Detroit: Become Human. Gry grudnia – najciekawsze premiery i konkurs

Michał Grygorcewicz

Detroit: Become Human

Data premiery: 12 grudnia

INFORMACJE

  1. Gatunek: przygodówka narracyjna
  2. Platforma: PC
  3. Przybliżona cena: 139 zł

Czym jest Detroit: Become Human?

Najnowszą grą studia Quantic Dream – speców od narracyjnych przygodówek, którzy stworzyli takie produkcje jak Fahrenheit, Heavy Rain i Beyond: Dwie dusze. Detroit: Become Human pierwotnie zadebiutowało w 2018 roku jako tytuł ekskluzywny na PlayStation 4, teraz zaś będą mogli zapoznać się z nim posiadacze komputerów osobistych.

Jaka jest fabuła Detroit: Become Human?

Akcja gry toczy się w niedalekiej przyszłości w tytułowym mieście Detroit. Wyglądem nieodróżnialne od ludzi androidy stały się powszechnym towarem i przeznaczane są do najcięższych prac, pomocy domowej, opieki nad dziećmi czy... wyładowywania frustracji. W tajemniczych okolicznościach niektóre z nich zyskują świadomość, co prowadzi do buntu przeciwko wykorzystywaniu przez ludzi. Narodziny ruchu oporu obserwujemy z perspektywy trzech maszyn – pracujących w domach swoich właścicieli Kary i Markusa oraz zajmującego się ściganiem zbuntowanych androidów Connora.

Jak wygląda rozgrywka w Detroit: Become Human?

Jak wiele innych przygodówek narracyjnych gra opiera się przede wszystkim na prowadzeniu dialogów, podejmowaniu decyzji i uczestniczeniu w sekwencjach akcji polegających na szybkim wciskaniu pojawiających się na ekranie przycisków. Detroit wyróżnia się przy tym olbrzymią swobodą kształtowania opowieści naszymi wyborami – nie tylko nasze decyzje, ale nawet skuteczność we fragmentach zręcznościowych potrafią drastycznie zmienić przebieg historii czy wręcz zakończyć ją przedwcześnie dla części protagonistów.

  1. Więcej o grze Detroit: Become Human
  2. Recenzja gry Detroit: Become Human – Blade Runner dla mas

NASZE OCZEKIWANIA

Produkcje firmy Quantic Dream często wzbudzają naprawdę duże emocje – przy czym chodzi tu zarówno o to, co dzieje się przed premierą, jak i o to, co czujemy, kiedy w nie gramy. Sporo krytyków i graczy zarzuca studiu Davida Cage’a scenariuszową grafomanię i nieumiejętność w zakresie projektowania rozgrywki. Faktycznie, historie opowiadane w dziełach tego dewelopera są pełne luk, a gameplay, mówiąc delikatnie, nie poraża poziomem. Mimo to trudno uznać je za słabe gry. Czemu? Bo w trakcie samej zabawy zupełnie się nad tym wszystkim nie zastanawiamy. Chłoniemy opowieść, jarając się wpływem, jaki na nią mamy (czasem iluzorycznym, czasem prawdziwym), boimy się i unosimy wraz z bohaterami, przy okazji zachwycając oprawą graficzną, która zawsze stoi na mistrzowskim poziomie. I tak właśnie jest w przypadku Detroit: Become Human. To prawdziwy interaktywny film w wiarygodnej, cyberpunkowej konwencji. Jeśli sądzicie, że taka mieszanka może do Was przemówić, a nie mieliście okazji zagrać w to na PlayStation 4, może warto dać tej pozycji szansę?

Bartosz „Aquma” Świątek

NASZE OCZEKIWANIA

Gry wyreżyserowane przez Davida Cage’a można kochać lub nienawidzić – wzbudzają one skrajne emocje i z reguły nie sposób przejść obok nich obojętnie. Dlatego po bardzo dobrym Heavy Rain (można natrząsać się z „press X to Jason”, ale gra jest obiektywnie niezła) i ciekawym Beyond: Two Souls przyszedł czas na komputerowy port Detroit: Become Human. To jedna z tych produkcji, dla których w zeszłym roku warto było kupić konsolę. Cieszy mnie jednak fakt, że poznać będą mogli ją najtwardsi z zatwardziałych zwolenników pecetów. Wielu twierdzi, że Detroit jest pretensjonalne, ale ja uważam, że gra ma swoje momenty – i to właśnie dla nich warto zmierzyć się z najnowszym dziełem Quantic Dream.

Michał „Pajdos” Pajda

Detroit: Become Human

Detroit: Become Human

PC PlayStation

Data wydania: 25 maja 2018

Informacje o Grze
8.1

GRYOnline

8.3

Gracze

9.6

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

52

Michał Grygorcewicz

Autor: Michał Grygorcewicz

Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

Na którą grę grudnia 2019 czekasz najbardziej?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl