Defcon i Uplink – hakuj i siej zniszczenie. Gry w pracy – w co i jak grać?

Defcon i Uplink – hakuj i siej zniszczenie

Możecie nie kojarzyć Introversion Software, bo to malutkie studio swoje 5 minut miało mniej więcej około roku 2001, a później kolejne 5 w 2010. Na początku firma stworzyła grę Uplink: Trust Is a Weakness, która była ciekawą i wciągającą, bo uproszczoną, symulacją hakera. Patrzyliśmy na zaprojektowany interfejs przypominający prosty system operacyjny, a kolejne zadania zmuszały do wpływania na rozmaite konta i serwery. Gra ukazała się w Polsce z kilkuletnim opóźnieniem i usłyszeliśmy o niej w zasadzie dopiero wtedy, gdy któreś z pism dodało demo gry do swojego krążka.

Ekran gry Uplink nawet dzisiaj wygląda interesująco. - Szef idzie! Gry w pracy – podpowiadamy w co i jak grać - dokument - 2020-07-31
Ekran gry Uplink nawet dzisiaj wygląda interesująco.

Samo studio, choć tworzyło ciekawe, a przede wszystkim wyróżniające się tytuły, w 2010 roku popadło w długi. Przed bankructwem i sądami uratowała je jednak... letnia wyprzedaż Steama, w czasie której Defcon – gra z 2006 roku – sprzedał się za łączną kwotę 250 tysięcy dolarów.

Defcon to kolejny ciekawy pomysł – tym razem jesteśmy liderem potężnej nacji, który pod ręką ma czerwony guzik wiadomego przeznaczenia. Zadaniem gracza jest zlikwidowanie innych państw z nuklearnym arsenałem. Cała rozgrywka prowadzona jest na mapie świata – wysyłamy pociski, odsłaniając tym samym pozycję naszych wyrzutni. Gra, podobnie jak wspomniana wyżej seria przygód Larry’ego, również posiada opcję szybkiego wyłączenia. Tzw. Boss Mode aktywujemy jednym przyciskiem i pozbywamy się tym samym gry z ekranu. Obydwie pozycje to świetne kawałki kodu zdolnego, ale raczej pechowego studia indie. O ile Uplink pozwala na zabawę tylko jednej osobie, tak Defcon każe mierzyć się z innymi graczami. Może warto w swoje okropne hobby wciągnąć ludzi z firmy?

Najpierw wojna nerwów – potem wojna rakiet. - Szef idzie! Gry w pracy – podpowiadamy w co i jak grać - dokument - 2020-07-31
Najpierw wojna nerwów – potem wojna rakiet.

117

Maciej Pawlikowski

Autor: Maciej Pawlikowski

Redaktor naczelny GRYOnline.pl, związany z serwisem od końca 2016 roku. Początkowo pracował w dziale poradników, a później mu szefował, z czasem został redaktorem prowadzącym Gamepressure, anglojęzycznego projektu adresowanego na Zachód, aby w końcu objąć sprawowaną obecnie funkcję. W przeszłości recenzent i krytyk literacki, publikował prace o literaturze, kulturze, a nawet teatrze w wielu humanistycznych pismach oraz portalach, m.in. Miesięczniku Znak czy Popmodernie. Studiował krytykę literacką i literaturę na Uniwersytecie Jagiellońskim. Lubi stare gry, city-buildery i RPG-i, w tym również japońskie. Wydaje ogromne pieniądze na części do komputera. Poza pracą oraz grami trenuje tenisa i okazyjnie pełni funkcję wolontariusza Pokojowego Patrolu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Grasz w pracy?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl