Jasnośćgate - zawsze ignorujemy zalecane ustawienia jasności. Każdy z nas czasem TO robi. Dziwne zwyczaje graczy

Michał Grygorcewicz

Jasnośćgate - zawsze ignorujemy zalecane ustawienia jasności

To pułapka! - Każdy z nas czasem TO robi. Dziwne zwyczaje graczy - dokument - 2020-04-01
To pułapka!

Mogę udawać, że wierzę twórcom, iż DLC wypuszczone miesiąc po premierze to wcale a wcale nie jest zawartość bezczelnie wycięta z podstawowej gry, żeby na niej dodatkowo zarobić. Że zapowiedziane mikrotransakcje naprawdę będą dotyczyć tylko kosmetyki i nie wpłyną na balans rozgrywki. Że ten błąd to faktycznie feature, a nie bug, którego nikt nie wie, jak naprawić.

Ale na pewno nikt mi nie wmówi, że ustawienie jasności tak, aby lewy kwadracik był niewidoczny, a prawy ledwie widoczny, to najlepszy sposób, żeby grać w grę. Prędzej najlepszy sposób na to, żeby się wkurzać, iż w każdym ciemniejszym korytarzu czy zaułku staję się ślepy. Oraz na to, żeby omijać połowę zapasów amunicji i apteczek, bo zwyczajnie w tej ciemnicy nie idzie ich zauważyć.

Nie wiem, czy to kwestia monitorów konfigurowanych u twórców gier inaczej niż u zwykłych śmiertelników, fascynacji nocną bitwą z ostatniego sezonu Gry o tron czy może jakiejś dziwnej spiskowej teorii dziejów. Ale wiem, że zalecane przez deweloperów ustawienia jasności niemal zawsze nie mają nic wspólnego z rzeczywistością i już dawno nauczyłem się, że kiedy gra pyta mnie o ustawienie tego elementu, to żeby bawić się komfortowo, muszę wybrać poziom jasności tak przynajmniej kilka razy powyżej zalecanego. Stosuję tę metodę od lat i szczerze mówiąc, nigdy nie zdarzyło się, żebym spudłował, a grafika wydawała się zbyt jasna.

Podobało się?

77

Michał Grygorcewicz

Autor: Michał Grygorcewicz

Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

Czy znajdujesz u siebie któreś z tych nawyków?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl