Baldur's Gate Siege of Dragonspear: Zadania poboczne w gospodzie Pod Trzema Baryłkami

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Zadania poboczne w gospodzie Pod Trzema Baryłkami

Gospoda Pod Trzema Baryłkami pełna jest gości, a wielu z nich zleca różne ciekawe zadania. W tym rozdziale dokładnie opisano każde z nich, wraz z dostępnymi zakończeniami.

The Dry Crier

Zadanie to możesz odblokować poprzez zagadanie do Robela stojącego przy wejściu do gospody Pod Trzema Baryłkami (M3,3) - Zadania poboczne w gospodzie Pod Trzema Baryłkami - Gospoda Pod Trzema Baryłkami - Baldurs Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry
W sprawie napoju dla Robela musisz porozmawiać z Katheerą

Zadanie to możesz odblokować poprzez zagadanie do Robela stojącego przy wejściu do gospody Pod Trzema Baryłkami (M3,3). Mężczyzna ten pracuje jako naganiacz zachęcający ludzi do odwiedzenia gospody i poprosi Cię o jakiś napój na wysuszone gardło. Jeśli zgodzisz się mu pomóc to wejdź do budynku i odszukaj na parterze gospody Katheerę. Przekonaj ją w trakcie rozmowy, że Robel zasłużył na coś do picia. Po tym jak Katheera zgodzi się mu coś dostarczyć powróć do zleceniodawcy zadania i powiedz mu, że napój jest w drodze. W nagrodę otrzymasz od mężczyzny 30 sztuk złota.

Corpse Disposal

W celu przystąpienia do tego zadania udaj się na tyły budynku gospody i odszukaj tam zwłoki leżące na wozie (M3,4) - Zadania poboczne w gospodzie Pod Trzema Baryłkami - Gospoda Pod Trzema Baryłkami - Baldurs Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry
Odszukaj zwłoki na tyłach gospody

W celu przystąpienia do tego zadania udaj się na tyły budynku gospody i odszukaj tam zwłoki leżące na wozie (M3,4). Porozmawiaj ze stojącą obok Kaitleen na temat nieboszczyka, a dowiesz się, że to jej kuzyn. Kobieta wyjawi, że do urządzenia pochówku brakuje jej 15 sztuk złota i jeśli chcesz możesz podarować jej brakującą sumę. Alternatywnie możesz stwierdzić, że nie wierzysz w jej historię, dzięki czemu ustalisz, że to jej były mąż, który zginął w nieszczęśliwym wypadku. Możesz obiecać, że nie wyjawisz nikomu okoliczności tego zdarzenia lub zaszantażować ją i zażądać zapłaty w zamian za milczenie. W tym drugim przypadku otrzymasz od Aileen 85 sztuk złota.

Bar Fight

Zadanie to automatycznie odblokuje się krótko po dotarciu do baru znajdującego się na parterze gospody (M3,5) - Zadania poboczne w gospodzie Pod Trzema Baryłkami - Gospoda Pod Trzema Baryłkami - Baldurs Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry
Najlepiej jest nakłonić zgromadzonych do rozejścia się bez wszczynania bójki

Zadanie to automatycznie odblokuje się krótko po dotarciu do baru znajdującego się na parterze gospody (M3,5). Dojdzie tu mianowicie do awantury pomiędzy Lucillą i Autinnem, czyli kapitanami dwóch okrętów. Na prośbę barmana Natrina Bellowglyna możesz zainterweniować. Dostępne warianty zachowania to:

  • Pozwolenie na to żeby doszło do bójki i nie angażowanie się w nią. Po walkach możesz przeszukać zwłoki i pozabierać cenne przedmioty.
  • Użycie perswazji do załagodzenia konfliktu i zachęcenia zwaśnionych stron do rozejścia się. Po tym jak uda ci się tego dokonać pogadaj z barmanem, który będzie ci chciał podarować 200 sztuk złota. Możesz przyjąć ten prezent lub pozwolić na to żeby zachował złoto (zwiększenie reputacji).
  • Opowiedzenie się po stronie Lucilli i zaatakowanie Autinna. W nagrodę otrzymasz buzdygan (Mace).
  • Opowiedzienie się po stronie Autinna i zaatakowanie Lucilli. W nagrodę otrzymasz bułat (Scimitar).

Meeting of the Minds

Szansa na pojawienie się tego zadania w dzienniku pojawi się po dotarciu na najwyższe piętro gospody - Zadania poboczne w gospodzie Pod Trzema Baryłkami - Gospoda Pod Trzema Baryłkami - Baldurs Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry
Możesz użyć szantażu na arystokratach

Szansa na pojawienie się tego zadania w dzienniku pojawi się po dotarciu na najwyższe piętro gospody. W komnacie przy schodach (M3,10) przebywa trzech arystokratów - Lady Araya, Lord Maxwell oraz Lord Therton. Możesz podsłuchać rozmowy tych postaci, dowiadując się, że spiskują przeciw Wielkiej Radzie. Po wejściu do pomieszczenia załączy się rozmowa. Jeśli nie chcesz patyczkować się ze zdrajcami to możesz ich zaatakować. Nie stanowią oni dużego zagrożenia, tak więc walkę możesz wygrać nawet w pojedynkę. Po tym jak ich zamordujesz nie zapomnij przeszukać ich zwłok, bo pozyskasz dzięki temu sporo złota i drogocennych przedmiotów.

Arystokratów możesz także zastraszyć i zażądać przekazania całego ich dobytku w zamian za nie poinformowanie strażników ani członków rady o ich zamiarach. Od rozmówców otrzymasz 600 sztuk złota oraz kilka magicznych przedmiotów - sztylet (Dagger), buty (Boots) i pelerynę (Cloak).

Najciekawszym sposobem na zaliczenie tego questu jest przechytrzenie arystokratów poprzez utwierdzenie ich w przekonaniu, że dzielisz ich poglądy - Zadania poboczne w gospodzie Pod Trzema Baryłkami - Gospoda Pod Trzema Baryłkami - Baldurs Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry
Jeśli chcesz doprowadzić do aresztowania arystokratów to powiedz o wszystkim Corwin

Najciekawszym sposobem na zaliczenie tego questu jest przechytrzenie arystokratów poprzez utwierdzenie ich w przekonaniu, że dzielisz ich poglądy. Uda ci się tego dokonać jeśli w trakcie rozmowy powiesz, że nie jesteś niczyją marionetką i sam podejmujesz decyzje. Arystokraci wyślą Cię na poszukiwania Eldrica. Nie zajmuj się tym zadaniem tylko zamiast tego powróć na parter i w okolicy wyjścia z gospody (M3,3) odszukaj kapitan Schael Corwin. Powiedz jej o spisku, a zostaniesz poproszony o pomoc w aresztowaniu zdrajców.

Powróć do pomieszczenia z arystokratami. Musisz poprowadzić nową rozmowę w taki sposób żeby arystokraci wypowiedzieli obciążające ich kwestie, które zostaną usłyszane przez strażników rozstawionych na korytarzu. Zacznij od poinformowania arystokratów, że Eldric wysłał posłańca i że powinniście kontynuować spotkanie bez niego. Nakłoń ich następnie do wyjawienia na głos, że spiskują przeciwko książętom z Wielkiej Rady. Na koniec spytaj się ich o rolę głównego bohatera w całym spisku. Corwin powinna wkrótce wkroczyć do komnaty i doprowadzić do aresztowania wszystkich zgromadzonych tu osób. Oprócz punktów doświadczenia otrzymasz też w nagrodę rzadki klejnot.

What? Get Out!

Zadanie to nie pojawia się w zakładce z listą questów, a jedynie może zostać dodane w formie notatki do osobistego dziennika głównego bohatera - Zadania poboczne w gospodzie Pod Trzema Baryłkami - Gospoda Pod Trzema Baryłkami - Baldurs Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry
Delenda może wezwać na pomoc ochroniarza - zastrasz go lub zabij

Zadanie to nie pojawia się w zakładce z listą questów, a jedynie może zostać dodane w formie notatki do osobistego dziennika głównego bohatera. Mimo wszystko warto je rozegrać, bo możesz dzięki temu zdobyć kilkaset punktów doświadczenia. Na najwyższym piętrze gospody odnajdziesz komnatę należącą do Delendy (M3,11) i krótko po wejściu do niej zostaniesz z niej wyproszony. Jeśli chcesz możesz oczywiście wyjść z pomieszczenia i nie denerwować kobiety. Jeżeli jednak będziesz opryskliwy w stosunku do Delendy lub pomimo jej kolejnych próśb nie opuścisz tego miejsca to wezwie ona sobie na pomoc ochroniarza Bartleby'ego.

W trakcie rozmowy z ochroniarzem najlepiej jest go zastraszyć, dzięki czemu opuści to pomieszczenie. Sama Delenda również stąd ucieknie i pozwoli ci to na splądrowanie jej komnaty (są w niej m.in. klejnoty). Alternatywnym rozwiązaniem jest doprowadzenie do walki z ochroniarzem, który nie jest na szczęście trudnym przeciwnikiem. Po walce w gospodzie pojawi się Ithtyl Calantryn i zażąda wyjaśnień. Nie wybieraj agresywnych wariantów odpowiedzi w trakcie tego spotkania, bo niepotrzebnie pogorszysz swoją reputację. Zamiast tego najlepiej jest stwierdzić, że musiałeś zadziałać w obronie koniecznej po tym jak to ochroniarz zaatakował głównego bohatera.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2024-07-28
00:58

copper11 Junior

zadanie z zamkniętym najemnikiem płomiennej pięści da się załatwić inaczej! Przecież to ukryty sobowtórniak!

Komentarz: copper11
2021-11-22
15:08

Kokarol Junior

Ze zbiornikiem nieumarłych można więcej butelek z płynem znaleźć (chyba 3) i każda wizje można zobaczyć

Komentarz: Kokarol
2016-05-04
18:15

Cainoor Legend

1
Cainoor

Warto opisać także tematy dodatkowe jak np import drużyny do BG2:EE - typu ze stan romansów przechodzi i wybrane 10 przedmiotów.

Komentarz: Cainoor
2016-05-04
18:01

Kazak Pretorianin

1

Specjalnie czekałem ze skończeniem gry na ostatnią część poradnika, ale widzę, że jest zrobiona po łebkach... Na 100% są zadania poboczne w obozie koalicji, takie jak trenowanie rekrutów albo poszukiwanie wrogiego szpiega. Weźcie się przyłóżcie do tego.

Komentarz: Kazak
2018-01-19
02:04

bon007 Centurion

I jeszcze skoorvysyny za taki bubel chcą pieniądze.
1. Nie ma tu map do kilku ostatnich lokacji.
2. Brak opisu wszystkich questów przybocznych z tych ze lokacji [około 40 zadań]

Oczywiście idzie wykonać te zadania samemu mi się udało jakieś 95% ale jak ktos nie zna angielskiego to po prostu nawet połowy nie wykona, bądź będzie bładził i sie wkurzał.
Dlaczego krytykuje, a no dlatego że skoro chcą zapłaty za ten poradnik, to niech on będzie jak należy, a nie jakiś niekompletny bubel...

Komentarz: bon007
2016-05-02
19:31

Cainoor Legend

1
Cainoor

Poradnik słabiutki. Grałem miesiąc po premierze, a na GOLu cisza. Pierwsze fragmenty i brak całości spowodowały, że w ogóle się tutaj nie zapuszczałem. Szkoda, bo jednak Tower of Dreams i początek Gry-Online właśnie poradnikiem do Baldur's Gate stał...

Komentarz: Cainoor
2016-04-26
02:31

damian-n-n Legionista

1

Kilka questów da się zrobić w trochę inny sposób. Np: z orkami można zawalczyć o prawdziwe motywy ich przybycia. Jeżeli ich pokonamy to wszystko nam powiedzą, nie opuszczą obozu, a my otrzymamy sporo doświadczenia.

Komentarz: damian-n-n
2016-04-07
18:42

Stranger. Senator

Stranger.

Dzięki za info. Będziemy regularnie uzupełniali poradnik o nowe questy i o uaktualnione omówienia opisanych już questów.

Komentarz: Stranger.
2016-04-06
13:53

Sir Elton Chorąży

2

Na dolnym poziomie można wziąć pochodnię, wrócić się i zanurzyć ją w fioletowej farbie w kadzi i odłożyć na miejsce z powrotem. Efekt - otwiera się ukryta komnata z mieczem Sarevoka i notatką rozpoczynającą quest Świątynia Bhaala. To dość ważne z punktu widzenia fabuły. :)

Komentarz: Sir Elton

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl