Rok 2020 to po prostu Warcraft 3: Reforged. Czarne lata - największe grzechy Blizzarda

Patryk Manelski

Rok 2020 to po prostu Warcraft 3: Reforged

Oznaki upadku?

  • Kiepski debiut Warcrafta 3: Reforged.
  • Przesunięcie premiery World of Warcraft: Shadowlands.
  • Ciche zwolnienie Alexa Afrasiabiego.

Rok 2020 w przypadku Blizzarda można podsumować w krótkich słowach – Warcraft 3: Reforged. Gra zapowiedziana została podczas BlizzConu 2018, budząc ogrom emocji i nadziei. Dostarczony produkt okazał się jednak dalece niezadowalający, a do tego niespełniający obietnic firmy. Nie był to remaster, na który czekała społeczność, a jego jakość mocno odbiegała od tego, co pokazywano i do czego się zobowiązano. Najlepiej obrazuje to ocena na portalu Metacritic, gdzie widnieje piękna nota 0,6/10, wystawiona przez użytkowników.

Na domiar złego oryginalna wersja Warcrafta 3 oficjalnie zniknęła ze sklepu Batte.net, więc od teraz wszyscy zmuszeni są do grania w „odnowione” wydanie. Jakby tego było mało, Reforged obfitowało w błędy oraz niedoróbki, a ostatecznie twórcy nadal nie dostarczyli wszystkiego, co zapowiadali. Ba, w międzyczasie Blizzard wycofał się z niektórych obietnic.

W tym samym roku po cichu został zwolniony Alex Afrasiabi. To jedna z najważniejszych osób pracujących przy World of Warcraft, na którą można było natknąć się w wielu miejscach Azeroth, ponieważ w grze nie brakowało nawiązań do tej persony. Oficjalnie nie podano powodu zwolnienia. Pracownicy Blizzarda z kolei zaczęli w tym czasie skarżyć się na niskie oraz nierówne zarobki. Okazało się, że firma faworyzowała niektóre jednostki, a inne traktowała gorzej, i to bez wyraźnej przyczyny w postaci doświadczenia w zawodzie czy wyższego stanowiska.

Pod koniec 2020 roku, po niespodziewanym, ale potrzebnym przesunięciu premiery, pojawił się kolejny dodatek do World of WarcraftShadowlands. Rozszerzenie to wzbudziło sporo kontrowersji – społeczność już podczas testów alfa oraz beta zwracała Blizzardowi uwagę na niektóre, mocno wątpliwe, rozwiązania. Covenanty, wieża Torghast, system Conduits – na papierze nie wyglądało to wcale źle. Potrzebowało tylko poprawek oraz korekt, aby nikt nie traktował tych elementów jak kolejnych „systemów w systemach” i uciążliwego obowiązku. Niestety, nic takiego nie zostało wprowadzone – Blizzard był głuchy na uwagi zatroskanych graczy.

Niesławny Alex Afrasiabi.

Po dwóch miesiącach okazało się również, że w World of Warcraft nie ma już co robić i trzeba czekać na pierwszą aktualizację. Ku zaskoczeniu społeczności ta nadeszła znacznie później, niż się spodziewano, bowiem dopiero po 8 miesiącach. W efekcie gracze zwyczajnie nudzili się w Shadowlands i byli zdani na łaskę Blizzarda.

Diablo Immortal

Diablo Immortal

PC Mobile

Data wydania: 2 czerwca 2022

Informacje o Grze
6.3

GRYOnline

4.1

Gracze

6.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

55

Patryk Manelski

Autor: Patryk Manelski

Chciał być informatykiem, potem policjantem, a skończyło się na „dziennikarzeniu” na UŚ. Tam odkrył, że można połączyć pasję do grania z pisaniem. Następnie bytował w kilku redakcjach, próbując przekonać wszystkich, że gry MMO są najlepsze na świecie. Tak trafił do działu publicystyki na GOL-u, gdzie niestrudzenie kontynuuje swoją misję – bez większych sukcesów. W przerwach od walenia z axa hoduje cyfrowe pomidory, bawiąc się w wirtualnego farmera. Nie mając własnego ogródka, zadowala się opieką nad drzewkiem bonsai. Kręci go też jazda na rowerze, zaś czytać lubi mangę i fantastykę. A co najważniejsze, pochodzi z Sosnowca, gdzie zresztą mieszka i z czego jest dumny!

Myślisz, że Blizzard jeszcze się podniesie?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl