Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 15 czerwca 2020, 14:40

Dobre i świeże strzelanki, zupełnie jak z lat 90.

Dziś strzelamy się w otwartych światach, kiedyś w złożonych labiryntach pełnych sekretów. Gry „doomopodobne” mocno wyewoluowały na przestrzeni lat, ale jak się okazuje, wciąż powstają strzelanki w stylu Quake’a, Hexena czy Duke’a 3D.

Spis treści

Ion Fury (Ion Maiden)

  1. Data premiery: 2019
  2. Producent: Voidpoint
  3. Platformy: PC, Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One

A gdyby Duke Nukem był kobietą? Z pewnością byłaby to Shelly Harrison – bohaterka gry Ion Fury (wcześniej znanej jako Ion Maiden). Za tę produkcję odpowiedzialni są ludzie, którzy unowocześnili silnik klasycznej strzelanki Duke Nukem 3D z myślą o współczesnych pecetach. Dzięki nim Duke powrócił – w pewnym sensie. Dostaliśmy bowiem tę samą wesołą rozwałkę, w której bohater wycina w pień hordy cyberżołnierzy w swojsko wyglądających lokacjach futurystycznej metropolii.

Doszło tu jednak do ciekawej zamiany. My wcielamy się w wojowniczą najemniczkę, a naszym przeciwnikiem jest diaboliczny Dr. Jadus Heskel, któremu głosu użycza aktor Jon St. John, czyli oryginalny Duke we własnej osobie. Cała reszta pozostała bez zmian. W Ion Fury gra się dokładnie tak jak kiedyś w Duke’a 3D – jest dynamicznie, krwawo, a przede wszystkim wesoło i pomysłowo. Przemierzając poziomy, znajdziemy sporo interaktywnych elementów otoczenia. A skąd ten podwójny tytuł? Sławny zespół Iron Maiden wytoczył twórcom sprawę w sądzie o zbyt duże podobieństwo do zarejestrowanego przez niego znaku towarowego. Wydawca, 3D Realms, zgodził się zmienić nazwę.

  1. Więcej o grze Ion Fury

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Jeśli grać w Dooma, to tylko na:

71,4%
Kalkulatorze
28,6%
Bankomacie
Zobacz inne ankiety
Tego nie da ci Battlefield - najlepsze strzelanki dla hardkorów
Tego nie da ci Battlefield - najlepsze strzelanki dla hardkorów

Trudne, realistyczne strzelanki są nieco niszowym gatunkiem gier, ale w porównaniu do najpopularniejszych tytułów AAA, oferują nieporównywalnie więcej różnorodności i doświadczeń. Może warto się przekonać i dać im szansę?

Weterani FPS-ów opisali przyszłość gier - i ja się z nią zgadzam
Weterani FPS-ów opisali przyszłość gier - i ja się z nią zgadzam

Weterani gatunku strzelanin pierwszoosobowych z Electronic Arts określili swoją wizję przyszłości FPS-ów. Warto zapamiętać ich słowa, bo zapewne opierają się nie tylko na przeczuciach, ale i swoich przyszłych projektach.

Dekalog Dooma – 10 przykazań, które id Software dało FPS-om
Dekalog Dooma – 10 przykazań, które id Software dało FPS-om

Annus Domini 1993 to moment w dziejach interaktywnej rozrywki, gdy studio id Software zapoczątkowało nową religię. Kościół Zagłady po dziś dzień gromadzi miliony wiernych (fanów) i inspiruje licznych naśladowców. Oto zasady, na których został wzniesiony.