Baldur's Gate Siege of Dragonspear: Zadania poboczne w Pałacu Książęcym
Aktualizacja:
Zadania poboczne w Pałacu Książęcym
Poniżej znajduje się zestawienie pobocznych questów dla lokacji Pałac Książęcy (Ducal Palace). Niektórymi z nich możesz od razu się zająć, inne z kolei wymagają odwiedzenia wielu innych lokacji na mapie świata. Najbardziej kłopotliwe jest pod tym względem zadanie Skie, bo pozostaje ono aktywne niemal przez całą grę.
- My Missed Fortune
- Skie's Grand Plan
- The War at Home
- Sarevok's Servant
- The Fist Restrained
- Refuge for the Refugees
- Recruitment Drive
- All the Way to the Bank
My Missed Fortune

Zadanie to będzie widoczne w dzienniku od razu po dotarciu do Pałacu Książęcego. Jeśli chcesz możesz zajrzeć do inwentarza i przeczytać notatkę (Treasury Note), z której dowiesz się, że po odbiór zgromadzonego złota należy udać się do skarbca. Znajduje się on w pałacowej piwnicy (M2,12) i po dotarciu na miejsce musisz porozmawiać ze skarbnikiem Ophyllisem. W trakcie rozmowy dowiesz się, że Ophyllis przegrał w wyścigach psów złoto należące do głównego bohatera, ale obieca je odzyskać.
Musisz teraz wyjść z zamku i po znalezieniu się na dziedzińcu (M2,15) odszukać rannego Ophyllisa żeby ponownie z nim porozmawiać. Od mężczyzny dowiesz się, że po odzyskaniu złota został zaatakowany przez grupę uchodźców.

Na poszukiwania osób posiadających skradzione złoto musisz wyruszyć do gospody Pod Trzema Baryłkami (Three Old Kegs) (mapa M3). Po dotarciu na miejsce wyjdź na pierwsze piętro gospody i podejdź do jednego z zachodnich stolików, przy którym będą siedzieli uchodźcy (M3,7). Po tym jak się przedstawisz i poinformujesz ich o całej sytuacji możesz zachować się na trzy sposoby:
- Pozostawić uchodźców w spokoju. W nagrodę za okazanie wyrozumiałości i współczucia otrzymasz od jednego z nich topór (Battle Axe).
- Nakazać uchodźcom żeby oddali się dobrowolnie w ręce strażników. Otrzymasz sporo punktów doświadczenia.
- Doprowadzić do walki z uchodźcami i ich zabić. Po walce możesz przeszukać ich zwłoki i zabrać m.in. wspomniany wyżej topór.

Z Ophyllisem ponownie spotkasz się jakiś czas po tym jak dotrzesz do lokacji Coast Way Crossing. Pojawi się on mianowicie w obozowisku Płonącej Pięści (M7,1) po tym jak któryś raz z kolei do niego powrócisz. Ophyllis będzie miał wyrzuty sumienia odnośnie utraconego złota i podaruje ci w prezencie złocone popiersie bohatera.
Skie's Grand Plan

Zadanie to możesz odblokować po tym jak w ramach głównego wątku fabularnego weźmiesz udział w naradzie na parterze pałacu (M2,7). Po zakończeniu tego spotkania odszukaj w pobliżu Skie (córkę Entara Silvershielda) i porozmawiaj z nią. Dziewczyna nie będzie chciała wyjawić zbyt wiele i wyrazi chęć porozmawiania w jakimś ustronnym miejscu, w którym nikt was nie podsłucha. Nie próbuj wracać do prywatnej kwatery bohatera, tylko kontynuuj grę w oczekiwaniu na pojawienie się okazji do ponownego spotkania się ze Skie.

Wspomnianego spotkania ze Skie nie możesz przegapić, bo dojdzie do niego automatycznie po tym jak główny bohater zdecyduje się na dołączenie do ekspedycji, która wyruszy do zamku Dragonspear (główne zadanie Wyprawa na północ). Musisz powrócić do prywatnej komnaty bohatera (M2,1). Po tym jak uda się on na odpoczynek Skie wybudzi go ze snu i zainicjuje rozmowę. W trakcie tej rozmowy dowiesz się, że Skie potajemnie dołączyła do szeregów Płonącej Pięści.

Skie poprosi bohatera o zachowanie tajemnicy w sprawie przyłączenia się do Płonącej Pięści. Możesz zgodnie z jej życzeniem nie dzielić się z nikim tą wiedzą lub powrócić na parter pałacu i po wzięciu udziału w nowym spotkaniu Rady (M2,7) poprosić ojca Skie, Lorda Entara Silvershielda, o spotkanie w cztery oczy. Entarowi możesz wyjawić prawdę, przy czym dowiesz się, że wiedział on już wcześniej o poczynaniach swojej córki. Lord poprosi bohatera o pilnowanie Skie podczas ekspedycji żeby nie stało się jej nic złego. Ponadto od Entara otrzymasz magiczny pierścień.

Do kolejnego spotkania ze Skie dojdzie po tym jak po raz pierwszy dotrzesz do lasu Coast Way Forest (M8,1). Po przybyciu na miejsce będzie mianowicie stała przy pokonanym potworze. Możesz w mniej lub bardziej przyjazny sposób przekonać ją, że w okolicy jest niebezpiecznie i nakłonić do powrotu do obozu Płonącej Pięści.
Zostało jeszcze 65% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla CiebieKomentarze czytelników
zadanie z zamkniętym najemnikiem płomiennej pięści da się załatwić inaczej! Przecież to ukryty sobowtórniak!
Tutaj zobacz powinno pomóc https://baldursgate.fandom.com/wiki/The_Fist_Restrained
Ze zbiornikiem nieumarłych można więcej butelek z płynem znaleźć (chyba 3) i każda wizje można zobaczyć
Warto opisać także tematy dodatkowe jak np import drużyny do BG2:EE - typu ze stan romansów przechodzi i wybrane 10 przedmiotów.
Specjalnie czekałem ze skończeniem gry na ostatnią część poradnika, ale widzę, że jest zrobiona po łebkach... Na 100% są zadania poboczne w obozie koalicji, takie jak trenowanie rekrutów albo poszukiwanie wrogiego szpiega. Weźcie się przyłóżcie do tego.
I jeszcze skoorvysyny za taki bubel chcą pieniądze.
1. Nie ma tu map do kilku ostatnich lokacji.
2. Brak opisu wszystkich questów przybocznych z tych ze lokacji [około 40 zadań]
Oczywiście idzie wykonać te zadania samemu mi się udało jakieś 95% ale jak ktos nie zna angielskiego to po prostu nawet połowy nie wykona, bądź będzie bładził i sie wkurzał.
Dlaczego krytykuje, a no dlatego że skoro chcą zapłaty za ten poradnik, to niech on będzie jak należy, a nie jakiś niekompletny bubel...
Poradnik słabiutki. Grałem miesiąc po premierze, a na GOLu cisza. Pierwsze fragmenty i brak całości spowodowały, że w ogóle się tutaj nie zapuszczałem. Szkoda, bo jednak Tower of Dreams i początek Gry-Online właśnie poradnikiem do Baldur's Gate stał...
Kilka questów da się zrobić w trochę inny sposób. Np: z orkami można zawalczyć o prawdziwe motywy ich przybycia. Jeżeli ich pokonamy to wszystko nam powiedzą, nie opuszczą obozu, a my otrzymamy sporo doświadczenia.
Dzięki za info. Będziemy regularnie uzupełniali poradnik o nowe questy i o uaktualnione omówienia opisanych już questów.
Na dolnym poziomie można wziąć pochodnię, wrócić się i zanurzyć ją w fioletowej farbie w kadzi i odłożyć na miejsce z powrotem. Efekt - otwiera się ukryta komnata z mieczem Sarevoka i notatką rozpoczynającą quest Świątynia Bhaala. To dość ważne z punktu widzenia fabuły. :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
