo, to na końcu korytarza (#14) znajdziesz na ścianie symbol zapisu stanu gry - w każdym momencie rozgrywki możesz tutaj wrócić i zapamiętać swoje dokonania w tym etapie. Rozmowa z właścicielem obiektu (Charles Gilman) nie przyniesie zakładanych rezultatów. Ani on, ani żaden inny mieszkaniec Innsmouth snujący się po okolicy, nie zechce udzielić Ci konkretnych wskazówek.
Śledztwo rozpoczniemy od zbadania sklepu, w którym pracował Brian Burnham. Znajduje się na rynku głównym - odnajdziesz go bez trudu po szyldzie (First National Grocery Store) oraz barierkach z policyjnymi oznaczeniami, którymi zablokowano wejścia do budynku. Skoro nie możesz dostać się do środka normalnie, trzeba znaleźć inną drogę. Skieruj się do zlokalizowanego po lewej stronie sklepu zaułka (#15). Kręci się tam konstabl Nathan Birch. Nie ma zamiaru wpuścić Cię na teren przestępstwa, dlatego wykorzystaj wszystkie opcje dialogowe, a następnie cierpliwie poczekaj, aż zniknie z Twoich oczu.
![]() | ![]() |
Kucnij i podążaj za nim, zachowując bezpieczną odległość. Konstabl pod żadnym pozorem nie może Cię zobaczyć w budynku, dlatego schowaj się w głębokim cieniu za beczkami (#16 - można też stanąć w korytarzu za rogiem po lewej stronie, ale lepiej nauczyć się wykorzystywać cień, bo później tylko on pozostanie do Twojej dyspozycji). Poczekaj cierpliwie, aż oficer zawróci i podąży w stronę wyjścia na rynek. Idź w przeciwnym kierunku, aż dotrzesz do zamkniętych drzwi (#17).
![]() | ![]() |
Otworzywszy je kluczem, program zwróci Twoją uwagę, że niektóre przedmioty można, a nawet trzeba przesuwać (za każdym razem poinformują Cię o tym wyraźne rysy na podłodze). Wejdź do środka, zamknij drzwi i zablokuj te ostatnie pchając stojącą obok szafę (#18) w kierunku ściany. Dzięki tej operacji, zyskasz więcej czasu na swobodne badanie sklepu.
Otwórz kolejne drzwi i wejdź na teren sklepu. Skręć w lewo i podejdź do ściany. Po Twojej lewej stronie znajduje się przejście na zaplecze. Z otwartego sejfu (#19) zabierz butelkę rumu oraz lewarek służący do podnoszenia klap w podłodze. Wróć się do głównej sali i wejdź za ladę (usłyszysz, jak policjant będzie próbować wyłamać zablokowane szafą drzwi). Podnieś leżącą na półce apteczkę i korzystając ze zdobytego przed chwilą urządzenia, otwórz zapadnię (#20). Dobijający się do drzwi konstabl Birch, zdąży w tym czasie dostać się do sklepu, dlatego czym prędzej wskocz do dziury.
![]() | ![]() |
0
- Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata - poradnik do gry
- Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata - poradnik do gry
- Poradnik do gry - [Solucja] Prologue | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata
- [Solucja] A Visit to the Old Town cz.1 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata
- [Solucja] A Visit to the Old Town cz.2 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata
- [Solucja] A Visit to the Old Town cz.3 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata
- [Solucja] A Visit to the Old Town cz.4 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata
- [Solucja] Attack of the Fishmen cz.1 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata
- [Solucja] Attack of the Fishmen cz.2 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata
- [Solucja] Attack of the Fishmen cz.3 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata
- [Solucja] Attack of the Fishmen cz.4 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata
- [Solucja] Attack of the Fishmen cz.5 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata
- [Solucja] Attack of the Fishmen cz.6 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata
- [Solucja] Attack of the Fishmen cz.7 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata
- [Solucja] Jailbreak cz.1 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata
- [Solucja] Jailbreak cz.2 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata
- [Solucja] Escape from Innsmouth cz.1 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata
- [Solucja] Escape from Innsmouth cz.2 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata
- [Solucja] The Marsh Refinery cz.1 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata
- [Solucja] The Marsh Refinery cz.2 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata
- [Solucja] The Marsh Refinery cz.3 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata
- [Solucja] The Marsh Refinery cz.4 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata
- [Solucja] The Marsh Refinery cz.5 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata
- [Solucja] The Marsh Refinery cz.6 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata
- [Solucja] The Marsh Refinery cz.7 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata
- [Solucja] The Marsh Refinery cz.8 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata
- [Solucja] The Marsh Refinery cz.9 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata
- [Solucja] The Marsh Refinery cz.10 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata
- [Solucja] The Esoteric Order of Dagon cz.1 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata
- [Solucja] The Esoteric Order of Dagon cz.2
- [Solucja] The Esoteric Order of Dagon cz.3
- [Solucja] The Esoteric Order of Dagon cz.4
- [Solucja] A Dangerous Voyage cz.1 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata
- [Solucja] A Dangerous Voyage cz.2 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata
- [Solucja] A Dangerous Voyage cz.3 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata
- [Solucja] Devil's Reef cz.1 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata
- [Solucja] Devil's Reef cz.2 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata
- [Solucja] The Air-Filled Tunnels cz.1 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata
- [Solucja] The Air-Filled Tunnels cz.2 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata
- [Solucja] The Air-Filled Tunnels cz.3 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata
- [Solucja] The Air-Filled Tunnels cz.4 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata
- [Solucja] The Air-Filled Tunnels cz.5 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata
- [Solucja] The Air-Filled Tunnels cz.6 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata
- [Solucja] The Air-Filled Tunnels cz.7 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata
- [Solucja] The Air-Filled Tunnels cz.8 | Call of Cthulhu Mroczne Zakątki Świata
- Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany755502 Junior
Mam głupi problem w rafinerii Marsza ,chodzi o końcówkę z tymi Gold Vaultami i rurami gazowymi.
Manewruję tymi rurrami tak jak trzeba i jak wracam to nie widzę tego korytarza co ma się niby pokazać.Gdzie on jest?? I powiedzcie jak wogóle poustawiać te rury gazowe(które mają być włączone).Nie mam pojęcia jak do tej misji podejść! Z góry dzięki za pomoc ;)
zanonimizowany751914 Pretorianin
Otóż.....
Znajdziesz się w skarbcu rodziny Marsh (gold vault). Za pomocą przycisku otwórz drzwi (gold vault A) i w następnym pomieszczeniu wespnij się na drabinę. Idź naprzód ignorując schody w dół, gdyż prowadzą jedynie do zamkniętych drzwi (otworzysz je później z drugiej strony). Znajdziesz się w dużej hali gdzie przebywa kolejny shoggoth. Znajdują się tu cztery miejsca w którym możesz odkręcić gaz, niestety tylko jedno wyposażone jest w zawór. Odkręć go (gas flow control 1), a strumień gazu usunie mackę shoggotha z mostku. Zakręć zawór i prędko przebiegnij na drugą stronę. Wejdź w drzwi po drugiej stronie i przejdź prosto przez korytarz ponownie ignorując schody w dół. Znajdziesz się w kolejnej komorze skarbca (gold vault B). Na końcu drogi zeskocz na skrzynki i otwórz podwójne drzwi za pomocą przycisku. W kolejnym pomieszczeniu odblokuj drzwi na końcu i wejdź w drzwi po lewej (na górze nic nie ma). Po przejściu korytarza znajdziesz się na dnie hali, gdzie znajduje się shoggoth. Jego macka się nie porusza, lecz gdy tylko ją przeskoczysz ten stan się zmieni. Przeskocz po rozbitych skrzynkach na drugą stronę, uważając na drugą mackę. W kolejnym pomieszczeniu natrafisz na nieboszczyka i leżący obok niego klucz francuski (heavy-duty wrench). Zabierz apteczkę, odblokuj drzwi i wejdź po schodach a znajdziesz się niemal na początku drogi. Wróć do sali z shoggothem. Ponownie za pomocą pierwszego zaworu pozbądź się macki z mostka i przejdź na drugą stronę. Za pomocą klucza odkręć zawory 2 i 3 i prędko się zmywaj, gdyż gaz jest wyjątkowo toksyczny. Ponownie musisz przebyć całą drogę, aby znaleźć się przy zaworze numer jeden. Odkręć zawór numer 2 i 1 i wracaj na sam początek do hali do której wszedłeś przez właz w podłodze. Podejdź do drzwi oznaczonych "Gold Vault C", stań przy przełączniku, wciśnij go i spokojnie poczekaj na eksplozję. Przejdź przez halę. Napotkasz korytarz prowadzący w dół. Na jego końcu znajduje się sala z olbrzymim posągiem przedstawiającym Wielkiego Cthulhu. Należy tu działać szybko, gdyż przez posąg emanuje obca energia Wielkiego Przedwiecznego która przyprawia Cię o utratę zmysłów. Pośrodku znajduje się ruchomy podest z umieszczonym na nim kamieniem. Używając panelu obok posągu powodujesz uruchomienie promienia przelatującego przez całą komnatę. Ustaw podest z kamieniem tak, aby promień przez niego przelatujący uderzył w czerwony kamień nad drzwiami. Zabierz kamień z podestu, a drzwi się otworzą i wejdzie przez nie Hoover wraz z agentem. Opuścicie fabrykę, która po chwili wyleci w powietrze.
To na pewno ci pomoże.....
Jeżeli coś jeszcze to wal do mnie......
zanonimizowany416799 Legionista
Ma ktoś może save'a zrobionego w punkcie zapisu po ucieczce przed Fishmenami? Gra mi się ogólnie bardzo podoba, uwielbiam takie mroczne klimaty. Ale ten moment doprowadził mnie do białej gorączki, próbowałam już tyle razy ech.
zanonimizowany933201 Junior
potrzebuję pomocy, mam save z momentu, który jest tuż po zabiciu tych trzech magów na rafie i nie wiem jak i gdzie go wkleić :(
zanonimizowany986875 Junior
Siemka! Mam spory problem i być może poradzicie. Mianowicie nie mogę zapisać stanu gry. Jest na to jakieś remedium?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.