Tom Clancy’s The Division. Feniksy – gry naprawione przez twórców

Michał Grygorcewicz

Tom Clancy’s The Division

Pierwsze rozszerzenia do gry rozczarowywały. - 2018-04-23
Pierwsze rozszerzenia do gry rozczarowywały.

INFORMACJE:

  1. Gatunek: sieciowa gra akcji
  2. Data premiery: marzec 2016
  3. Platformy: PC, PS4, XOne
  4. Producent: Ubisoft Massive
  5. Ocena w naszej recenzji: 7,0
  6. Monetyzacja: DLC z dodatkowymi trybami zabawy, zawartość kosmetyczna

Tom Clancy’s The Division to przykład nieco unikalny, gdyż gra tuż po premierze radziła sobie całkiem nieźle. Występowały wprawdzie pewne problemy z serwerami (choćby słynna kolejka graczy), mieliśmy też do czynienia z downgradem graficznym względem zapowiedzi, jednak generalnie tytuł nie tylko sprzedał się wyśmienicie, ale także przypadł do gustu odbiorcom. To decyzje, jakie Ubisoft podjął przy projektowaniu gry, sprawiły, że wiele osób z czasem odwróciło się od tej produkcji.

Pierwsze rozczarowanie przyszło w postaci nowego trybu, który miał zapewnić odpowiedni endgame – mowa o najazdach. Fani liczyli na porządne rajdy, zamiast tego dostali nieciekawą wersję trybu hordy. Kolejnym zawodem okazała się Strefa Mroku, która z potencjalnie fascynującego, pełnego niepewności miejsca zmieniła się w jeden wielki festiwal uprzykrzania życia innym przez małą grupkę wyjątkowo wrednych graczy. Najwięcej kontrowersji wzbudziła natomiast słynna łatka 1.3, która przeskalowała poziom trudności przeciwników pod użytkowników dysponujących najlepszym ekwipunkiem, czyniąc w przypadku całej reszty pokonywanie nowych oponentów prawie niewykonalnym. Uniemożliwiło to granie w The Division osobom preferującym samotne zaliczanie wyzwań, a do tego uczyniło wszelkie nagrody kompletnie nieproporcjonalnymi do poniesionych trudów.

Gracze sami próbowali walczyć z problemami początkowo występującymi w grze, na przykład ustawiając się w kolejki i próbując aktywować niedziałające terminale. - 2018-04-23
Gracze sami próbowali walczyć z problemami początkowo występującymi w grze, na przykład ustawiając się w kolejki i próbując aktywować niedziałające terminale.

Taki wszystko wystarczyło, by gracze zaczęli masowo odsuwać się od tej produkcji. Twórcy, widząc, co się dzieje, zdecydowali się na wielką operację naprawczą. Tym razem postanowili wysłuchać fanów – do siedziby studia zaproszono wybrane osoby, by przedyskutować nowy kierunek Division, a regularną praktyką stało się wcześniejsze testowanie przyszłych nowości na specjalnym serwerze. W końcu wprowadzono łatkę 1.4, która naprawiła balans zabawy i zaproponowała coś na kształt bezpiecznej wersji Strefy Mroku, gdzie można było bawić się bez ryzyka bycia zaatakowanym przez innych.

Prawdziwą świeżość do Division wniósł natomiast jeden z płatnych dodatków. Tryb przetrwania okazał się świetną nowością, która oprócz ciekawych zasad wprowadziła niezwykle inteligentnych przeciwników. Kolejne płatne dodatki i darmowe aktualizacje jeszcze bardziej poprawiły Division, zapobiegając katastrofie, jaką rozpoczęła seria nieprzemyślanych zmian dokonywanych po premierze i pierwotnym sukcesie tytułu. Aktualnie gra wciąż radzi sobie dobrze, sprawiając sporo frajdy graczom oczekującym już zapowiedzianego sequela.

Przypadek specjalny #2 – Hitman

Przy produkcji nowego Hitmana zdecydowano się na podzielenie gry na sześć dużych epizodów, wypuszczanych w odstępie kilku miesięcy każdy i zawierających po jednej bardzo rozbudowanej misji. Ruch ten spotkał się ze sporą krytyką ze strony fanów cyklu, których irytowało, że muszą tyle czekać na kolejną mapę – nawet jeśli każda prezentowała bardzo wysoki poziom wykonania. Kiedy w końcu pojawił się ostatni epizod, Hitman jako całość okazał się świetną odsłoną serii, wypełnioną po brzegi zawartością oraz oferującą tony frajdy. Wciąż jednak ciągnęła się za nim kiepska opinia ze względu na zupełnie niepotrzebną epizodyczność. W tym wypadku, mimo początkowego sceptycyzmu, gra wyrosła na świetny tytuł, ale nie sposób oprzeć się wrażeniu, że równie dobrze można było wydać ją od razu w takiej formie, w jakiej stała się dostępna na końcu, choćby później – jej odbiór byłby dzięki temu znacznie lepszy.

Battlefield 4

Battlefield 4

PC PlayStation Xbox

Data wydania: 29 października 2013

Informacje o Grze
7.7

GRYOnline

7.5

Gracze

8.5

Steam

7.9

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

45

Michał Grygorcewicz

Autor: Michał Grygorcewicz

Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2018-04-22
00:09

EdekWrex Chorąży

Ekhem.Gram w tą grę już od premiery.Ostatnio grałem w nią z miesiąc temu i zapewniam że wiele od tego sierpnia się nie zmieniło.Po za tym ubisyf wydaje zwykle patche na odwal się które coś faktycznie naprawiają i psują przy okazji.Za takie ,,naprawianie" podziękuje.Szczerze uważam że ta gra w dniu premiery działała wyraźnie lepiej a już na pewno strzał w kolano nie był headshotem :P: https://www.google.com/search?client=firefox-b&biw=1920&bih=966&tbm=isch&sa=1&ei=TrbbWoTQEMTdwQLI1YvoCg&q=CS+GO+COD+R6S+HEADSHOTS&oq=CS+GO+COD+R6S+HEADSHOTS&gs_l=psy-ab.3...5140.7396.0.7810.10.10.0.0.0.0.156.1018.1j8.9.0....0...1c.1.64.psy-ab..1.0.0....0.wcavt4G29e4#imgrc=bnJP1LFbjZ8cYM:

Komentarz: EdekWrex
2018-04-22
13:38

DanuelX Legend

DanuelX

Diablo 3 - usunięcie aucion housa dla januszy biznesu i zmiana systemu lootu zrobionego pod handel itemami to była najlepsza dobra zmiana w historii gier komputerowych.

Komentarz: DanuelX
2018-04-22
17:20

Duchos Konsul

Gdzie Andromeda? Poza tym co to za brednie, że EA nauczyło się tworzyć grę? Po BF4 nastąpiła premiera BF, BF2, Andromeda. Po co więcej wymieniać? Oni się niczego nie uczą. Patrzą jak wyłudzić pieniądze. Złodzieje.

Komentarz: Duchos
2018-04-22
19:09

assassin47 Konsul

assassin47

Siege? Przecież ta gra ma nowe bugi co każdy patch.

Komentarz: assassin47
2018-04-23
20:50

EdekWrex Chorąży

😁

Rany ale się na mnie hejty zebrały a piszą że to ja hejtuje.Co za hipokryzja.;)Nie jest to tylko moje zdanie i ja waszego nie neguje ale dla mnie ta gra już podczas tej słynnej ,,operacji health"(glitch) gdzie nie dość że olali Polską mapę i sezon to jeszcze jej działanie było niemal identyczne co przed nią.Poprawili matchmaking wreszcie i nieco pingi ale te przeklęte ,,teleportacje" za ścianę graczy czy zapadanie się pod mapę albo ładunek wybuchowy który podłożyłeś bez powodu wybucha ci w twarz tak jak były tak zostały. Co byście nie napisali te błędy nie zniknęły.Wciąż moi znajomi na nie natrafiają. Bronicie tej gry jak własnego życia a ubisyf na pewno ,,doceni" to w kolejnych aktualizacjach.Tak na pewno.XDP.S. materiał może faktycznie z sierpnia a to dla was lata że mi to wypominacie? Ja się zgadzam z autorem tego materiału. Twórcy R6S mają łagodnie mówiąc gdzieś swoje obietnice nie tylko w tej grze z resztą a ponieważ gracze nie tylko nie krytykują na takie praktyki a wręcz je niektórzy je popierają jak widzę po niektórych komentarzach to nic dziwnego że nic z tym nie robią. Tak więc jeśli liczyliście że po zapaleniu waszych pochodni że tak powiem (napisze) zmieniłem zdanie to was rozczaruje choć pewnie i tak macie to gdzieś. Trudno. Piszę to co myślę i tyle. Jak każdy internauta mam prawo. Pozdro.

Komentarz: EdekWrex

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl