Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 1 kwietnia 2020, 15:41

Każdy z nas czasem TO robi. Dziwne zwyczaje graczy

Przeładowywanie magazynków po jednej wystrzelonej kuli, chomikowanie absurdalnych ilości zapasów na czarną godzinę, która nigdy nie nadchodzi, zapisywanie gry co dwa kroki – to ledwie mała część nietypowych nawyków, których uczą nas gry.

Spis treści

Liczymy tylko parzyście i w dziesiątkach

DZIEWIĘĆ kaw? Tak nie może być! - Każdy z nas czasem TO robi. Dziwne zwyczaje graczy - dokument - 2020-04-01
DZIEWIĘĆ kaw? Tak nie może być!

Jeden z bardziej lubianych przeze mnie sposobów przekomarzania się z dziewczyną polega na ustawieniu głośności telewizora na nieparzystą wartość. Jej nerwica natręctw nie potrafi tego znieść i zrobi wiele, byle wyrwać mi pilota i naprawić tę straszliwą niesprawiedliwość, robiąc na przykład z „jedenastki” „dziesiątkę” lub „dwunastkę”.

Zbieranie materiałów do tego artykułu dość szybko pozwoliło mi odkryć, że moja lepsza połówka wcale nie jest osamotniona w natręctwie związanym z parzystością, a co więcej – u wielu graczy objawia się ono w dużo cięższej formie. Niektórzy na przykład nie mogą patrzeć na nierówną liczbę zasobów w ekwipunku. Do tego stopnia, że gotowi są na przykład wystrzelić nadmiarowy nabój albo zużyć nadmiarową fiolkę leczniczą, byle tylko nie posiadać ich nieparzystej liczby.

Tu jednak mówimy o marnowaniu pojedynczego zasobu. Są i tacy gracze, dla których jedyne akceptowalne liczby przy zgromadzonych zasobach to wielokrotności dziesiątki. Przy nawyku wyrzucania nawet 4–5 sztuk wyposażenia, byle mieć ich na przykład 50, a nie 55, marnotrawstwo może z czasem przełożyć się na dość odczuwalne uszczuplenie finansów naszej postaci. Ciekawie natomiast musi być, gdy jedną osobę cechuje zarówno nawyk wyrzucania nieparzystych / niepodzielnych przez dziesięć ilości amunicji, jak i skłonność do chomikowania zasobów przez całą grę...

Michał Grygorcewicz

Michał Grygorcewicz

W GRYOnline.pl najpierw był współpracownikiem, zaś w 2023 roku został szefem działu Produktów Płatnych. Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Czy znajdujesz u siebie któreś z tych nawyków?

Tak i to dużo
69,2%
Nie
3,9%
Tak
27%
Zobacz inne ankiety
7 łotrów z gier, których pokochaliśmy, choć nie powinniśmy
7 łotrów z gier, których pokochaliśmy, choć nie powinniśmy

Czasami bywa tak, że choć nie powinniśmy jakiegoś bohatera lubić, to go wręcz uwielbiamy. Po prostu niektórych łotrów nie da się nie kochać. Oto siedmiu takich gagatków.

PlayWay, skończyły się wam pomysły? Mamy dla Was kilka nowych
PlayWay, skończyły się wam pomysły? Mamy dla Was kilka nowych

Słyszeliście o symulatorze kuriera, bezdomnego, Jezusa Chrystusa i mechanika broni pancernej? Mamy pomysły na kolejne gry, które mogłyby podbić rynek.

Czy wiedźmini istnieli? Dziwne pytania, które w Google zadają gracze
Czy wiedźmini istnieli? Dziwne pytania, które w Google zadają gracze

Ponoć nie ma głupich pytań – są tylko głupie odpowiedzi. Wychodząc z takiego założenia, zmierzyliśmy się z dziwnymi i śmiesznymi pytaniami, jakie zadają wyszukiwarkom internetowym polscy gracze.