Age of Wonders 2: Budowle w miastach

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Budowle zwiększają statystyki miasta, pozwalają na budowę nowych typów jednostek i oferują szereg innych udogodnień. Budowle można podzielić na 4 typy: przemysłowy, wojenny, religijny i magiczny.

1. Budowle przemysłowe:

Dom Budowniczych (Builder's Hall) - umożliwia produkcję Balisty i Pionierów, pozwala na budowę Warsztatu (Siege Workshop) i Stoczni (Shipyard); premia do produkcji 10 punktów; koszt 80 ; - to bardzo przydatna, wręcz obowiązkowa budowla.

Warsztat (Siege Workshop) - produkcja Katapulty, pozwala na budowę Cechu Mistrzowskiego (Master's Guild) i Kamiennego Muru (Stone Wall); premia do produkcji 10 punktów; koszt 150 ; - ta budowla też bardzo się przydaje.

Cech Mistrzowski (Master's Guild) - pozwala na produkcję Armaty oraz 4-to poziomowej jednostki (ale w mieście musi być również Sanktuarium i Gildia Czempionów); na początku każdej tury całkowicie naprawia wszystkie machiny wojenne stacjonujące w mieście; premia do produkcji 10 punktów; koszt 300 ; - długo się ją buduje i dlatego opłaca się ją stawiać tylko w dużych miastach.

Stocznia (Shipyard) - produkcja Transportowca (Transport) i Galery (Galley); koszt 60 - budowla obowiązkowa, jeśli prowadzisz wojnę na morzu, ale w kampanii nie przydaje się w ogóle - wszystkie etapy można przejść bez budowania nowych statków.

2. Budowle wojenne:

Palisada (Wooden Wall) - koszt 60 ; - podstawowa budowla obronna, jest tania i efektywna; obowiązkowa! (patrz strategie obrony miasta) .

Mur Obronny (Stone Wall) - koszt 100 ; - trwalsza wersja Palisady (patrz strategie obrony miasta) .

Koszary (Barracks) - produkcja Jednostek 1 poziomu, pozwala na budowę Domu Wojny (War Hall); koszt 80 ; - budowla konieczna do produkcji armii.

Dom Wojny (War Hall) - produkcja Jednostek 2 poziomu, pozwala na budowę Gildii Czempionów (Champion's Guild); koszt 150 ; - przydaje się bardzo.

Gildia Czempionów (Champion's Guild) - produkcja Jednostek 3 poziomu, oraz 4 poziomu (jeśli miasto posiada też Sanktuarium i Cech Mistrzowski); koszt 200 ; - jeśli stać Cię na produkcję drogich 3-poziomowych jednostek, to koniecznie musisz ją zbudować.

3. Budowle religijne:

Świątynia (Temple Complex) - pozwala na budowę Klasztoru (Monastery) i Kaplicy (Shrine), premia do many 5, poprawia nastroje w mieście; koszt 80 ; - polecam, choć niekoniecznie w każdym mieście (patrz strategie produkcji ).

Zostało jeszcze 63% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie
Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl