Gwint: Wiedźmińska gra karciana. „Niepewniaki” – 9 gier, o które się martwimy

Michał Grygorcewicz

118

Gwint: Wiedźmińska gra karciana

INFORMACJE:
  1. Data premiery: nieznana
  2. Gatunek: karcianka
  3. Platforma: PC, PS4, XOne

Po sukcesie Wiedźmina 3 wielu graczy stawia CD Projekt RED na równi z tak uznanymi studiami jak Blizzard Entertainment czy Naughty Dog. Są ku temu podstawy – wybitnej jakości Dzikiemu Gonowi i dodatkom do niego odmówić nie sposób, a i poprzednie odsłony cyklu, choć nie osiągnęły równie wielkiego sukcesu, prezentowały wysoki poziom wykonania.

Stąd w przypadku Gwinta: Wiedźmińskiej gry karcianej nie brak osób wieszczących nadejście nowego karciankowego mesjasza. Gracze ci nie dopuszczają do siebie myśli, że w gruncie rzeczy jest to projekt mocno poboczny względem przygotowywanego Cyberpunka 2077. Co raczej nie będzie mieć szczególnie dużego znaczenia przy debiucie produkcji, ale może odbić się na długoterminowym rozwoju gry. Hearthstone, czyli aktualny król karcianek, otrzymuje po trzy większe dodatki z nową zawartością rocznie. „RED-zi” raczej nie zdołają utrzymać podobnego tempa serwowania świeżego contentu.

A regularne dodawanie nowych atrakcji może się w przypadku Gwinta okazać bardzo ważne. Wersja beta zdradza, że w przeciwieństwie do innych przedstawicieli gatunku nie ma tu wiele miejsca na losowość podczas starć. Jest to z jednej strony olbrzymia zaleta, bo na pierwszy plan wysuwa się dobór talii, strategia i doświadczenie zawodników. Z drugiej jednak czyni to rozgrywkę na dłuższą metę mocno przewidywalną.

Oddzielną kwestię stanowi świetnie zapowiadający się tryb single player, ale każda z kampanii także będzie raczej przygodą na jeden raz, a przerwy między kolejnymi mogą trwać zbyt długo, by utrzymać stałe zainteresowanie tytułem.

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

PC PlayStation Xbox Nintendo
Data wydania: 13 lutego 2018
Kingdom Come: Deliverance - Encyklopedia Gier
8.3

GRYOnline

7.9

Gracze

8.4

Steam

7.2

OpenCritic

Wszystkie Oceny
Oceń

25

Michał Grygorcewicz

Autor: Michał Grygorcewicz

Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

O którą z wymienionych gier NAJMNIEJ się martwisz?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl