Rozpoczynasz tu eksplorację lasu. W celu opuszczenia mapy dotrzyj do jej krawędzi.
W pobliżu przebywa Coogan, który ostrzeże drużynę o obecności pająków.
W jaskini do eliminowania jest początkowo wiele pająków i dodatkowo musisz uważać na pułapki. Możesz pozbierać pajęcze jaja z okolicy oraz zdobyć magiczny miecz.
Później w jaskini pojawia się ogromny żuk Rhinoceros Beetle - poboczny quest "Beetles and Spiders". Możesz go ominąć lub stoczyć z nim walkę.
Przejście to prowadzi do jaskini, w której znajduje się legowisko smoka Morentherene'a (04). Musisz też przejść przez jaskinię żeby dotrzeć do grot Bugbear Caverns (05).
Przebywa tu smok Morentherene. Walka z nim nie jest obowiązkowa, bo możesz wykorzystać to, że śpi i od razu udać się do wejścia do grót (05).
W celu dotarcia do grót musisz minąć legowiska smoka (04), aczkolwiek nie musisz z nim walczyć.
W miejscu tym spotkasz wodza (Bugbear Chieftain) Snorgasha. Niezależnie jak się zachowasz rozpocznie się walka z nim. Potwór pozostawia po sobie m.in. magiczny cep.
Do świątyni dociera się od strony grót Bugbear Caverns. Przy przejściu spotkasz kultystę - możesz go przepuścić lub zabić.
W północnych celach przebywają Keherrem i inni krzyżowcy. Możesz ich wypuścić lub zabić (przełącznik na ścianie) - poboczny quest "The Missing Patrol".
We wschodniej celi więziona jest Madele. Możesz ją oswobodzić lub pozostawić w celi - poboczny quest "The Eyeless Priestess".
Klucz do wszystkich cel ma przy sobie Ziatar z pomieszczenia z muralem (11).
Po wejściu do pomieszczenia załączy się rozmowa i wszystkie opcje dialogowe prowadza do walki.
Odnajdziesz tu kilka ksiąg oraz magicznych zwojów.
Przebywa tu smokopodobna kreatura Ziatar, z którą musisz stoczyć walkę (Ziatar przyzwie sobie na pomoc kultystów z sąsiedniego pomieszczenia). Po wygranej walce zabierz klucz do pomieszczenia rytuałów (12) oraz klucz do więziennych cel (08). Oprócz tego zbadaj stół i zabierz m.in. dzienniki Ziatar i Akanny.
Prowadzą one do sali rytuałów (13). Nie możesz ich otworzyć w standardowy sposób. Musisz dotrzeć do pomieszczenia z muralem (11), pokonać Ziatar i zbadać jej zwłoki żeby zdobyć klucz.
Musisz tu stoczyć wymagającą bitwę z ogromnym potworem Neothelidem. Odblokuje ci to dostęp do kolejnych pomieszczeń świątyni.
Jeżeli zagadasz do Akanny przed zabiciem Darskhelina (18) to będziesz ją musiał zabić. Jeżeli spotkasz się z nią po wyeliminowaniu tej kreatury to możesz z nią porozmawiać. W obu przypadkach celem spotkania jest zdobycie magicznego kamienia Wardstone potrzebnego do przedostania się do fortu Bridgefort (główna fabuła).
Po pokonaniu potworów możesz zbadać pomieszczenie - jest tu dużo różnych mikstur.
Możesz tu rozwiązać zagadkę z maskami - poboczny quest "Sarevok's Secret" (M1,23). Polega ona na dotykaniu masek w odpowiedniej kolejności:
1) Górny rząd, pierwsza maska od prawej
2) Górny rząd, pierwsza maska od lewej
3) Dolny rząd, pierwsza maska od lewej
Rozwiązanie zagadki odblokowuje sekretne pomieszczenie (17).
Pomieszczenie możesz odblokować dzięki rozwiązaniu zagadki z maskami (16).
Musisz pokonać cienia (Shadow Aspect). Po walce użyj złodzieja żeby rozbroić pułapkę na dużej skrzyni i ją otworzyć. W środku znajdziesz unikalny krótki miecz Fractal Blade +3.
W pomieszczeniu tym przebywa Darskhelin, który odpowiedzialny jest za postradanie zmysłów przez inne osoby przebywające w świątyni. Możesz go pokonać w walce - poboczny quest "The Eyeless Priestess".
Przejście to prowadzi do jaskini, w której znajduje się legowisko smoka Morentherene'a (04). Musisz też przejść przez jaskinię żeby dotrzeć do grot Bugbear Caverns (05).
W celu dotarcia do grót musisz minąć legowiska smoka (04), aczkolwiek nie musisz z nim walczyć.
Do świątyni dociera się od strony grót Bugbear Caverns. Przy przejściu spotkasz kultystę - możesz go przepuścić lub zabić.
Baldur's Gate Siege of Dragonspear: Mapa Forest of Wyrms
Aktualizacja:
Mapa i opis lokacji - M10
Ogólne informacje na temat Forest of Wyrms
Powyższa mapa prezentuje lokację Forest of Wyrms, do której możesz zawitać w drodze z Coast Way Crossing (mapa M7) do Boareskyr Bridge (fort Bridgefort - mapa M11). Na powierzchni do zbadania jest jedynie niewielki wycinek lasu i nie oferuje on miejsc o dużym znaczeniu fabularnym. O wiele ważniejsze są obszary zlokalizowane pod powierzchnią, a w szczególności zrujnowana świątynia Bhaala, do której drużyna dociera po przejściu przez dwie mniejsze podziemne lokacje. W świątyni do zaliczenia jest kilka opcjonalnych zadań i dodatkowo możesz wejść w posiadanie bardzo istotnego przedmiotu questowego - magicznego kamienia Wardstone (M10,14).
Najważniejsze miejsca w Forest of Wyrms
2. Legowisko pająków
To dodatkowa lokacja, którą możesz odwiedzić w drodze do świątyni Bhaala. Zgodnie z nazwą musisz liczyć się z obecnością w jaskini bardzo wielu insektów, aczkolwiek oprócz pająków trzeba też unikać dość licznie porozmieszczanych pułapek.
Możesz zająć się zbadaniem legowiska, odnajdując dzięki temu pajęcze jaja oraz wartościowy miecz. Przy próbie opuszczenia jaskini pojawi się przerośnięty żuk Rhinoceros Beetle i odblokowany zostanie poboczny quest Beetles and Spiders. Będziesz mógł ominąć żuka lub stoczyć z nim walkę - szczegóły na stronie z opisami opcjonalnych zadań.
4. Legowisko smoka
W legowisku przebywa ogromny smok Morentherene. Stoczenie pojedynku z nim nie jest obowiązkowe i jest to dobra wiadomość, bo to niesamowicie wymagający przeciwnik i pokonanie go wymaga dysponowania silną i zgraną drużyną. Jeśli zdołasz zabić smoka to wejdziesz w posiadanie smoczych łusek i kilku innych cennych skarbów. Jesli nie chcesz walczyć z gigantyczną bestią to wykorzystaj to, że śpi w momencie dotarcia do legowiska i wyrusz od razu w stronę pobliskiego przejścia prowadzącego do grót (M10,5).
7. Przejście do świątyni Bhaala
Zrujnowana świątynia Bhaala jest najważniejszą lokacją na opisywanej mapie. Wejścia do niej nie znajdziesz nigdzie na powierzchni. Możesz dotrzeć do niej przechodząc najpierw przez jaskinię z legowiskiem smoka (M10,3) i następnie przez groty Bugbear Caverns (M10,5).
8. Więzienie
Możesz tu przede wszystkim porozmawiać z niektórymi osobami przetrzymywanymi w celach. W północnej części więzienia przebywają Keherrem i jego koledzy krzyżowcy. Możesz zgodzić się ich uwolnić lub zabić ich dzięki użyciu przełącznika na ścianie - poboczny quest The Missing Patrol. We wschodniej celi przetrzymywana jest z kolei niewidoma kapłanka Madele. Ją również możesz spróbować uwolnić lub alternatywnie pozostawić ją w tym miejscu - poboczny quest The Eyeless Priestess.
Do otwarcia cel z więźniami nie wystarczy użyć umiejętności złodzieja. Musisz dysponować odpowiednim kluczem, który zdobywa się po zabiciu Ziatar (smokopodobnej kreatury) w okolicznym pomieszczeniu z dużym muralem na ścianie (M10,11). Ten sam potwór ma również drugi klucz, którego możesz użyć do otwarcia tutejszych drzwi (M10,12). Zagwarantuje ci to możliwość zbadania dalszej części świątyni.
11. Pomieszczenie z muralem
W pomieszczeniu tym musisz stoczyć walkę ze smokopodobną Ziatar, która przyzwie sobie na pomoc kultystów z sąsiedniego pomieszczenia (jeśli chcesz możesz ich wcześniej zabić). Przeciwniczka ta pozostawi po sobie kilka przedmiotów i najważniejsze są dwa klucze, których będziesz mógł użyć do otwarcia cel w więzieniu (M10,8) oraz do otwarcia drzwi prowadzących do sali rytuałów (M10,12).
Na stole w pomieszczeniu z muralem znajdziesz dzienniki Ziatar i Akanny. Możesz je przeczytać na potrzeby pobocznego zadania The Eyeless Priestess.
12. Zamknięte drzwi
Drzwi te prowadzą do sali rytuałów (M10,13) i nie możesz ich otworzyć w standardowy sposób. Drużyna musi dysponować kluczem, który ma przy sobie Ziatar z sali z muralem (M10,11) (trzeba pokonać ją w bezpośredniej walce).
14. Komnata kapłanki Atanny
W miejscu tym przebywa kapłanka Atanna i jest ona w posiadaniu magicznego kamienia Wardstone potrzebnego do głównego zadania Zdobycie kamienia Wardstone (M9,1). Jeśli spotkasz się z nią przy pierwszej okazji to zaatakuje drużynę i będziesz ją musiał zabić. Jeśli z kolei zagadasz do niej dopiero po zabiciu Darskhelina (M10,18) (zawładnął on umysłami osób ze świątyni) to będziesz mógł z nią porozmawiać. Pojawi się wtedy okazja do otrzymania kamienia Wardstone w formie nagrody.
16. Maski na ścianie
Maski są powiązane z pobocznym questem Sarevok's Secret, który mogłeś odblokować na samym początku gry w Grobowcu rodziny Korlasz (M1,23) (szczegóły na stronie poradnika z opisami pobocznych questów lokacji M1). Możesz mianowicie wchodzić z nimi w interakcję żeby docelowo odblokować sobie dostęp do sekretnej komnaty świątyni. Prawidłowa kolejność dotykania masek to:
1) Górny rząd, pierwsza maska od prawej
2) Górny rząd, pierwsza maska od lewej
3) Dolny rząd, pierwsza maska od lewej
Dzięki rozwiązaniu zagadki odblokowana zostanie pobliska sekretna komnata (M10,17). Uważaj tam na pułapki oraz na silnego przeciwnika - Shadow Aspect. Po pokonaniu potwora możesz z pomocą złodzieja rozbroić pułapkę na dużej skrzyni i ją otworzyć. Drużyna zdobędzie dzięki temu wyjątkowy krótki miecz Fractal Blade +3.
18. Relikwiarz
W pomieszczeniu tym przebywa potwór Darskhelin, który zawładnął umysłami innych osób ze świątyni. Walka z nim jest częścią pobocznego zadania The Eyeless Priestess, ale jej wygranie może też pomóc w realizacji głównego zadania Zdobycie kamienia Wardstone. Jest ona bardzo wymagająca, zwłaszcza że kreatura ta dysponuje kilkoma pomocnikami.
Lista zadań odblokowywanych w Forest of Wyrms
Beetles and Spiders (poboczne) - Musisz zbadać legowisko pająków (M10,2) i pozbierać pajęcze jaja, dzięki czemu w jaskini pojawią się żuki. Możesz zignorować dużego żuka Rhinoceros Beetle lub pokonać go w walce.
Smok Morentherene (poboczne) - Zadanie to nie pojawia się oficjalnie w dzienniku. Smok przebywa w małej jaskini (M10,4) i możesz go po cichu ominąć lub przystąpić do bardzo wymagającej potyczki z nim.
The Missing Patrol (poboczne) - Musisz po dotarciu do więzienia w świątyni Bhaala (M10,8) porozmawiać z Keherremem. Możesz uwolnić krzyżowców poprzez zamordowanie Ziatar (M10,11) i zabranie klucza do cel lub pozbawić ich życia poprzez pociągnięcie za pobliski przełącznik.
The Eyeless Priestess (poboczne) - Musisz w więzieniu (M10,8) porozmawiać z więzioną niewidomą kapłanką Madele. Możesz ją uwolnić dzięki zdobyciu klucza pozostawionego przez Ziatar (M10,11). Dodatkowo możesz ustalić powód, dla którego wszystkie osoby ze świątyni postradały zmysły i docelowo zabić Darskhelina przebywającego w ostatniej komnacie świątyni - relikwiarzu (M10,18).
Komentarze czytelników
zadanie z zamkniętym najemnikiem płomiennej pięści da się załatwić inaczej! Przecież to ukryty sobowtórniak!
Tutaj zobacz powinno pomóc https://baldursgate.fandom.com/wiki/The_Fist_Restrained
Ze zbiornikiem nieumarłych można więcej butelek z płynem znaleźć (chyba 3) i każda wizje można zobaczyć
Warto opisać także tematy dodatkowe jak np import drużyny do BG2:EE - typu ze stan romansów przechodzi i wybrane 10 przedmiotów.
Specjalnie czekałem ze skończeniem gry na ostatnią część poradnika, ale widzę, że jest zrobiona po łebkach... Na 100% są zadania poboczne w obozie koalicji, takie jak trenowanie rekrutów albo poszukiwanie wrogiego szpiega. Weźcie się przyłóżcie do tego.
I jeszcze skoorvysyny za taki bubel chcą pieniądze.
1. Nie ma tu map do kilku ostatnich lokacji.
2. Brak opisu wszystkich questów przybocznych z tych ze lokacji [około 40 zadań]
Oczywiście idzie wykonać te zadania samemu mi się udało jakieś 95% ale jak ktos nie zna angielskiego to po prostu nawet połowy nie wykona, bądź będzie bładził i sie wkurzał.
Dlaczego krytykuje, a no dlatego że skoro chcą zapłaty za ten poradnik, to niech on będzie jak należy, a nie jakiś niekompletny bubel...
Poradnik słabiutki. Grałem miesiąc po premierze, a na GOLu cisza. Pierwsze fragmenty i brak całości spowodowały, że w ogóle się tutaj nie zapuszczałem. Szkoda, bo jednak Tower of Dreams i początek Gry-Online właśnie poradnikiem do Baldur's Gate stał...
Kilka questów da się zrobić w trochę inny sposób. Np: z orkami można zawalczyć o prawdziwe motywy ich przybycia. Jeżeli ich pokonamy to wszystko nam powiedzą, nie opuszczą obozu, a my otrzymamy sporo doświadczenia.
Dzięki za info. Będziemy regularnie uzupełniali poradnik o nowe questy i o uaktualnione omówienia opisanych już questów.
Na dolnym poziomie można wziąć pochodnię, wrócić się i zanurzyć ją w fioletowej farbie w kadzi i odłożyć na miejsce z powrotem. Efekt - otwiera się ukryta komnata z mieczem Sarevoka i notatką rozpoczynającą quest Świątynia Bhaala. To dość ważne z punktu widzenia fabuły. :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
