Kultowe wulgaryzmy z gier – przekleństwa z gier, o których ciągle pamiętamy

Gry potrafią czasem zapaść w pamięć dzięki jednej linii dialogowej. Szczególnie, jeśli ta niesie ze sobą sporo emocji wyrażonych soczystymi wulgaryzmami. Dziś trochę sobie poprzeklinamy, aby przypomnieć sobie najmocniejsze z nich.

Karol Laska

Czy znacie bardziej kwiecisty język od naszej kochanej polszczyzny? Niezliczone są konfiguracje słów zaczynających się na literę K czy P – znaleźć tu można i mocarne rzeczowniki, które da się odmienić przez wiele różnych przypadków, jak i liczne przymiotniki, tylko czekające na to, aby ktoś je odpowiednio postopniował. Musimy jednak pamiętać, że z wulgaryzmami jest jak z solą. W odpowiednich ilościach przyprawa potrafi dodać daniu smaku, ale jeżeli wsypiemy do gara całą zawartość salserki*, potrawa stanie się niezdatna do spożycia.

GOL uczy trudnych słów

Salserka to inaczej solniczka.

Zarówno w filmach, jak i w grach wideo scenarzyści starają się znaleźć złoty środek, aby ich postacie nie przeklinały jak dresiarz spod bloku, ale i nie wyrażały się jak brytyjscy arystokraci. Dialogi zawsze powinny brzmieć naturalnie i wiarygodnie – wtedy też dobrze użyte przekleństwo potrafi nie tylko rozbawić, ale i uczynić całe zdanie kultowym one-linerem, powszechnie znanym i powtarzanym.

Dlatego też wrócimy dzisiaj na chwilę do Górniczej Doliny, Los Santos oraz na Kontynent, aby przypomnieć sobie z perspektywy Bezimiennego, CJ-a czy Geralta najbardziej mięsiste i wulgarne teksty w historii gier wideo.

UWAGA, BRZYDKIE SŁOWA!

Po pierwsze, będziemy przeklinać. Ostrzegamy o tym uczciwie, więc nie czujcie się zaskoczeni.

Po drugie, pamiętajcie, że temat o wulgaryzmach nie usprawiedliwia żadnej agresji słownej w komentarzach. Nam trudno uniknąć przekleństw w cytatach z przekleństwami, ale to nie znaczy, że forum musi wyglądać jakby pisały na nim tylko krasnoludy z Wiedźmina.

GTA: San Andreas – Ah shit, here we go again

GTASA W SKRÓCIE

  1. Gatunek: gra akcji
  2. Platformy: PC, PS2, PS3, PS4, Xbox, X360, Android, iOS
  3. Data premiery: 25 października 2004

Seria Grand Theft Auto od samego początku przyzwyczaiła nas do załatwiania mafijnych porachunków w najmniej dyplomatyczny sposób. Słowo zawsze jest tu zastępowane ołowiem, a sandboksowy świat sprawia, że gracz jeszcze bardziej wciela się rolę gangstera i zaczepia okolicznych NPC, najczęściej grożąc im bronią bądź rozjeżdżając samochodem. San Andreas to o tyle wyróżniająca się część serii, że wysoko postawione środowiska przestępcze zamieniamy na afroamerykańskie getto, a głównemu bohaterowi – Carlowi Johnsonowi – nie jest do śmiechu. Skorumpowani gliniarze, rozbita rodzina i toksyczne, niebezpieczne środowisko – taki negatywny obraz swojego rodzinnego Los Santos zastaje protagonista. I to właśnie on zamierza własnymi rękoma przywrócić porządek i hierarchię w mieście.

Świetnie pokazany charakter CJ-a daje znać o sobie już na samym początku gry. Tuż po zakończeniu przerywnika filmowego, a co za tym idzie – sceny, na końcu której zostajemy wyrzuceni z pędzącego radiowozu, Carl postanawia spuentować swój powrót w rodzinne strony wymownym: Ah shit, here we go again, czyli na nasze: „Cholera, znów to samo”. Cytat ten przez pierwsze 10 lat nie robił na graczach wielkiego wrażenia. Dopiero w 2015 roku internauci wyłapali jego potencjał i stworzyli multum memów. Poza tym tekst ten idealnie oddaje odczucia fanów San Andreas, którzy przeszli grę już kilkanaście razy. Przy każdej rozgrywce słyszą na starcie od Johnsona to zmęczone: „Znowu zaczynamy”.

The Witcher 3: Wild Hunt

Wiedźmin 3: Dziki Gon

The Witcher 3: Wild Hunt

PC PlayStation Xbox Nintendo

Data wydania: 19 maja 2015

Informacje o Grze
9.2

GRYOnline

9.5

Gracze

9.7

Steam

9.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

157

Karol Laska

Autor: Karol Laska

Swoją żurnalistyczną przygodę rozpoczął na osobistym blogu, którego nazwy już nie warto przytaczać. Następnie interpretował irańskie dramaty i Jokera, pisząc dla świętej pamięci Fali Kina. Dziennikarskie kompetencje uzasadnia ukończeniem filmoznawstwa na UJ, ale pracę dyplomową napisał stricte groznawczą. W GOL-u działa od marca 2020 roku, na początku skrobał na potęgę o kinematografii, następnie wbił do newsroomu, a w pewnym momencie stał się człowiekiem od wszystkiego. Aktualnie redaguje i tworzy treści w dziale publicystyki. Od lat męczy najdziwniejsze „indyki” i ogląda arthouse’owe filmy – ubóstwia surrealizm i postmodernizm. Docenia siłę absurdu. Pewnie dlatego zdecydował się przez 2 lata biegać na B-klasowych boiskach jako sędzia piłkarski (z marnym skutkiem). Przesadnie filozofuje, więc uważajcie na jego teksty.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl