Legacy of Kain – nowa część bądź reboot. 12 małych gier, w które bardzo chcemy zagrać

Karol Laska

Legacy of Kain – nowa część bądź reboot

  1. Czy gra została zapowiedziana: nie
  2. Kto z redakcji na nią czeka: Mateusz „Ictius” Sawka
  3. Gatunek: gra akcji

Żyjemy w erze rebootów, remake’ów i sequeli, bardzo często nawet zdarza się nam na panujące trendy narzekać. Krytykujemy deweloperów za to, że idą na łatwiznę i nie grzeszą kreatywnością, woląc po raz kolejny zrobić to samo, tyle że na miarę współczesnych czasów. I choć w rozumowaniu tym jest trochę racji, tak sobie myślę, że niektóre stare, kurzące się na półce serie po prostu zasługują na kolejny impuls i próbę wskrzeszenia. A wśród nich zdecydowanie jest Legacy of Kain.

Souls Reaver pokazał potencjał tkwiący w growym medium przełomu XX i XXI wieku, a Defiance chyba do dziś nie zostało należycie docenione. A to przecież nie wszystkie odsłony tego cyklu. Wybitny, złożony scenariusz, przełomowy patent, polegający na skakaniu pomiędzy wymiarami, czy jedyny w swoim rodzaj klimat dark fantasy – oto jego nieprzemijające zalety. Szkoda tylko, że gameplay okrutnie się zestarzał. I to właśnie te wszelkie mechaniczne archaizmy wymagałyby porządnego odpicowania. Nieważne, czy do takowych usprawnień doszłoby za sprawą potencjalnego remake’u czy też pełnoprawnego sequela.

Ach, remake Legacy of Kain. Nosgoth odświeżone przy pomocy obecnej technologii? System walki, który podkręciłby dynamizm wprowadzony w Defiance? Ta sama klimatyczna oprawa dźwiękowa? Jestem jak najbardziej za, ale pod warunkiem, że odnowiona zostałaby cała seria – poprzestanie tylko na jednej grze nie miałoby sensu ze względu na fabułę (różne linie czasowe, paradoksy). Niemniej, jakiejkolwiek decyzji ewentualni wydawcy i deweloperzy by nie podjęli, szanse na powstanie takiego remake’u są raczej znikome – seria LoK jest zwyczajnie zbyt mało popularna. To z kolei mogłoby pchnąć wydawcę do wyciśnięcia z remake’u tyle grosza, ile się tylko da. Kostiumy dla postaci, alternatywne prezencje Soul Reavera czy – o zgrozo – fabularne dodatki to nie jest coś, czego oczekiwaliby fani. Czy raz jeszcze usłyszymy Kaina krzyczącego „Vae victis!” głosem Simona Templemana? Szczerze wątpię, ale nadzieja umiera ostatnia.

Mateusz „Ictius” Sawka

Wartales

Wartales

PC Xbox Nintendo

Data wydania: 12 kwietnia 2023

Informacje o Grze
7.6

GRYOnline

6.6

Gracze

8.9

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

32

Karol Laska

Autor: Karol Laska

Swoją żurnalistyczną przygodę rozpoczął na osobistym blogu, którego nazwy już nie warto przytaczać. Następnie interpretował irańskie dramaty i Jokera, pisząc dla świętej pamięci Fali Kina. Dziennikarskie kompetencje uzasadnia ukończeniem filmoznawstwa na UJ, ale pracę dyplomową napisał stricte groznawczą. W GOL-u działa od marca 2020 roku, na początku skrobał na potęgę o kinematografii, następnie wbił do newsroomu, a w pewnym momencie stał się człowiekiem od wszystkiego. Aktualnie redaguje i tworzy treści w dziale publicystyki. Od lat męczy najdziwniejsze „indyki” i ogląda arthouse’owe filmy – ubóstwia surrealizm i postmodernizm. Docenia siłę absurdu. Pewnie dlatego zdecydował się przez 2 lata biegać na B-klasowych boiskach jako sędzia piłkarski (z marnym skutkiem). Przesadnie filozofuje, więc uważajcie na jego teksty.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl