Amnesia: Rebirth. W co zagramy w październiku 2020?
- Premiery gier – w jakie nowe gry zagramy w październiku 2020
- Star Wars: Squadrons
- Baldur’s Gate III
- FIFA 21
- Age of Empires III: Definitive Edition
- Amnesia: Rebirth
- Ghostrunner
- World of Warcraft: Shadowlands
- Watch Dogs: Legion
- The Dark Pictures: Little Hope
- Najciekawsze premiery października
Amnesia: Rebirth
Data premiery: 20 października 2020
INFORMACJE
- Gatunek: survival horror
- Platformy: PC, PS4
- Przybliżona cena: ok. 97 zł (PC), ok. 119 zł (PS4)
Czym jest Amnesia: Rebirth?
To trzecia część serii horrorów, które niegdyś podbiły YouTube’a. Za tę odsłonę odpowiadają twórcy Penumbry oraz oryginalnej Amnesii, więc odpowiedni klimat i sporą porcję strachu mamy gwarantowane. Tym razem przeniesiemy się na algierską pustynię jako Tasi Trianon, która nic nie pamięta ze swojej przeszłości i musi postarać się przeżyć w niesprzyjających okolicznościach.
Jakich strachów należy spodziewać się po Amnesii: Rebirth?
Amnesia: Rebirth gatunkowo określana jest jako survivalowy horror, chociaż znajdzie się tu sporo elementów przygodowych z zagadkami logicznymi. Nie dajcie się jednak zwieść opisowi, bowiem pierwsze skrzypce ma tutaj grać mroczny, gęsty klimat, który niejednokrotnie zmrozi Wam krew w żyłach. Podczas naszej podróży będziemy zbierać przedmioty i zapiski, mające pomóc bohaterce i w odzyskaniu pamięci, i w poznaniu miejsca, w którym się znajduje. Szybko odkryjemy, że algierska pustynia nie jest pusta i skrywa swoje własne potwory, z którymi nie sposób walczyć – pozostaje zatem tylko ucieczka.

Nasze oczekiwania
Najlepszą grą Frictional Games jest, oczywiście, SOMA. Ale to właśnie seria Amnesia położyła solidne fundamenty pod gatunek chodzonych horrorów z bezbronnym bohaterem. Po długiej przerwie twórcy oryginału wracają do wykreowanego przez siebie świata. I bardzo mocno wierzę, że Rebirth pokaże wszystkim pretendentom do tronu, gdzie jest ich miejsce. Technologia prezentowania interaktywnej narracji tak dalece się rozwinęła, że wystarczy teraz „tylko” opowiedzieć ciekawą historię i nie zepsuć jej dłużyznami lub niepotrzebnymi eksperymentami, aby wyglądało to zjawiskowo. Chcę się bać na pustyni razem z bohaterką nowej gry i jestem pewien, że spece ze Szwecji właśnie to mi zapewnią.
Filip „fsm” Grabski

