autor: Damian Pawlikowski
Strzelanki wszech czasów - 100 najlepszych shooterów zdaniem redaktorów i czytelników GRYOnline.pl
Oto on - ranking najlepszych strzelanin wszech czasów, wybrany wspólnie przez czytelników serwisu GRYOnline.pl, a także jego współpracowników i redaktorów. Która gra okazała się najlepsza w zestawieniu? Sprawdźcie sami.
Spis treści
- Strzelanki wszech czasów - 100 najlepszych shooterów zdaniem redaktorów i czytelników GRYOnline.pl
- 100. PlanetSide 2
- 90. GoldenEye 007
- 80. Star Wars: Dark Forces
- 70. Soldier of Fortune
- 60. Titanfall
- 50. Operation Flashpoint: Cold War Crisis
- 40. Gears of War
- 30. SWAT 4
- 20. S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla
- 19. Battlefield: Bad Company 2
- 18. Max Payne 3
- 17. F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon
- 16. Counter-Strike: Global Offensive
- 15. Battlefield 2
- 14. Half-Life
- 13. Crysis
- 12. Max Payne
- 11. Medal of Honor: Allied Assault
- 10. Doom
- 9. Battlefield 4
- 8. Far Cry 3
- 7. Quake III Arena
- 6. Call of Duty 2
- 5. Unreal Tournament
- 4. Battlefield 3
- 3. Wolfenstein: The New Order
- 2. Call of Duty 4: Modern Warfare
- 1. Half-Life 2
20. S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla
S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla to jedna z tych gier, które poza bardzo udaną mechaniką rozgrywki oferują dużo więcej narracyjnego miodu, w tym gęsty niczym gulasz ze szczurów, postapokaliptyczny klimat. Co prawda odpowiedzialne za ten niezwykle ambitny projekt ukraińskie studio GSC Game World po wydaniu trzech oficjalnych odsłon cyklu zdążyło splajtować i odrodzić się z prochów pod koniec 2014 roku, jednak nie ma obecnie w planach kolejnych interaktywnych projektów oznakowanym logiem S.T.A.L.K.E.R. Na szczęście miłośnicy marki nie mają wcale powodów do płaczu, biorąc pod uwagę ilość fanowskich modyfikacji do każdego epizodu cyklu, kilka książek z uniwersum dostępnych w księgarniach, a także fakt iż twórcy Cienia Czarnobyla maczali paluszki przy produkcji postnuklearnej gry free-to-play Survarium oraz dwóch wartych uwagi wirtualnych adaptacji powieści Metro. Gra łączyła w sobie wiele niezwykle istotnych elementów gameplay’owych, takich jak zapożyczone z tytułów RPG systemy rozwoju postaci, prowadzenia dialogów oraz zbieractwa, a także bardzo „przyziemny” model strzelania (zacięta w trakcie potyczki broń to tutaj codzienność) i liczne miniscenariusze, budujące niezwykle sugestywną atmosferę całości.