2066 rok (mniej więcej) – Plaga Faro – Horizon Zero Dawn. Kalendarium katastrof - słynne końce świata z gier

Dariusz Matusiak

2066 rok (mniej więcej) – Plaga Faro – Horizon Zero Dawn

  1. Tytuł gry: Horizon (seria)
  2. Lata produkcji: 2017–2022
  3. Gatunek: gra akcji TPP

Co się stało?

Założona w latach 30. XXI wieku firma Faro Automated Solutions pod kierownictwem Teda Faro zasłynęła z produkcji ekorobotów naprawiających na Ziemi wszelkie zmiany klimatyczne, jakie następowały wskutek szkodliwej działalności człowieka. Później korporacja ta zdominowała rynek zbrojeniowy, tworząc m.in. bojowe roboty działające na wzór roju owadów. W 2064 roku w zachowaniu jednego z rojów pojawił się błąd – mały „glitch”, jak nazwał to Faro. Roboty przestały reagować na komendy, a zaczęły atakować ludzi, którym służyły. Próba naprawy poprzez wgranie zwykłego „service packa” skończyła się niepowodzeniem.

Genialna inżynier od robotów – doktor Sobeck – odkryła wkrótce, że glitch tak naprawdę oznacza wytworzenie własnej świadomości i niezależności, co w połączeniu z możliwością rozmnażania się i konsumowania biomaterii jako paliwa groziło rychłą dominacją robotów nad światem. Przewidywała, że życie na Ziemi zostanie unicestwione w ciągu 15 miesięcy. I rzeczywiście.

Do końca 2066 roku roboty z Plagi Faro pochłonęły wszelką żywą materię, łącznie z ludźmi. Atmosfera i woda stały się toksyczne, zniknął tlen, planeta zmieniła się w kompletnie sterylną i jałową. Po dokonaniu dzieła zniszczenia roboty weszły w stan uśpienia, wyczekując na ewentualne ponowne pojawienie się żywych komórek.

Jakie były konsekwencje?

Glitch w robotach unicestwił wszelkie formy życia na Ziemi – trudno chyba o bardziej ponure konsekwencje. Na szczęście doktor Sobeck, zamiast skupiać się na skazanych na porażkę próbach walki z rojem, stworzyła zawczasu zaawansowaną sztuczną inteligencję GAJ-ę, której zadaniem była dezaktywacja roju, gdy ten wejdzie w stan uśpienia, i zresetowanie życia na Ziemi. Oba zadania zajęły łącznie ponad 200 lat, ale ostatecznie na Błękitnej Planecie pojawiły się znowu rośliny, zwierzęta i w końcu ludzie. Prawie 900 lat później żyli oni już ponad odnowioną biosferą, wiodąc prostą plemienną egzystencję. Wtedy problemy zaczęły sprawiać podprocesy GA-i, tworząc kolejne zagrożenie dla całej planety...

  1. Więcej o grze Horizon Zero Dawn
Dying Light

Dying Light

PC PlayStation Xbox Nintendo

Data wydania: 27 stycznia 2015

Informacje o Grze
7.7

GRYOnline

8.3

Gracze

9.5

Steam

7.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

69

Dariusz Matusiak

Autor: Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl