12 czerwca 2003 – bitwa Olbrzymów nad Tokio – NieR. Kalendarium katastrof - słynne końce świata z gier

Dariusz Matusiak

12 czerwca 2003 – bitwa Olbrzymów nad Tokio – NieR

  1. Tytuł gry: NieR (seria)
  2. Lata produkcji: 2010–2017
  3. Gatunek: gra akcji TPP z elementami RPG

Co się stało?

12 czerwca 2003 roku około godziny 15:00 nad Tokio pojawiła się ogromna biała statua nazwana Olbrzymem. Krótko po tym dołączyła do niej czerwona istota ze skrzydłami, określana jako Smok. Obiekty te zaczęły ze sobą walczyć z nieznanych powodów. Po godzinie Biały Olbrzym spadł z nieba i rozbił się na kawałki. Chwilę później siły powietrzne Japonii zestrzeliły Czerwonego Smoka. Jego ciało przeniesiono do tajnej placówki rządowej, a całe wydarzenie zyskało miano Incydentu 6-12.

W grudniu 2003 roku w Tokio zaczęła rozprzestrzeniać się tajemnicza choroba, zmieniająca ciała w chlorek sodu – tak, jak stało się to z ciałem Białego Olbrzyma. Wirusa nazwano w skrócie WCS. Z czasem epidemia przybrała na sile, pojawiły się przypadki wpadania w amok i popadania w szaleństwo. Na terenie dzielnicy Shinjuku wprowadzono stan wyjątkowy. Władze zadecydowały o izolacji i całkowitym odcięciu tego terenu poprzez otoczenie go tzw. Murami Jerycha.

Pięć lat później mur został zniszczony od środka. Na zewnątrz wydostały się białe istoty, nazwane z czasem Legionem, masakrujące wszystkich ludzi, jakich napotkały na swojej drodze. Przewodziła im tajemnicza postać z czerwonymi oczami. Dowodzenie nimi było tak sprawne, że na nic zdały się próby siłowego odparcia ataku. Epidemia WCS przeniosła się poza Tokio. Japonia połączyła siły z USA, by walczyć z oddziałami Legionu. W 2009 roku, mimo wielu protestów, na Shinjuku zrzucona została bomba atomowa. Nic to jednak nie dało. WCS, a wraz z nim oddziały Legionu, opanował cały świat.

Jakie były konsekwencje?

W międzyczasie doszło do przełomowych odkryć dzięki badaniom ciała zestrzelonego smoka. Miał on pochodzić z jednego ze światów równoległych, tak samo jak wirus WCS. Rozwój nauki pozwolił w 2014 roku rozpocząć projekt Gestalt – oddzielania „duszy”, by móc połączyć ją później ze zdrowym ciałem lub innym „naczyniem”. Oprócz tego stworzono też środek znacznie spowalniający objawy WCS. Jako pierwsi otrzymali go elitarni żołnierze, by móc bezpośrednio walczyć z Legionem. Pokonanie go nie zakończyło jednak rozprzestrzeniania się zarazy.

W 2025 roku projekt Gestalt wkroczył w fazę replikantów, czyli tworzenia sztucznego ciała na bazie materiału genetycznego osoby przechodzącej „gestaltyzację”. Niecałe 10 lat później rozpoczęło się masowe tworzenie replikantów, których dusze poddawane były hibernacji na czas ciągle trwającej pandemii WCS. W kluczowych obszarach działania ludzie byli zastępowani androidami. Wszystko skończyło się jednak fiaskiem, gdy Replikanci zaczęli zyskiwać własną świadomość i traktować dusze „gestaltów” jako „potwory” chcące przejąć ich ciała. Skracając tę niezwykle bogatą, długą na tysiące lat i skomplikowaną historię uniwersum NieR-a, powiem tylko, że ludzkość ostatecznie nie przetrwała. Powstał za to projekt YoRHa dotyczący oddziałów androidów przeznaczonych do stawiana czoła obcym oraz utrwalania kłamstwa o ludziach żyjących na Księżycu, by dać powód do istnienia i walki androidom, powołanym pierwotnie do chronienia swoich twórców.

  1. Więcej o grze NieR: Automata
Dying Light

Dying Light

PC PlayStation Xbox Nintendo

Data wydania: 27 stycznia 2015

Informacje o Grze
7.7

GRYOnline

8.3

Gracze

9.5

Steam

7.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

69

Dariusz Matusiak

Autor: Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl