Baldur's Gate Siege of Dragonspear: Wyprawa na północ - zadanie główne
Aktualizacja:
Wyprawa na północ - zadanie główne

Zadanie to dotyczy wzięcia udziału w ekspedycji na północ. Teoretycznie możesz się nim zająć tuż po rozprawieniu się z zabójcami w pałacu i wzięciu udziału w spotkaniu Rady (poprzedni główny quest). Pośpiech nie jest jednak wskazany, bo po tym jak zgodzisz się na wyruszenie do zamku Dragonspear NIE BĘDZIESZ MÓGŁ powrócić do miasta (np. po to żeby zaliczyć poboczne questy czy odwiedzić handlarzy). Najlepiej więc zająć się dokładnym zbadaniem map M2-M6 i dopiero po załatwieniu wszystkich spraw w mieście zainteresować się kontynuowaniem głównego wątku fabularnego gry.
W celu popchnięcia głównej fabuły do przodu musisz spotkać się z kapitan Schael Corwin. Nie przebywa ona w jednej ustalonej lokacji, tylko towarzyszy drużynie podczas podróży po mieście. Odnajdziesz ją zawsze gdzieś w pobliżu wejścia do aktualnie badanej lokacji. Po rozpoczęciu rozmowy wyraź chęć wyruszenia na północ (pierwsza opcja dialogowa - powyższy obrazek).

Zgodnie z sugestią Corwin musisz udać się na odpoczynek do prywatnej komnaty głównego bohatera, która dla przypomnienia znajduje się na najwyższym poziomie pałacu (M2,1). W miejscu tym czekają Cię dwa spotkania, najpierw z Zakapturzonym mężczyzną (Hooded Man) i następnie z Imoen. Na ich przebieg nie będziesz miał wpływu.
Uwaga - Jeśli odblokowałeś wcześniej poboczny quest Skie's Grand Plan to jeszcze przed ceremonią pożegnalną Skie wybudzi głównego bohatera ze snu. Po szczegóły na temat tego spotkania z nią przejdź do strony z omówieniami pobocznych zadań.

Powróć do głównej sali znajdującej się na parterze pałacu (M2,7) gdzie zmuszony zostaniesz do wzięcia udziału w nowym spotkaniu Rady. Po jego zakończeniu wyjdź na dziedziniec (M2,15) gdzie odbędzie się pożegnanie osób wyruszających na ekspedycję. Możesz tu wykonać kilka ważnych rzeczy:
- Pohandlować z Belegarmem. Sprzedaje on różnorakie towary, jak również identyfikuje za opłatą magiczne przedmioty.
- Porozmawiać z Rayphusem. Dowiesz się, że będzie się on opiekował wszystkimi członkami drużyny, z których usług chwilowo zrezygnujesz.
- Zaprosić Viconię do drużyny (jest ona klerykiem). Elfka zgodzi się z Tobą podróżować.
Po załatwieniu wszystkich spraw zagadaj do kapitan Schael Corwin (możesz też spotkać się z jej rodziną) i obejrzyj cut-scenkę z wyruszenia ekspedycji (tuż przed wyjściem z miasta możesz odpowiedzieć na zaczepkę jednego z arystokratów i wygłosić przemówienie lub zignorować tę osobę). Pierwszym przystankiem na trasie podróży ekspedycji będzie lokacja Coast Way Crossing - mapa M7. Przejdź do rozdziału omawiającego ten obszar świata gry, a konkretnie do opisu przejścia głównego zadania Zbadanie terenu wokół obozowiska.
Komentarze czytelników
zadanie z zamkniętym najemnikiem płomiennej pięści da się załatwić inaczej! Przecież to ukryty sobowtórniak!
Tutaj zobacz powinno pomóc https://baldursgate.fandom.com/wiki/The_Fist_Restrained
Ze zbiornikiem nieumarłych można więcej butelek z płynem znaleźć (chyba 3) i każda wizje można zobaczyć
Warto opisać także tematy dodatkowe jak np import drużyny do BG2:EE - typu ze stan romansów przechodzi i wybrane 10 przedmiotów.
Specjalnie czekałem ze skończeniem gry na ostatnią część poradnika, ale widzę, że jest zrobiona po łebkach... Na 100% są zadania poboczne w obozie koalicji, takie jak trenowanie rekrutów albo poszukiwanie wrogiego szpiega. Weźcie się przyłóżcie do tego.
I jeszcze skoorvysyny za taki bubel chcą pieniądze.
1. Nie ma tu map do kilku ostatnich lokacji.
2. Brak opisu wszystkich questów przybocznych z tych ze lokacji [około 40 zadań]
Oczywiście idzie wykonać te zadania samemu mi się udało jakieś 95% ale jak ktos nie zna angielskiego to po prostu nawet połowy nie wykona, bądź będzie bładził i sie wkurzał.
Dlaczego krytykuje, a no dlatego że skoro chcą zapłaty za ten poradnik, to niech on będzie jak należy, a nie jakiś niekompletny bubel...
Poradnik słabiutki. Grałem miesiąc po premierze, a na GOLu cisza. Pierwsze fragmenty i brak całości spowodowały, że w ogóle się tutaj nie zapuszczałem. Szkoda, bo jednak Tower of Dreams i początek Gry-Online właśnie poradnikiem do Baldur's Gate stał...
Kilka questów da się zrobić w trochę inny sposób. Np: z orkami można zawalczyć o prawdziwe motywy ich przybycia. Jeżeli ich pokonamy to wszystko nam powiedzą, nie opuszczą obozu, a my otrzymamy sporo doświadczenia.
Dzięki za info. Będziemy regularnie uzupełniali poradnik o nowe questy i o uaktualnione omówienia opisanych już questów.
Na dolnym poziomie można wziąć pochodnię, wrócić się i zanurzyć ją w fioletowej farbie w kadzi i odłożyć na miejsce z powrotem. Efekt - otwiera się ukryta komnata z mieczem Sarevoka i notatką rozpoczynającą quest Świątynia Bhaala. To dość ważne z punktu widzenia fabuły. :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
