Data wydania: 12 lipca 2023
Kontynuacja niezależnej gry przygodowej o zjawiskach paranormalnych od zespołu Night School Studio. Jako nowa bohaterka w Oxenfree 2: Lost Signals wracamy do rodzinnego miasteczka, by rozwiązać zagadkę tajemniczych sygnałów radiowych.
Gracze
Steam
Oxenfree 2: Lost Signals to kontynuacja niezależnej gry przygodowej w klimatach horroru psychologicznego z 2016 roku. Pierwsze Oxenfree było debiutanckim projektem studia Night School, założonym przez byłych pracowników studia Telltale Games.
Podobnie jak premiery Oxenefree i Oxenfree 2: Lost Signal, wydarzenia przedstawione w obu grach dzieli 5 lat, jak również osoba głównej bohaterki. Tym razem kierujemy Riley, która powraca do rodzinnego miasteczka. Szybko okazuje się, że miejscowość nazwana Camena znacznie zmieniła się pod jej nieobecność. Riley musi odkryć sekret tajemniczych sygnałów radiowych, które zdają się być powiązane z niepokojącą atmosferą miasteczka.
Podobnie jak poprzednia odsłona, Oxenfree 2: Lost Signal to dwuwymiarowa przygodówka, w której przemierzamy lokacje i rozmawiamy z postaciami niezależnymi, szybko wybierając spośród wielu opcji dialogowych – inaczej dialog potoczy się bez nas. Stale też rozwiązujemy zagadki poprzez interakcję z obiektami na ekranie oraz używanie znanego z jedynki przenośnego radia, na którym musimy ustawić odpowiednią częstotliwość.
Styl wizualny Oxenfree 2: Lost Signals nie odbiega od tego, co można zobaczyć w pierwszej odsłonie cyklu. Dwuwymiarowe lokacje stanowią tło dla trójwymiarowych modeli postaci, a wykorzystanie specjalnych filtrów podkreśla klimat grozy.
Autor opisu gry: Jakub Błażewicz
Platformy:
PC Windows
PlayStation 4
Nintendo Switch
PlayStation 5
Android
Apple iOS
Producent: Night School Studio
Wydawca: MWM Interactive
Ograniczenia wiekowe: 12+
18 września 2021
Kalendarz growych premier jest już znany na lata do przodu. W redakcyjnym gronie postaraliśmy się wybrać z niego produkcje mniej oczywiste, a niektórzy pokusili się nawet o selekcję tytułów jeszcze niezapowiedzianych.
Gracze mogą już powrócić do Cameny, aby ponownie zmierzyć się z paranormalnymi zjawiskami. Gra Oxenfree II: Lost Signals ma dzisiaj swoją premierę. Na telefonach pobierzecie ją za darmo, ale pod jednym warunkiem.
gry
Maciej Gaffke
13 lipca 2023
W tym tygodniu na Steamie zadebiutują takie gry, jak Jagged Alliance 3, Oxenfree 2, Atelier Marie Remake: The Alchemist of Salburg, Exoprimal czy polskie Yet Another Zombie Survivors.
gry
Adrian Werner
10 lipca 2023
Według przecieku z bazy danych PlayStation, w Oxenfree 2: Lost Signals zagramy już w pierwszym kwartale przyszłego roku.
gry
Michał Zegar
30 grudnia 2021
Netflix przejmuje Night School Studio, twórców Oxenfree. Potwierdzono też, że gry na platformie będą dostępne w ramach abonamentu, bez dodatkowych opłat.
gry
Krystian Rzepecki
29 września 2021
Zespół Night School Studio ujawnił kontynuację swojej najsłynniejszej gry. Oxenfree 2: Lost Signal zadebiutuje jeszcze w tym roku.
gry
Jakub Błażewicz
14 kwietnia 2021
Wymagania sprzętowe gry Oxenfree II: Lost Signals:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-4570T 2.9 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 650 / Radeon HD 7750 lub lepsza, 6 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-4670K 3.4 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 750 / Radeon R9 270X lub lepsza, 6 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 21 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 1865 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
pieterkov Senator
Czekałem, oj czekałem mocno od słabego zakończenia jedynki.
Na szczęście netflix nie zrobił z tego parady wymuszonej równości. Niestety zdaje się, że zabił kreatywność, chociaż gra i tak jest klasę wyżej niż kompletnie nijakie Afterparty.
Ot zwykła, prosta opowieść, z wątkami kwestionowania macierzyństwa, wolności i sensowności wyborów życiowych.
Niestety postaci jest mało, całą grę spacerujemy tylko we dwoje. Napotykamy npce i dostajemy od nich średnio ciekawe side-questy, ale nikt nie zapada w pamięć. Brakowało mi tej magii z jedynki, gdzie była paczka przyjaciół, każdego się pamiętało z imienia i chciało go/ją lepiej poznać i utrzymać dobre relacje (lub wręcz przeciwnie). Tutaj NPCe są tylko tłem do krótkiej pogawędki, nie ma czasu się z nimi zżyć mając raptem jeden dialog w radiu na godzinę rozgrywki. Gdy minimalnie zbliżamy się do jako-takiego poznania ich – gra się kończy…
Sama fabuła gry też nie jest wcale lepiej wyjaśniona niż w jedynce i znowu musimy kogoś "poświęcić". Na szczęście gra podsuwa nam do tego idealnego kandydata, co pozwala pozbyć się wyrzutów sumienia.
Gra nadal jest niezła jako gra, jednak w porównaniu z 1 nie oferuje nic nowego, a jest wręcz słabsza. Na plus większa liniowość i nieliniowość zarazem. Od początku wiemy, że mamy dotrzeć w 3 punkty, ale kolejność i ścieżka są dowolne (aczkolwiek każdy punkt finalnie ma tylko 1 ścieżkę). Określone lokacje mają podpięte eventy i dialogi więc nic nas raczej nie ominie niezależnie od kolejności. Gorzej z questami pobocznymi, które są niejasne (nie do końca wiadomo gdzie dokładnie iść i co tam zrobić), przez co ukończyłem grę nie robiąc wszystkich. Żałuję, że nie poznałem całości contentu, ale nie chciało mi się biec na drugi koniec wyspy, bo zapomniałem 3 godziny temu wejść w interakcję z jednym przedmiotem potrzebnym do ruszenia questa dalej.
Na PC koniecznie grajcie z padem, bo klawiatura to mordęga (postacie 2d na planszy 3d, konieczność ruszania się w głąb ekranu na zygzakowatych ścieżkach). Nie podoba mi się też sztuczne urozmaicanie/wydłużanie gameplayu poprzez ciągłe sekwencje wspinaczkowe. Co było nie tak ze zwykłym chodzeniem i poznawaniem historii jak w jedynce?
Podsumowując – fani i tak zagrają, zwłaszcza w abonamencie netflixa. Reszta – niekoniecznie ma powód, ponadto bez znajomości jedynki dwójka jest trochę trudna do ogarnięcia.
pieterkov Senator
P.S. Zapomniałem jeszcze dodać, że z gry próbowano zrobić horror bardziej niż z 1. Idziemy sobie spacerkiem i słuchamy szumu liści, a tu nagle RYK SZUM TRACH GŁOSY, ZAKŁÓCENIA, DUCHY COŚ DO NAS KRZYCZĄ!
Dlaczego? Po co? Kompletnie nie pasuje do klimatu spokojnej eksploracyjnej gry. W jedynce spotkania z duchami tylko rozbudowywały historię. Tutaj duchy są praktycznie od początku "wrogie" i jak postacie nic nie mówią albo wchodzimy do opuszczonego budynku to tylko czekamy aż coś na nas wyskoczy - i często tak się właśnie dzieje....