Rozpoczynasz tu eksplorację mapy. Północno-zachodnia ścieżka prowadzi do obozu krzyżowców (02). Północno-wschodnia ścieżka jest okupowana przez potwory (hobogobliny).
Zostaniesz wpuszczony do obozu jeśli w zrujnowanej świątyni Bhaala (M10,8) uwolniłeś Keherrema (quest "The Missing Patrol") lub jeśli zabiłeś go i zabrałeś z jego zwłok odznakę (Keherrem's Badge).
Po obozie możesz swobodnie się przemieszczać. Bohatera może rozpoznać tylko Oloneiros - krzyżowcy zwrócą się przeciw drużynie jeśli nie przeprosisz za pomyłkę.
Możesz porozmawiać z pułkownikiem Kharmem na temat Keherrema (poboczny quest "The Missing Patrol") oraz na temat opuszczenia mostu zwodzonego dzięki użyciu kamienia wardstone (poboczny quest "Down With the Drawbridge").
W jednym z pojemników jest alkohol (Tepid Mug of Ale) dla najemników - poboczny quest "The Irregulars" (M9,2).
W klatce w obozie więziony jest pół-ork Dorn Il-Khan. Możesz go uwolnić i zaprosić do drużyny (jego rzeczy są w pobliskiej skrzyni).
W dalszej części gry może tu dojść do bitwy lub możesz poddać się i przechytrzyć krzyżowców - główne zadanie "Przekroczenie mostu Boareskyr".
W pobliżu przebywa duża grupa goblinów.
Możesz skorzystać z teleportacji tylko jeśli posiadasz kamień Wardstone ze zrujnowanej świątyni Bhaala (M10,14). Zostaniesz przeniesiony do wnętrza fortu Bridgefort (05). Z teleportu można korzystać wiele razy.
Zostaniesz tu przeniesiony po tym jak użyjesz kamienia Wardstone na teleporcie na wschód od fortu (04). Od tego momentu możesz swobodnie podróżować pomiędzy tymi lokacjami.
W środku przebywa bardzo liczna grupa goblinów. Po walkach możesz odnaleźć skrytkę m.in. z magiczną obręczą i złotem.
Most oddziela obóz krzyżowców od fortu. Początkowo prowadzona tu jest wymiana ognia.
W dalszej części gry możesz opuścić most zwodzony żeby poddać się lub żeby rozpocząć bitwę z krzyżowcami - główne zadanie "Przekroczenie mostu Boareskyr".
Przy pierwszej wizycie w tej lokacji porozmawiasz z Khalidem na temat oblężenia fortu - główne zadanie "Przekroczenie mostu Boareskyr".
Kowal Jegg sprzedaje broń i elementy pancerza i musisz z nim porozmawiać na temat sytuacji w forcie. Może też wykuć dla bohatera unikalne przedmioty jeśli drużyna posiada smocze łuski (M10,4) lub pancerz żuka (M10,2).
Z Wynan Hess również musisz porozmawiać na temat fortu. Doprowadzi to do pojawienia się kamienia Spellstone w głównej sali (08) - quest "The Creeping Darkness".
Neera przebywa w celi. Możesz ją zaprosić do drużyny i odblokować jej poboczny quest "The Call of the Wild Mage".
Po spotkaniu się z Wynan Hess pojawi się tu kamień Spellstone, który trzeba będzie zneutralizować - quest "The Creeping Darkness".
Przebywają tu dwie osoby. U Frair Tajika możesz złożyć złoto w ofiarze, zapłacić za leczenie drużyny, kupić mikstury i poprosić o identyfikację magicznych przedmiotów.
Junia poprosi drużynę o przetransportowanie zwłok na ołtarz - poboczny quest "Tender of the Dead".
Łączą one główne pomieszczenie fortu (09) z obszarem na powierzchni (12).
Nie możesz dotrzeć do fortu od strony mostu zwodzonego (07). Zamiast tego musisz użyć kamienia Wardstone na kręgu teleportacji na wschód od niego (04).
Możesz spotkać się z Khalidem po tym jak będziesz gotowy do rozwiązania problemu oblężenia fortu - "Przekroczenie mostu Boareskyr" (Khalida możesz wtedy zaprosić do drużyny).
Przebywają tu też Thirrim i Elandro (poboczny quest "The Fear") oraz Tharantis (poboczny quest "Tender of the Dead").
Po przystąpieniu do pobocznego zadania "Tender of the Dead" (10) znajdziesz tu zwłoki Ymoriego. Przy próbie zbadania ich pojawią się zombiaki.
Na most możesz wkroczyć dopiero po poddaniu się w forcie (12) lub po stoczeniu bitwy w obozie krzyżowców (03) - główne zadanie "Przekroczenie mostu Boareskyr".
Musisz tu pokonać wrogów próbujących wysadzić most. Po tym jak tego dokonasz spotkaj się z sojusznikami w obozie (03) i przekrocz most (16).
Możesz tu dotrzeć dopiero po rozprawieniu się z wrogami na moście. Możesz od razu opuścić mapę lub zbadać okoliczną studnię. Wrzucenie do niej dużej ilości monet (co najmniej 25) gwarantuje błogosławieństwo lub leczenie.
Kharm jest pułkownikiem i wujem Keherrema.
Vichand jest też w posiadaniu unikalnego pióra - quest "The Call of the Wild Mage" (08).
Łączą one główne pomieszczenie fortu (09) z obszarem na powierzchni (12).
Thirrim sprzedaje różnorakie mikstury i identyfikuje przedmioty.
Baldur's Gate Siege of Dragonspear: Mapa Boareskyr Bridge
Aktualizacja:
Mapa i opis lokacji - M11
Ogólne informacje na temat Boareskyr Bridge
Powyższa mapa prezentuje lokację Boareskyr Bridge i ma ona bardzo duże znaczenie fabularne. Znajdują się tu przede wszystkim obóz krzyżowców (M11,3), fort Bridgefort (M11,12) oraz tytułowy most Boareskyr (M11,15). Lokację tę bada się w dość specyficzny sposób, a to dlatego, że most jest domyślnie zablokowany i że do fortu możesz przedostać się jedynie dzięki użyciu magicznego kamienia Wardstone. Celem wizyty w tym miejscu jest rozwiązanie problemu z krzyżowcami oblegającymi fort żeby docelowo odblokować sobie dostęp do mostu i móc przekroczyć rzekę. Oprócz czynności wykonywanych w ramach głównego wątku fabularnego nie zapomnij też jednak o mniejszych aktywnościach oferowanych na tej mapie - możesz tu odnaleźć kilku handlarzy, rozwiązać parę bocznych zadań i zrekrutować aż trzy nowe postacie do drużyny.
Najważniejsze miejsca w Boareskyr Bridge
2. Wejście do obozu krzyżowców
Do obozu nie są wpuszczane nieupoważnione osoby. Możesz zagwarantować sobie prawo wstępu tylko jeśli w lokacji Forest of Wyrms (mapa M10) odwiedziłeś więzienie, w którym przetrzymywani byli Keherrem i inni krzyżowcy (M10,8). Jeżeli uwolniłeś Keherrema (poboczny quest The Missing Patrol) to musisz się na niego powołać. Jeżeli z kolei przyczyniłeś się do śmierci krzyżowców to konieczne jest przeszukanie zwłok Keherrema i zabranie jego odznaki (Keherrem's Badge), którą następnie musisz pokazać sierżantowi pilnującemu wejścia do obozu.
3. Obóz krzyżowców
Jeżeli zostałeś wpuszczony do obozu (M11,2) to możesz po nim swobodnie podróżować i nie zostaniesz zatrzymany nawet przez dowodzącego krzyżowcami Barghesta. Jedyna osoba z obozu, która może rozpoznać głównego bohatera, to mag Oloneiros. Jeśli przez przypadek do niego zagadasz to przeproś za pomyłkę i zakończ jak najszybciej rozmowę. W przeciwnym razie wszystkie osoby z obozu zaatakują drużynę i oznacza to praktycznie pewną i szybką śmierć. W obozie przebywa kilka mniej ważnych postaci, z którymi możesz porozmawiać. Jest to między innymi pułkownik Kharm, z którym możesz pogadać na temat kamienia Wardstone i zwodzonego mostu fortu Bridgefort (nie wpłynie to na przebieg głównej fabuły).
W zachodniej części obozu są klatki i w jednej z nich więziony jest pół-ork Dorn Il-Khan. Możesz uwolnić orka i następnie zaprosić go do drużyny bądź też odesłać do obozu Płonącej Pięści (nie zostanie zatrzymany po drodze przez krzyżowców). Ważną informacją jest to, że rzeczy należące do Dorna (broń biała, kusza, pancerz itp.) są składowane w pobliskiej skrzyni (obok Vichanda).
W dalszej części gry (główny quest Przekroczenie mostu Boareskyr) sytuacja w obozie ulegnie zmianie. Stanie się tak po tym jak pokonasz krzyżowców w wielkiej bitwie lub przechytrzysz ich i po poddaniu się wpuścisz do fortu. Oba te warianty doprowadzą do odblokowania bramy oddzielającej obóz krzyżowców od mostu Boareskyr (M11,14).
4. Krąg teleportacji w lesie
Zanim dotrzesz do tego portalu musisz rozprawić się z dużą grupą goblinów. Dodatkowo upewnij się, że dysponujesz magicznym kamieniem Wardstone otrzymanym lub odebranym kapłance Akannie w zrujnowanej świątyni Bhaala (M10,14). Po ustawieniu drużyny obok kręgu możesz skorzystać z opcji teleportacji żeby przenieść się do wnętrza fortu (M11,5).
Uwaga - Możesz podróżować pomiędzy kręgami zlokalizowanymi w forcie i w lesie dowolną ilość razy. Nie musisz na szczęście po przeniesieniu się do fortu pozostać w nim aż do momentu rozwiązania problemu z krzyżowcami.
8. Tylne pomieszczenia fortu
Możesz tu po raz pierwszy dotrzeć dzięki skorzystaniu z kręgu teleportacji. Załączy się tu wtedy automatycznie rozmowa z Khalidem i rozpocznie się główny quest Przekroczenie mostu Boareskyr dotyczący rozwiązania problematycznej sytuacji z krzyżowcami.
Z Jegg Hillcarver musisz spotkać się przede wszystkim w celu omówienia sytuacji w forcie. Jest ona także kowalem i sprzedaje także różnorakie bronie i elementy pancerza, a na dodatek potrafi wykuwać unikalne przedmioty. Jegg możesz mianowicie dostarczyć smocze łuski (M10,4) lub pancerz żuka (M10,2) i poprosić ją w każdym z przypadków o wykucie unikalnego przedmiotu. Jeśli Jegg przekażesz smocze łuski to może wykuć tarczę Dragonscale Shield +3 lub zbroję Dragonscale Armor. Jeśli z kolei przekażesz jej pancerz żuka to może wykuć tarczę Rhino Beetle Shield +2 lub zbroję Rhino Beetle Plate.
Wynan Hess to kolejna osoba, z którą musisz porozmawiać. W wyniku tej rozmowy w sąsiedniej komnacie (M11,8) pojawi się kamień Spellstone i będziesz mógł podjąć próbę zneutralizowania jego negatywnych efektów poprzez zaliczenie pobocznego questu The Creeping Darkness.
W celi w południowym pomieszczeniu przebywa Neera. Pół-elfkę możesz zaprosić do drużyny (lub nakazać jej tu pozostać) oraz dodatkowo odebrać od niej poboczny quest The Call of the Wild Mage.
10. Pomieszczenie z ołtarzem
W pomieszczeniu tym przebywają dwie osoby, z którymi możesz opcjonalnie porozmawiać. Frair Tajik oferuje szereg usług - możesz zdecydować się na złożenie złota w ofierze, zapłacić za pełne wyleczenie drużyny, zakupić różnorakie mikstury oraz wydać złoto na potrzeby identyfikacji posiadanych magicznych przedmiotów. Junia zleci z kolei drużynie poboczny quest Tender of the Dead i jego pierwsza część dotyczy przeniesienia kilku zwłok na ołtarz.
12. Fort Bridgefort
Fort domyślnie znajduje się pod oblężeniem ze strony krzyżowców (M11,3). Nie możesz przedostać się na teren fortu od strony mostu zwodzonego (M11,7), bo to właśnie tam odbywają się najbardziej zażarte walki (później w ramach głównej fabuły będziesz mógł opuścić most). Zamiast tego musisz dotrzeć do kręgu teleportacji w lesie (M11,4) i użyć kamienia Wardstone.
Na zewnątrz fortu przebywa przede wszystkim Khalid. Możesz w trakcie rozmowy z nim zadecydować jak rozwiązać problem z krzyżowcami (główny quest Przekroczenie mostu Boareskyr) oraz zaprosić go żeby dołączył do drużyny.
W pobliżu przebywają również między innymi Thirrim i Elandro. W wyniku spotkania się z nimi możesz zaliczyć prosty poboczny quest The Fear.
14. Brama
Brama ta oddziela obóz krzyżowców od mostu Boareskyr (M11,15) i początkowo nie możesz z niej skorzystać nawet jeśli otrzymasz prawo wstępu do obozu. Zostanie ona otwarta dopiero po stoczeniu bitwy z krzyżowcami lub po poddaniu się i wpuszczeniu krzyżowców do fortu w ramach questu Przekroczenie mostu Boareskyr. Po dotarciu do mostu będziesz dodatkowo musiał pozbyć się grupy krzyżowców planujących go wysadzić.
16. Wyjście
Musisz dotrzeć w to miejsce żeby móc kontynuować podróż w stronę zamku Dragonspear. Staje się to możliwe dopiero po pozbyciu się problemu krzyżowców z obozu (M11,3), czy to w wyniku pokonania ich w wielkiej bitwie czy przekazania fortu w ich ręce. Niedaleko wyjścia jest studnia i jeśli wrzucisz do niej nie mniej niż 25 złotych monet to otrzymasz błogosławieństwo lub darmowe leczenie.
Lista zadań odblokowywanych w Boareskyr Bridge
Przekroczenie mostu Boareskyr (główne) - Zadaniem tym będziesz musiał zainteresować się po dotarciu do wnętrza atakowanego przez krzyżowców fortu (M11,5) i odbyciu rozmowy z Khalidem. Główne rozwiązania są dwa - przechytrzenie krzyżowców poprzez poddanie się i wpuszczenie ich do fortu lub wzięcie udziału w wielkiej bitwie z nimi, w której wsparcie będą mogły zaoferować oddziały Płonącej Pięści.
The Creeping Darkness (poboczne) - Zadanie to w dużym stopniu powiązane jest z opisanym wyżej głównym questem, albowiem w wyniku spotkania się z Wynan Hess (M11,8) w sąsiednim pomieszczeniu fortu (M11,9) pojawi się magiczny kamień Spellstone, który będzie negatywnie oddziaływał na sojuszników. Osobą odpowiedzialną za ten stan rzeczy jest mag Vichand z obozu krzyżowców (M11,3).
The Call of the Wild Mage (poboczne) - Quest ten możesz odblokować dzięki spotkaniu się z pół-elfką Neerą w tylnym pomieszczeniu fortu (M11,8). Możesz pomóc Neerze w odnalezieniu rzadkich składników potrzebnych do przygotowania mikstury (niezależnie czy przyłączysz ją do drużyny czy też nie).
The Fear (poboczne) - To krótkie zadanie, które możesz odblokować dzięki spotkaniu się z Thirrimem i Elandro na zewnątrz fortu (M11,12). W trakcie rozmowy z nimi w pobliżu pojawi się silny potwór Greater Feyr, którego będziesz musiał zabić.
Tender of the Dead (poboczne) - Zadanie to odblokowywane jest dzięki spotkaniu się z Junią w pomieszczeniu z ołtarzem w forcie (M11,10). Poprosi ona drużynę o przeniesienie kilku zwłok na ołtarz (z pomieszczenia, w którym znajdował się kamień Spellstone), przy czym nie będzie to koniec tego zadania.
Komentarze czytelników
zadanie z zamkniętym najemnikiem płomiennej pięści da się załatwić inaczej! Przecież to ukryty sobowtórniak!
Tutaj zobacz powinno pomóc https://baldursgate.fandom.com/wiki/The_Fist_Restrained
Ze zbiornikiem nieumarłych można więcej butelek z płynem znaleźć (chyba 3) i każda wizje można zobaczyć
Warto opisać także tematy dodatkowe jak np import drużyny do BG2:EE - typu ze stan romansów przechodzi i wybrane 10 przedmiotów.
Specjalnie czekałem ze skończeniem gry na ostatnią część poradnika, ale widzę, że jest zrobiona po łebkach... Na 100% są zadania poboczne w obozie koalicji, takie jak trenowanie rekrutów albo poszukiwanie wrogiego szpiega. Weźcie się przyłóżcie do tego.
I jeszcze skoorvysyny za taki bubel chcą pieniądze.
1. Nie ma tu map do kilku ostatnich lokacji.
2. Brak opisu wszystkich questów przybocznych z tych ze lokacji [około 40 zadań]
Oczywiście idzie wykonać te zadania samemu mi się udało jakieś 95% ale jak ktos nie zna angielskiego to po prostu nawet połowy nie wykona, bądź będzie bładził i sie wkurzał.
Dlaczego krytykuje, a no dlatego że skoro chcą zapłaty za ten poradnik, to niech on będzie jak należy, a nie jakiś niekompletny bubel...
Poradnik słabiutki. Grałem miesiąc po premierze, a na GOLu cisza. Pierwsze fragmenty i brak całości spowodowały, że w ogóle się tutaj nie zapuszczałem. Szkoda, bo jednak Tower of Dreams i początek Gry-Online właśnie poradnikiem do Baldur's Gate stał...
Kilka questów da się zrobić w trochę inny sposób. Np: z orkami można zawalczyć o prawdziwe motywy ich przybycia. Jeżeli ich pokonamy to wszystko nam powiedzą, nie opuszczą obozu, a my otrzymamy sporo doświadczenia.
Dzięki za info. Będziemy regularnie uzupełniali poradnik o nowe questy i o uaktualnione omówienia opisanych już questów.
Na dolnym poziomie można wziąć pochodnię, wrócić się i zanurzyć ją w fioletowej farbie w kadzi i odłożyć na miejsce z powrotem. Efekt - otwiera się ukryta komnata z mieczem Sarevoka i notatką rozpoczynającą quest Świątynia Bhaala. To dość ważne z punktu widzenia fabuły. :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
