...ale za to miałby do dyspozycji większy wybór broni. Wiedźmin 3 - a co, gdyby zrobiła go Bethesda?

Marek Jura

...ale za to miałby do dyspozycji większy wybór broni

To, co przyciąga graczy na tak wiele godzin do Cyrodiil, niekoniecznie jest największą siłą Wiedźmina 3 „Redów”. Nie chcę przez to powiedzieć, że CD Projekt zrobił to źle, po prostu Bethesda wydaje się pod tym względem klasą sama dla siebie. Ilość ekwipunku, który można znaleźć w Skyrimie, po prostu przytłacza. Na dodatek w tym akurat aspekcie skalowanie poziomów broni czy pancerza sprawdza się (z kilkoma wyjątkami) naprawdę dobrze i pozwala cieszyć zdobytymi przedmiotami nawet po przegraniu grubo ponad setki godzin.

Osobiście wolę też crafting z gier Bethesdy – prosty, ale oferujący naprawdę dużo satysfakcji. Problemem byłoby z pewnością fabularne uzasadnienie dla faktu, że zarówno srebrny, jak i żelazny miecz są zaledwie jednymi z wielu śmiercionośnych zabawek wojownika, ale kto powiedział, że wiedźmin nie mógłby się znaleźć w zupełnie innym świecie i być zmuszony robić użytek z zupełnie innego oręża niż ten, do którego zdążył się przyzwyczaić?

Odkąd podróżował po tym dziwnym świecie, zawsze miał plecak pełen żelastwa tudzież „daedryctwa” najróżniejszego rodzaju. A to średni pancerz, a to zaklęte nagolenniki, a to buty żartujące sobie z grawitacji. Słowem – nic przydatnego, ale też nic, co można by wyrzucić. Najmniej przydatny zaczął mu się wydawać srebrny miecz. Upiorów było tu za mało, by nie wykorzystywał częściej szklanego i ebonowego.

– Srebrny miecz? I co nim zabijasz, motyle? – rzucił kiedyś do niego jeden z miejskich strażników.

Geralt już chciał po wiedźmińsku odpyskować, ale za samo wyjęcie miecza wylądował w więzieniu. I stracił dwa jabłka, które uratował przed zgniciem w jakiejś pijackiej melinie. Życie złodziei było w Cyrodiil chyba jeszcze trudniejsze niż wiedźminów w Temerii.

The Witcher 3: Wild Hunt

Wiedźmin 3: Dziki Gon

The Witcher 3: Wild Hunt

PC PlayStation Xbox Nintendo

Data wydania: 19 maja 2015

Informacje o Grze
9.2

GRYOnline

9.5

Gracze

9.7

Steam

9.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

45

Marek Jura

Autor: Marek Jura

W 2016 ukończył filologię na UAM-ie. Od tamtej pory recenzuje dla GRYOnline.pl prozę, poezję, filmy, seriale oraz gry wideo. Pierwsze kroki w branży dziennikarskiej stawiał zaś jako newsman w lokalnym brukowcu. Prowadził własną firmę – projektował, składał, testował i sprzedawał planszówki. Opublikował kilka opowiadań, a także przygotowuje swój debiutancki tom wierszy. Trenuje sporty walki. Feminista, weganin, fan ananasa na pizzy, kociarz, nie lubi Bethesdy i Amazona, lubi Lovecrafta, Agentów TARCZY, P:T, Beksińskiego, Hollow Knigt, performance, sztukę abstrakcyjną, mody do gier i pierogi.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl