W miejscu tym rozpoczynasz grę. Możesz tu porozmawiać z Imoen oraz uzdrawiaczką Płonącej Pięści. Sojusznicy ci będą podążali za drużyną w miarę zabezpieczania lochu.
Jest tu wyjście na powierzchnię. Nie korzystaj z niego dopóki nie odnajdziesz Korlasz (19).
Nie możesz z niego skorzystać. Musisz dotrzeć do niezniszczonego wschodniego mostu.
Przebywa tu Ammon. Możesz ją zaatakować i zabić (wezwie sobie potwory na pomoc) lub odebrać od niej poboczne zadanie "Tome of Great Value" polegające na odnalezieniu kobaltu mchu. Jest on w zachodniej krypcie (18).
Do pokonania jest tu grupa przeciwników. Północne drzwi są zamknięte i prowadzą do krypty (05). Możesz skorzystać z usług złodzieja lub odnaleźć klucz (06).
Musisz otworzyć zamknięte drzwi żeby tu dotrzeć - skorzystaj z usług złodzieja lub odnajdź klucz.
Przebywa tu Fanegonorom (mumia). Możesz go zaatakować i zabić lub odebrać od niego poboczne zadanie "The Mummy's Orders".
Spotkasz tu grupę przeciwników dowodzonych przez Poriosa. Możesz pokonać ich w walce lub nakłonić do poddania się. Możesz tu zdobyć klucz do grobowca (05).
W zbrojowni odnajdziesz wiele broni, pancerzy oraz amunicji.
Możesz dzięki nim podróżować miedzy górnym i dolnym poziomem grobowca.
Do pokonania jest tu liczna grupa szkieletów.
Odnajdziesz tu księgi, notatki i zwoje.
Do pokonania jest tu liczna grupa zombiaków. W okolicy jest wiele pułapek.
Musisz tu pokonać sporą grupę żuków ogniowych oraz magmowych mefitów. Po walkach możesz zabrać fragment drewnianej laski potrzebny do pobocznego zadania "The Shattered Staff" (16).
Do pokonania jest tu grupa cieni.
Po pokonaniu potworów możesz użyć liny żeby powrócić na górny poziom grobowca (14).
Możesz używać liny żeby podróżować miedzy górnym i dolnym poziomem grobowca.
Po użyciu liny po raz pierwszy możesz odblokować północne drzwi (18).
Musisz pokonać grupę płonących szkieletów. Po walce możesz pozabierać różnorakie bronie do walki wręcz i dystansowe.
Próba otwarcia grobu doprowadzi do pojawienia się Niespokojnego ducha. Możesz go zaatakować i zniszczyć albo odebrać od niego poboczne zadanie "The Shattered Staff". Dotyczy ono pozyskania dwóch fragmentów magicznej laski - są one w legowisku żuków (11) i w sali z ołtarzem gdzie przebywa Korlasz (19).
Przebywają tu najemnicy - możesz ich zabić lub nakłonić do odejścia. Po wszystkim użyj mechanizmu żeby otworzyć dużą bramę (16).
Możesz tu dotrzeć używając liny na dolnym poziomie grobowca (13). Pokonaj szkielety i zabierz kobalt mchu z jednego z grobów - jest on potrzebny do ukończenia pobocznego questu "Tome of Great Value" (03).
Spotkasz tu Korlasz i musisz ją pokonać w ramach głównego questu. Po wygranej bitwie możesz ją dobić lub pojmać żywcem.
W jednej z zamkniętych skrzyń (użyj złodzieja żeby rozbroić pułapkę!) jest fragment magicznej laski potrzebnej do ukończenia pobocznego questu "The Shattered Staff" (16).
Najcenniejsze skarby są w zamkniętej skrzyni z pułapką (m.in. zwoje i 3000 sztuk złota).
Możesz ją zabrać i udać się z nią do pomieszczenia z fioletowym płomieniem (21). Po tym jak zapalisz pochodnię dostarcz ją do miejsca, z którego ją zabrałeś. Doprowadzi to do odblokowania dostępu do sekretnej komnaty (22) - poboczny quest "Sarevok's Secret".
Możesz tu dotrzeć ze zgaszoną pochodnią z zachodniej sali (21). Po tym jak ją zapalisz i odniesiesz odblokujesz sekretną komnatę (23).
Możesz ją zbadać po tym jak zapalisz fioletową pochodnię (21). W komnacie odnajdziesz dwie skrzynie ze skarbami (po otwarciu jednej z nich pojawią się potwory) oraz stronę z notatnika Sarevoka. Odblokuje ona poboczny quest "Sarevok's Secret".
Wszyscy sojusznicy będą podążali za drużyną podczas eksploracji lochu.
Możesz dzięki nim podróżować miedzy górnym i dolnym poziomem grobowca.
Baldur's Gate Siege of Dragonspear: Mapa Grobowiec rodziny Korlasz
Aktualizacja:
Mapa i opis lokacji - M1
Ogólne informacje na temat Grobowca rodziny Korlasz
Powyższa mapa prezentuje Grobowiec rodziny Korlasz (Korlasz Family Tomb), który musisz zbadać tuż po rozpoczęciu gry w dodatek Siege of Dragonspear. Jest to średniej wielkości dwupoziomowa lokacja, w której możesz napotkać podwładnych Sarevoka oraz różnorakie odmiany potworów. Nadrzędnym celem wizyty w grobowcu jest odnalezienie i pojmanie czarodziejki Korlasz, która przebywa w dużej sali na dolnym poziomie (M1,19). Nie śpiesz się z dotarciem do niej, gdyż w trakcie eksploracji grobowca możesz też zaliczyć szereg drobnych zadań. Oprócz tego na dolnym poziomie lochu jest wiele pułapek, które w przypadku aktywacji mogą poważnie osłabić drużynę.
Najważniejsze miejsca w Grobowcu rodziny Korlasz
1. Miejsce startu
Domyślnie przebywa tu kilka przyjaźnie nastawionych postaci. Są to między innymi Imoen, z którą możesz porozmawiać na temat wyprawy do grobowca, oraz Uzdrawiaczka Płonącej Pięści. Po zagadaniu do tej drugiej osoby możesz opłacić leczenie, zakupić mikstury i zwoje oraz zadać szereg pytań na temat metod radzenia sobie z różnymi odmianami nieumarłych. Pod koniec wizyty w grobowcu będziesz tu musiał powrócić (zakładając, że nie zdecydujesz się na opuszczenie lokacji tuż po wygraniu bitwy z Korlasz).
Uwaga - Wspomniani wyżej sojusznicy będą podążali za drużyną w miarę eksploracji lochu, dzięki czemu nie będziesz musiał powracać do punktu startu gdy np. konieczne okaże się skorzystanie z usług uzdrawiaczki. Możesz też angażować te postacie w walki dzięki podprowadzaniu wrogów do miejsc, w których aktualnie przebywają.
3. Krypta - Ammon
W lokacji tej spotkasz Ammon i dowiesz się, że potrzebuje pomocy przy dokończeniu eksperymentu. Możesz jej zaoferować wsparcie i odblokować poboczny quest Tome of Great Value lub ją zaatakować. W tym drugim przypadku przyzwie sobie na pomoc kilka potworów.
5. Krypta - Fanegonorom
Do krypty możesz wkroczyć używając umiejętności złodziejskich lub odnajdując w okolicy klucz (M1,6). Spotkasz tu mumię Fanegonorom, od której możesz odebrać poboczne zadanie The Mummy's Orders. Alternatywnie możesz zaatakować i zabić mumię.
6. Zbrojownia
Zbadanie tego pomieszczenia nie jest obowiązkowe i przebywa tu mag Porios wraz z obstawą. Możesz zaatakować wrogów lub nakłonić ich do złożenia broni i oddania się w rece członków Płonącej Pięści. W zbrojowni odnajduje się klucz do krypty z mumią (M1,5). Oprócz tego w pomieszczeniu tym jest wiele broni oraz amunicji.
13. Duża sala
W miejscu tym znajdziesz przede wszystkim linę, dzięki której będziesz mógł odblokować sobie alternatywny sposób podróżowania pomiędzy piętrami grobowca. Jest tu też zamknięta brama i żeby ją podnieść musisz dotrzeć do mechanizmu w zachodnim pomieszczeniu (M1,17). Przebywa tam grupa najemników, których możesz zabić lub zachęcić do poddania się.
16. Grób - Niespokojny duch
Po zbadaniu grobu pojawi się Niespokojny duch. Najlepiej jest zaoferować mu pomoc i odblokować dzięki temu poboczne zadanie The Shattered Staff. Jeśli wolisz zaatakować ducha to licz się z tym, że na pomoc przyzwie sobie kilka nietoperzy.
19. Ołtarz
W lokacji tej przebywa Korlasz, którą musisz pokonać w ramach przechodzenia głównego wątku fabularnego gry. Po tym jak odbierzesz jej wystarczająco dużo energii życiowej możesz zadecydować czy chcesz ją zamordować czy pojmać żywcem i uwięzić.
23. Wejście do sekretnej komnaty
Pomieszczenie to jest bardzo dobrze ukryte. W celu przedostania się do niego musisz zabrać zgaszoną pochodnię (M1,21) i udać się z nią na wschód do sali z fioletowym płomieniem (M1,22) żeby ją zapalić. Po wszystkim musisz ją odstawić w to samo miejsce. W tajnej komnacie możesz przede wszystkim odnaleźć notatkę, której zabranie odblokuje poboczny quest Sarevok's Secret. Oprócz tego w pomieszczeniu są dwie zamknięte skrzynie ze skarbami (użyj złodzieja), przy czym otwarcie jednej z nich doprowadzi do pojawienia się potworów.
Lista zadań odblokowywanych w Grobowcu rodziny Korlasz
Odnalezienie Korlasz (główne) - Automatycznie otrzymasz je po rozpoczęciu gry. Korlasz przebywa w dużej sali na dolnym poziomie grobowca (M1,19) i musisz w związku z tym przejść przez cały loch żeby do niej dotrzeć.
Tome of Great Value (poboczne) - Musisz spotkać się na górnym poziomie krypty z Ammon (M1,3) i zaoferować jej pomoc w odnalezieniu kobaltu mchu. Składnik ten jest w grobie w jednym z zachodnich pomieszczeń (M1,18).
The Mummy's Orders (poboczne) - Musisz porozmawiać z mumią Fanegonorom w jednym z pomieszczeń na górnym poziomie lochu (M1,5). Quest ten w dużym stopniu pokrywa się z głównym zadaniem, alboowiem dotyczy on pozbycia się Korlasz i jej podwładnych (M1,19).
The Shattered Staff (poboczne) - Musisz dotrzeć do grobu Niespokojnego ducha na dolnym poziomie lochu (M1,16), porozmawiać z nim i zaoferować pomoc w odzyskaniu fragmentów magicznej laski. Znajdziesz je w legowisku żuków (M1,11) oraz w zamkniętej skrzyni w sali gdzie przebywa Korlasz (M1,19).
Sarevok's Secret (poboczne) - Musisz uzyskać dostęp do sekretnej komnaty (M1,23) poprzez zabranie zgaszonej pochodni (M1,21), udanie się z nią do fioletowego płomienia (M1,22) i odstawienie ją w początkowe miejsce. Po wejściu do tajnego pomieszczenia odszukaj stronę z notatnika Sarevoka.
Komentarze czytelników
zadanie z zamkniętym najemnikiem płomiennej pięści da się załatwić inaczej! Przecież to ukryty sobowtórniak!
Tutaj zobacz powinno pomóc https://baldursgate.fandom.com/wiki/The_Fist_Restrained
Ze zbiornikiem nieumarłych można więcej butelek z płynem znaleźć (chyba 3) i każda wizje można zobaczyć
Warto opisać także tematy dodatkowe jak np import drużyny do BG2:EE - typu ze stan romansów przechodzi i wybrane 10 przedmiotów.
Specjalnie czekałem ze skończeniem gry na ostatnią część poradnika, ale widzę, że jest zrobiona po łebkach... Na 100% są zadania poboczne w obozie koalicji, takie jak trenowanie rekrutów albo poszukiwanie wrogiego szpiega. Weźcie się przyłóżcie do tego.
I jeszcze skoorvysyny za taki bubel chcą pieniądze.
1. Nie ma tu map do kilku ostatnich lokacji.
2. Brak opisu wszystkich questów przybocznych z tych ze lokacji [około 40 zadań]
Oczywiście idzie wykonać te zadania samemu mi się udało jakieś 95% ale jak ktos nie zna angielskiego to po prostu nawet połowy nie wykona, bądź będzie bładził i sie wkurzał.
Dlaczego krytykuje, a no dlatego że skoro chcą zapłaty za ten poradnik, to niech on będzie jak należy, a nie jakiś niekompletny bubel...
Poradnik słabiutki. Grałem miesiąc po premierze, a na GOLu cisza. Pierwsze fragmenty i brak całości spowodowały, że w ogóle się tutaj nie zapuszczałem. Szkoda, bo jednak Tower of Dreams i początek Gry-Online właśnie poradnikiem do Baldur's Gate stał...
Kilka questów da się zrobić w trochę inny sposób. Np: z orkami można zawalczyć o prawdziwe motywy ich przybycia. Jeżeli ich pokonamy to wszystko nam powiedzą, nie opuszczą obozu, a my otrzymamy sporo doświadczenia.
Dzięki za info. Będziemy regularnie uzupełniali poradnik o nowe questy i o uaktualnione omówienia opisanych już questów.
Na dolnym poziomie można wziąć pochodnię, wrócić się i zanurzyć ją w fioletowej farbie w kadzi i odłożyć na miejsce z powrotem. Efekt - otwiera się ukryta komnata z mieczem Sarevoka i notatką rozpoczynającą quest Świątynia Bhaala. To dość ważne z punktu widzenia fabuły. :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
