Data wydania: 10 grudnia 2019
Kolejna odsłona serii symulatorów mecha z uniwersum BattleTech, za którą odpowiada Piranha Games. Gra obsadza nas w roli najemnika, który samodzielnie wybiera zleceniodawców i poza zwycięstwami musi także zadbać o wypracowanie zysku. Bawić można się samotnie lub w kooperacji.
Gracze
Steam
MechWarrior 5: Mercenaries to utrzymany w konwencji science fiction symulator pozwalający zasiąść w kokpicie potężnego mecha. Projekt opracowało studio Piranha Games, czyli autorzy MechWarrior Online.
Gra osadzona jest w uniwersum marki BattleTech. Akcja rozpoczyna się w 3015 roku i przenosi nas w odległe rejony skolonizowanej części galaktyki, znane jako Inner Sphere. Dawniej terytorium tym rządziła Gwiezdna Liga, ale wewnętrzne spory doprowadziły ostatecznie do jej rozwiązania i powstania pięciu rywalizujących nacji, zarządzanych przez tzw. Wielkie Domy. Następne kilkaset lat spędziły one na nieustających walkach o planety i zasoby.
My dołączymy do konfliktu w trakcie tzw. Trzeciej Wojny Sukcesyjnej, która trwa już od 150 lat i nie zanosi się, aby szybko miała dobiec końca. Wcielamy się w młodego najemnika, dopiero zaczynającego karierę jako pilot mecha. Kampania obejmuje okres 35 lat, pozwalając nam rozwinąć biznes od małej jednostki aż po potężną korporację najemniczą.
MechWarrior 5: Mercenaries kontynuuje tradycje cyklu. Dostajemy więc grę, której tematyka jest jak najdalsza od realizmu, ale jednocześnie poziom skomplikowania sterowania mechem jest tak duży, że rozgrywka przypomina to, co oferują symulatory. Kierowane przez nas maszyny są powolne, ale bardzo wytrzymałe i doskonale uzbrojone, przez co mamy wrażenie pilotowania kroczącej fortecy.
W MechWarrior 5: Mercenaries wcielamy się w najemnika, którego jedyną motywacją jest chęć zysku, więc podczas kampanii otrzymujemy pełną swobodę przyjmowania misji zlecanych przez wszystkie frakcje biorące udział w konflikcie. Zarobione pieniądze wydajemy na naprawy, ulepszanie części i uzbrojenia oraz zakup nowych mechów. Wraz z postępami w rozgrywce powoli rośnie nasza reputacja, co otwiera dostęp do coraz lepiej płatnych zadań. Z czasem zatrudniamy kolejnych pilotów i kupujemy im maszyny, a podejmowane decyzje i przebieg misji dynamicznie wpływają na losy wojny.
Działanie na własny rachunek to jednak nie tylko swoboda. Naprawy i wymiany sprzętu są drogie, więc podczas misji zwycięstwo może nie być jedynym priorytetem. Konieczne jest także unikanie dużych uszkodzeń, tak aby koszt ich usunięcia nie przekroczył obiecanej zapłaty. Musimy również wykazywać się oszczędnością przy korzystaniu z uzbrojenia. W późniejszych fazach kampanii nasza korporacja rozwija się tak bardzo, że zarządzanie jej finansami, zasobami i personelem zaczyna przypominać niemalże strategię ekonomiczną.
Oprócz rozgrywki w pojedynkę, MechWarrior 5: Mercenaries oferuje także kooperację dla maksymalnie czwórki graczy.
MechWarrior 5: Mercenaries zbudowano na bazie silnika Unreal Engine 4.0. Twórcy wykorzystali część elementów graficznych z MechWarrior Online, ale wszystkie one zostały mocno podrasowane.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC Windows 10 grudnia 2019Angielskie napisy i dialogi
PlayStation 4 23 września 2021Angielskie napisy i dialogi
Xbox One 27 maja 2021Angielskie napisy i dialogi
Xbox Series X/S 27 maja 2021Angielskie napisy i dialogi
PlayStation 5 23 września 2021Angielskie napisy i dialogi
Producent: Piranha Games
Wydawca: Piranha Games
Gry podobne:
10GIER
Kultowy cykl gier symulacyjnych, osadzonych w uniwersum BattleTech. Seria została zapoczątkowana w 1989 roku i na przestrzeni lat zajmowały się nią rozmaite studia deweloperskie. Mowa o takich zespołach, jak Dynamix, Beam Software, Genesis, Activision, Zipper Interactive, FASA Studio oraz Piranha Games (które posiada prawa do marki od 2011 roku).
2 grudnia 2019
Na pożegnanie 2019 roku twórcy przygotowali premiery m.in. finałowego odcinka Life is Strange 2, pecetowego portu Detroit: Become Human, spin-offa Darksiders czy kolekcji gier z serii Halo.
Studio Piranha Games ujawniło nową grę z kultowego cyklu o mechach, przy czym MechWarrior 5: Clans ma być nieco inny od poprzedniej „piątej” odsłony serii.
gry
Jakub Błażewicz
15 września 2023 17:57
Nowa gra z uniwersum BattleTech jest już w przygotowaniu. Informacje o nadchodzącej produkcji zdradził prezes Piranha Games, w jednym z podcastów na platformie YouTube.
gry
Marcin Przała
11 stycznia 2023 10:28
MechWarrior 5 otrzymał dodatek Heroes of the Inner Sphere i zawitał do kolejnych sklepów. Postanowiłem sprawdzić czy warto dać tej grze kolejną szansę. W przeglądzie przeczytacie także o strategiach Second Front, Task Force Admiral i Sea Power.
gry
Adam Kusiak
6 czerwca 2021 10:50
W dzisiejszym przeglądzie opowiadam o najlepszej misji do ArmA 3 i przypominam o premierach CK3: Northern Lords oraz X4: Cradle of Humanity. Jest też coś dla fanów mechów i Hell Let Loose.
gry
Adam Kusiak
21 marca 2021 11:00
Firma Microsoft dodała do usługi Xbox Game Pass gry takie jak Alan Wake, Cities: Skylines czy MechWarrior 5: Mercenaries. Za kilka dni dołączy do nich Minecraft: Dungeons.
promocje
Adrian Werner
22 maja 2020 13:45
Dziś piszemy o grach z cyklu BioShock, których wersje na Nintendo Switch otrzymały oznaczenia wiekowe na Tajwanie, oraz debiucie oficjalnego edytora do gry MechWarrior 5: Mercenaries. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Miłosz Szubert
15 stycznia 2020 16:05
W sieci pojawiły się już recenzje MechWarrior 5: Mercenaries, czyli symulatora pilota mecha od studia Piranha Games. Wygląda na to, że deweloperom udało się stworzyć solidne dzieło, choć zabrakło nieco czasu na dopracowanie warstwy technicznej i usunięcie pewnych niedoróbek.
gry
Bartosz Świątek
11 grudnia 2019 11:34
Doczekaliśmy się wreszcie dnia premiery MechWarrior 5: Mercernaries, czyli pierwszej od kilkunastu lat odsłony cyklu symulatorów mechów, który stawia na tryb dla pojedynczego gracza. Z tej okazji opublikowano również zaktualizowane wymagania sprzętowe.
gry
Adrian Werner
10 grudnia 2019 10:11
Epic Games Store właśnie weszło w posiadanie na wyłączność kolejnego tytułu. Studio Piranha Games ogłosiło, że ich najnowsze dzieło - MechWarrior 5: Mercenaries – przez rok będzie dostępne tylko na platformie firmy Tima Sweeney’a. Dodatkowo produkcja zaliczy opóźnienie i pojawi się na rynku 10 grudnia.
gry
Agnieszka Adamus
25 lipca 2019 21:56
Popularne pliki do pobrania do gry MechWarrior 5: Mercenaries.
mod MechWarrior 5: Mercenaries - MW5 Mod Compatibility Pack v.6.2 - 8 października 2025
trainer MechWarrior 5: Mercenaries - v1.0.189 +15 Trainer - 7 stycznia 2020
trainer MechWarrior 5: Mercenaries - v1.1.286 +15 Trainer - 31 maja 2021
trainer MechWarrior 5: Mercenaries - v1.1.303 +30 Trainer - 24 września 2021
trainer MechWarrior 5: Mercenaries - v1.0.189 +57 Trainer (Promo) - 21 grudnia 2019
mod MechWarrior 5: Mercenaries - TTRulez_DifficultyMod v.1.3 - 19 października 2020
trainer MechWarrior 5: Mercenaries - v1.1.323 +15 Trainer - 26 lipca 2022
mod MechWarrior 5: Mercenaries - Yet Another Mechlab v.0.96 - 8 października 2025
mod MechWarrior 5: Mercenaries - Mod Options v.1.2.1 - 8 października 2025
trainer MechWarrior 5: Mercenaries - v1.0.193 +15 Trainer - 3 lutego 2020
Wymagania sprzętowe gry MechWarrior 5: Mercenaries:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3-7100 3.9 GHz / AMD Ryzen 3 1200 3.1 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 770 / 3 GB Radeon R9 280X lub lepsza, 55 GB HDD, Widnows 7/8.1/10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-6700K 4.0 GHz / AMD Ryzen 7 1700 3.0 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 8 GB GeForce GTX 1070 / Radeon RX Vega 56 lub lepsza, 55 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit.
Lista małych dodatków do gry MechWarrior 5: Mercenaries:
DLC The Dragon's Gambit 28 września 2023
DLC Rise of Rasalhague 26 stycznia 2023
DLC Call to Arms 10 czerwca 2022
DLC Heroes of the Inner Sphere 23 września 2021
DLC Legend of the Kestrel Lancers 23 września 2021
Średnie Oceny:
Średnia z 127 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 11408 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (11 408)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
A.l.e.X Legend
https://mw5mercs.com/news/2020/01/25-mw5-mercs-patch
kolejny drugi patch do gry
Please Note: The MW5 Mod editor will also receive an update to keep the Mod Editor Version in line with these changes.
General Improvements
You can now sell 'Mechs directly from cold storage!
Created a default joystick button binding template for supported joysticks based on the Thrustmaster button layout
Adding the ability to change Anti-Aliasing Modes
Social overlay subheadings can now be collapsed
Created separate movement controls for the drop ship navigation and 'Mech controls
Gameplay / Mission Fixes
Mission "Intriguing Offer" now has a warning in the transmission that accepting this quest will cancel out any other active mission
Federated Commonwealth no longer has allegiance to any other faction
Davion contracts against Federated Commonwealth are no longer possible
Federated Commonwealth now has its own unique selection of 'Mechs
Removed Comstar as a potential enemy for (non-quest) procedural missions
Periphery is no longer set to have allegiance to Independent
Magistracy of Canopus now uses the Periphery icon
Fixed an issue where a DropShip was arriving over a specific garrison and clipping through buildings
Mission / Reward Fixes
Mission "Cost of Freedom" - The correct opponent faction now displayed on the post-mission screen
"Blood and Treasure" Story Quest now produces ammo for the LosTech it rewards
Completing mission "The Shadow Coup" now rewards the correct pilot
Mission "A Dragon in Sheep's Clothing" - User can no longer claim rewards after completing Part 2 (must complete Part 3)
Mission "Pirate Hunt" - Completing Part 3 now grants the completion rewards
Tier 0 Burst Fire AC/10 now has correct salvage shares
Bug Fixes
Fixed an issue where Narc on an enemy turret displayed an incorrect HUD indicator
Audio - Hitting TAB to close the pause menu no longer causes the audio to remain muted
Instant Action - Users can no longer get stuck on a black screen if they press Tab or Esc in the Paint 'Mech menu
Tutorial - Unable to complete 'Press "A" and "D" to turn' when certain joysticks are plugged in the PC
Fixed an issue where some users were unable to look around using the mouse
Co-op Fixes and Improvements
Epic Online Services - Upgrade to EOS SDK 1.3
Clients are no longer able to advance time on host campaign when healing an injured pilot
Clients can now always access the pre-drop screen by clicking the contract button along the top menu bar when a mission is queued
Custom paint will no longer revert to the previous state if another client submits a work order and completes it
Player name will no longer become a random number if not connected to EOS
Social will now update when removing the last friend from your friends list
Clients no longer see empty brackets in campaign when Rare weapons or 'Mechs are for sale
Clients no longer see a menu overlapping the Post Mission stats when connecting while host is on this screen
On the drop screen itself, there is now an icon to show which player is readied up
Fixed an issue where the client was unable to join host campaign if they have a large inventory
'Mech Related Fixes
'Mech Hitbox Tuning Pass for the following chassis:
Banshee
Kintaro
UrbanMech
Crab
Highlander - HGN-HM - Equipping a Narc to the second LT slot no longer places the weapon in front of its head
Nightstar - Fixed the Cockpit so it is no longer tilted to the left
Annihilator - ANH-2A - Destroying either arm will no longer show weapons floating in the air
Shadowhawk left arm laser texture fixed
Cicada - Cockpit bounce has been improved
Thunderbolt TDR-9SE - Upper rear RT no longer does damage to the front
Faction Camo - Taurian Concordat now has correct Primary, Secondary, Tertiary colours set
Text and Localization Fixes
Fixed some incorrect mission descriptions
Fixed some long, incorrect, or missing translations (German, French, Russian)
Cold Storage & Market sorting by class, name or tonnage now works in any language
Stability and Performance
Fixed some crashes on loading screens
Fixed a case where users would hang in instant action loading screen due to glitched friend request
Drop Preparation Screen - no longer able to switch tabs with the abort popup on-screen (this would result in being stuck)
Art and Levels - Multiple fixes and improvements
Fixed floating art and game objects in some missions
Fixed level of detail settings on some art assets
Fixed texture resolution on some art assets
Fixed collision and stuck locations in some levels and missions
Fixed issues with some objects spawning under the terrain
Fixed a tutorial checkpoint issue
LuckyLuke SPY Pretorianin
Miałby ktoś może jakąś poradę dla nowicjusza odnośnie kompanów w drużynie? Zrobiłem na razie z nimi 2-3 misje, ale w sumie wydają się być bardziej balastem niż realną pomocą. O ile, jeśli chodzi o sprawność bojową i poruszanie się po mapie to jest ok, tak są oni dosłownie gąbkami na pociski. W każdej misji wrogowie rozwalali im sporo części i ważne komponenty, jak np. bronie (a to wymiana ich zdecydowanie kosztuje najwięcej), a ja zawsze wychodzę ledwo draśnięty. Może to kwesta tego, że ja biegam średnim mechem (Centurion), a oni tymi lekkimi (Jenner i jakiś drugi) i mają mniej pancerza, rzucają się naprzód itd?
Ale z drugiej strony, jak mają lekkie mechy, to chyba łatwiej im uniknąć obrażeń?
Na razie nie widzę żadnego innego rozwiązania niż chodzenie na misje samemu (przynajmniej dopóki daje radę), bo jak ich biorę, to przez wydatki na naprawę, albo zarabiam grosze, albo wręcz wychodzę na zero.
W Battletechu nie było takich problemów, bo całą Lancą sterowało się ręcznie, więć każda kontuzja była moją winą, a tutaj jak kompani lecą nie wiadomo gdzie, pomimo że daje im rozkaz podążania za mną.
Regi Legionista
Mam grę od grudnia 2019 i w tym czasie przeszedłem kampanię 3 krotnie w tym ostatnio z dodatkiem DLC (Heroes Of The Inner Sphere) który polecam. Obecnie to już zupełnie inna gra niż na początku, wyeliminowano wiele problemów, poprawiono wiele rzeczy jak np. respienie się przeciwników, dodano nowy rodzaj misji ,artylerię, krótkie kampanię, zachowanie przeciwników i skrzydłowych gracza, czytelność i zróżnicowanie map, nowe bronie i mechy itd. itp. Nie mówię że gra nie ma już w ogóle wad ale w obecnej cenie na Steam (sporo poniżej 200 PLN z dużym dodatkiem) jest naprawdę warta uwagi i daje sporo radochy.
stud3nciq Pretorianin
Gram od kilku dni. Kupiłem trochę z sentymentu, bo jako młody człowiek prawie 20 lat temu grywałem w MechWarrior 4: Mercenaries i... wsiąkłem. Niejedną nockę zarwałem. Co ciekawe - gra była tak dobra i klimatyczna, że ogóle nie przeszkadzał mi brak polskiej wersji, mimo że nie znałem angielskiego zbyt dobrze - trochę się podszkoliłem przy tej produkcji :)
Na początku trochę się obawiałem błędów i problemów - ale niepotrzebnie. Na chwilę obecną nie uświadczyłem dziwnych spawnów, wrogowie pojawiają się daleko poza moim obszarem, koledzy nie tłuką we mnie ani nie niszczą bazy którą powinni chronić - i tak dalej, i tak dalej. Zainstalowałem też kilka modów, które rozbudowują możliwości customizacji mechów (silniki, komputery balistyczne i wiele innych), ulepszają misje etc. I zanim się obejrzałem - znowu wsiąkłem.
To po prostu stary dobry MechWarrior z grafiką i interfejsem godnym obecnych czasów - oraz paroma ulepszeniami. Rozbudowano podróże, misje i zarządzanie swoją własnością. Bardzo mi się podoba to, że nadal nie ma głupich ułatwień - jeśli w trakcie bitwy pourywa ręce, to stracisz zamontowaną na nich broń. To boli, zwłaszcza jeśli to była dobra lub rzadka broń. Utrata pancerza i uszkodzenia struktury mecha oznaczają wysokie koszty napraw i nieopłacalność misji. A przede wszystkim - nadal trzeba spędzać dużo czasu, dobierając uzbrojenie, amunicję i balansując swoje maszyny. To jest coś pięknego!
Gra nie jest pozbawiona wad - lub tego, co uważam za wady. To, co mi się nie podoba to:
- nie można modyfikować ani kupować/zdobywać ulepszeń dla naszego statku transportowego.
- nie ma już kilku rodzajów pancerza, mamy tylko jeden - uniwersalny;
- nie pasuje mi mechanizm strzelania z laserów i broni automatycznej. Mianowicie: laser oddaje pełen, długi strzał, a broń automatyczna wywala pełną serię, po czym podlega przeładowaniu magazynka. Powinno być nieco inaczej: pełna kontrola nad laserem (który oczywiście powinien się bardzo szybko przegrzewać jak broń w pierwszym Mass Effect + przegrzewanie mecha). To samo dotyczy broni automatycznej kinetycznej - powinna mieć swój niewielki magazynek, który wystrzeliwujemy ogniem pojedynczym lub ciągłym, przeładowujemy wg. uznania tracąc jego zawartość etc.
- to samo z rakietami kierowanymi. Miałem nadzieję, że zamiast rojów 5-10-15-20 pocisków będziemy mieli znacznie mniejsze ilości rakiet, za to o dużo większej mocy. "Rozrzut" rakiet to trochę śmieszna sprawa. To jest rok 3000+, rakiety nie powinny mieć problemu z trafieniem kilkudziesięciotonowego kloca większego od biurowca.
- zasięg niektórych broni. Czasem jest on po prostu śmieszny - żeby armata miała problem ze strzelaniem na 300 m? Żeby rakiety niekierowane detonowały natychmiast po przeleceniu 200m? Przecież nawet współczesne pociski tego typu (Hydra, FFAR, ZUNI) lecą dalej po balistycznej po wyczerpaniu napędu :/ Mody trochę to poprawiają (spadek obrażeń wraz z odległością), ale zasięg maksymalny pozostaje dziwny;
- pancerz mechów dalej jest liczony "segmentami" - nie ma czegoś takiego, że jeśli przysmażysz jedno miejsce laserem, a potem trafisz w to gorące miejsce pociskiem kinetycznym - to dojdzie do przebicia. Trzeba w niego po prostu tłuc aż do wyczerpania punktów wytrzymałości. Ale to takie moje skrzywienie.
LuckyLuke SPY Pretorianin
Chyba jeszcze nie grałem w grę w której byłby taki pier*olnik z klasyfikowaniem misji, szczególnie jeśli ktoś posiada DLC (im więcej, tym większy chaos).
1) Ok, mamy główną kampanię. Te misje można rozpoznać, bo mają osobną zakładkę w liście zadań i chyba głównie otrzymujemy je od Ryany (piszę 'chyba', bo w grę gram od 2021 roku, a przed nadmiar rozpraszaczy, skupiam się na razie raczej na DLC i generowanych kontraktach).
2) Mamy losowo generowane kontrakty. W strefach wojny są to typowe misje bojowe, a w industrial hubach mamy areny z DLC Solaris Showdown.
3) Mamy misje High Reward. Tych nie jestem do końca pewny. Jeśli dolecę na planetę nie pojawia się nic takiego w zakładce Contracts. Chyba aktywuje się to przez Transmissions, jak główny wątek i misje DLC?
4) Mamy Priority Transmissions, czyli chyba głównie kampanie z DLC. To jest chyba największy syf w grze. Po pierwsze, są one ograniczone czasowo. Raz leciałem na drugi koniec mapy żeby odpalić inną kampanijną misję. W trakcie lotu wyskoczyło mi powiadomienie, że muszę odpalić tą serię misji do 4 miesięcy. Po doleceniu na miejsce zostało mi ~60 dni. Myślę ok, zdążę zrobić misję i raczej wszystkie naprawy po niej przed zaczęciem tej kampanii (poważniejsze naprawy zajmują 30-40 dni). Spoko, zrobiłem dosyć trudną misję z dosyć dużymi obrażeniami, a tu zonk, na tej planecie nie da się wykonać napraw. Rozglądam się na mapie czy jest w pobliżu taka planeta, żebym zdążył tam dolecieć i wykonać naprawy. Spróbowałem kilka pobliskich planet i na żadnej nie ma opcji naprawy. Finalnie musiałem wczytywać zapis sprzed 1-2 godzin (po drodze do celu robiłem kilka misji) żeby nie stracić dostępu do kampanii z DLC. Super zabawa.
Również, podczas ich trwania nie możemy swobodnie poruszać się po mapie, tylko odpalamy misje za misją. Często nawet nie ma wystarczająco czasu pomiędzy nimi na naprawę mechów. W dodatku, niektóre kampanie DLC są podzielone na serie osobno aktywowanych misji (np. w Rise of Rasalghue, najpierw mini-kampania trwała 2 misje, a teraz dostałem kolejną serię misji, po dosyć długim czasie), a inne to cała, dosyć długa kampania (Legend of Kestrel Lancers to ok 12 misji, przez ten okres cały czas jesteśmy przyspawani do kampanijnych planet, dopiero co kilka misji było jakieś dłuższe okienko dające czas na naprawę mechów). Co z tego, że misje są fajnie zrobione, jak często są cholernie trudne i zamiast skupić się na efektownych walkach, to skupiam się na obrażeniach mechów i myśleniu, czy będę miał choć trochę czasu żeby naprawić je przed następną misją :\
5) I w końcu mamy inne Transmissions. To są chyba jakieś serie side questów, zarówno z podstawki jak i z DLC. Te z DLC to często trudne serie zadań po 2-4 misje, dające finalnie dostęp do jakiegoś nowego mecha. Obecnie mam ich dostępnych prawie kilkanaście i mam problem za któreś się zabrać na poważnie, bo większość z nich jest mniej więcej w centrum mapy, a co chwilę wyskakują nowe priority transmissions, które zabierają mnie w najdalsze kąty mapy i po każdej z tych kampanii, zanim zdążę wrócić mniej więcej do centrum, dostaję kolejną nową kampanię z ograniczeniem czasowym...