Stellaris: MegaCorp. Gry grudnia – najciekawsze premiery i konkurs

Michał Grygorcewicz

Stellaris: MegaCorp

Data premiery: 6 grudnia

INFORMACJE

  1. Gatunek: strategia 4X
  2. Platforma: PC
  3. Przybliżona cena: 71,99 zł

Co to jest MegaCorp?

Paradox Interactive konsekwentnie rozwija swoją kosmiczną strategię 4X Stellaris, co kilka miesięcy wydając rozbudowane rozszerzenie do gry. MegaCorp skupi się na tytułowej mega korporacji – potężnym, międzyplanetarnym bycie nastawionym stricte na mnożenie majątku. Tym samym znacznemu rozszerzeniu ulegnie warstwa handlowa zabawy.

Jakie zmiany w rozgrywce wprowadzi rozszerzenie?

Dzięki dodatkowi uzyskamy m.in. możliwość zwiększenia zaludnienia w budowanych miastach, co z czasem umożliwi nam stworzenie olbrzymich planet-miast w stylu Coruscant z Gwiezdnych wojen. Pojawi się opcja handlowania niewolnikami, nowe atuty Ascension, oraz nieprzewidywalni gwiezdni nomadzi Caravaneers, którzy wędrują i prowadzą handel w różnych częściach galaktyki, równie często będąc źródłem dobrych okazji, co kłopotów.

NASZE PRZEWIDYWANIA:

Tak zupełnie serio: uważam, że rozwój Stellaris to jeden z piękniejszych przykładów długiego wsparcia gry po premierze. Jasne, Paradox zarabia krocie na kolejnych DLC, ale jeśli te dodatki nie tylko dodają nowy content, ale również przebudowują całą mechanikę gry, to jestem za. Wracam do Stellaris co kilka miesięcy – za każdym razem muszę uczyć się tej gry od nowa, bo twórcy w tym czasie zdążyli zmienić zasady. Tak będzie i tym razem – skupienie się na ekonomicznym aspekcie pogłębi grę, rozbuduje handel (który do tej pory, jak sądzę, był traktowany raczej po macoszemu), pozwoli na nowe zagrywki polityczne i wprowadzi nowy styl rozgrywki.

Maciej Pawlikowski

Insurgency: Sandstorm

Insurgency: Sandstorm

PC PlayStation Xbox

Data wydania: 12 grudnia 2018

Informacje o Grze
7.1

Gracze

8.5

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

89

Michał Grygorcewicz

Autor: Michał Grygorcewicz

Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

Na którą grę grudnia 2018 czekasz najbardziej?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl