Relacje Geralta z NPC byłyby mało interesujące i wiarygodne. Wiedźmin 3 - a co, gdyby zrobiła go Bethesda?

Marek Jura

Relacje Geralta z NPC byłyby mało interesujące i wiarygodne

Jednym z największym problemów Skyrima czy Obliviona (Falloutów zresztą w dużej mierze też) jest iluzoryczność dokonywanych przez gracza wyborów. Pozbędziesz się plagi smoków? Co z tego, skoro te i tak będę się pojawiać na terenie prowincji. Zostaniesz bohaterem? Poza kilkoma komplementami ze strony przechodniów świat wcale nie będzie Cię traktował inaczej. Uzbrojeni w zardzewiałe żelazne sztylety bandyci nadal będą przekonani, że uda im się Cię pokonać, a postacie poboczne będą zlecać dostarczanie obornika na drugi koniec kraju.

Ma to swoje zalety – w końcu dzięki temu przygoda w zasadzie nigdy się nie kończy. Podobnie jak zadania poboczne. Problem w tym, że to, co pasuje do generowanego przez gracza bohatera, mogłoby się nie sprawdzić w przypadku Geralta. Wiedźmina mogą atakować dzikie zwierzęta, niezdające sobie sprawy z jego umiejętności bitewnych, ale samotni bandyci mający choć odrobinę rozumu, nawet gdyby jakimś cudem jeszcze o nim nie słyszeli, powinni odstąpić od walki chociażby ze względu na jego rynsztunek. Gdyby Bethesda miała w tym czy innym wszechświecie zrobić Wiedźmina 3, po prostu musiałaby zmienić podejście do relacji bohater – losowy NPC.

Geralt zostawił Płotkę na noc w stajni. Do najbliższego miasta nie miał daleko, a noc tak piękna, że aż żal było spać. Spoglądał więc w gwiazdy, mając nadzieję, że nikt go nie wypatrzy, i powoli zmierzając w stronę szlaku. I tak nie mógłby zresztą biec, bo w plecaku dźwigał 23 sztabki żelaza, 50 kilogramów mięsa i 4 żelazne zbroje. W tej chwili jednak wcale mu to nie przeszkadzało.

Spokój zakłóciła mu bandytka, która ni stąd, ni zowąd wyskoczyła zza jednego z drzew.

– Masz pecha, bracie. Dawaj kasę albo zginiesz.

– Nie – powiedział tylko, nawet się nie poruszając.

– Zróbmy tak – uciekaj, a ja cię dziabnę w plecy – rzuciła niepewnym głosem bandytka.

Geralt wzruszył ramionami i poszedł dalej. Był tu już kilka tygodni, a Cyrodiil wciąż nie przestawało go zadziwiać.

The Witcher 3: Wild Hunt

Wiedźmin 3: Dziki Gon

The Witcher 3: Wild Hunt

PC PlayStation Xbox Nintendo

Data wydania: 19 maja 2015

Informacje o Grze
9.2

GRYOnline

9.5

Gracze

9.7

Steam

9.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

45

Marek Jura

Autor: Marek Jura

W 2016 ukończył filologię na UAM-ie. Od tamtej pory recenzuje dla GRYOnline.pl prozę, poezję, filmy, seriale oraz gry wideo. Pierwsze kroki w branży dziennikarskiej stawiał zaś jako newsman w lokalnym brukowcu. Prowadził własną firmę – projektował, składał, testował i sprzedawał planszówki. Opublikował kilka opowiadań, a także przygotowuje swój debiutancki tom wierszy. Trenuje sporty walki. Feminista, weganin, fan ananasa na pizzy, kociarz, nie lubi Bethesdy i Amazona, lubi Lovecrafta, Agentów TARCZY, P:T, Beksińskiego, Hollow Knigt, performance, sztukę abstrakcyjną, mody do gier i pierogi.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl