Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 17 stycznia 2020, 15:21

Błędy w grach sieciowych, które przeszły do historii

W historii gier MMORPG było kilka błędów, których konsekwencje okazały się tragiczne w skutkach lub przysporzyły problemów graczom oraz deweloperom. Inne zaś do tej pory wywołują ciepłe wspomnienia lub radosne uśmiechy. Czas na małą podróż w czasie.

Spis treści

League of Legends – książka o błędach Mordekaisera

League of Legends to najpopularniejsza gra typu MOBA na świecie, która w ciągu dziesięciu lat swego istnienia przeszła ogromną ilość zmian. Ma już ponad sto pięćdziesiąt postaci, wśród których znajduje się jedna nader specyficzna – Mordekaiser. Jeden oddany gracz postanowił zebrać w całość wszystkie błędy dotyczące tego bohatera i w efekcie powstała legendarna już lista ponad 290 problemów, opisanych na około 300 stronach. Całość znajdziecie tutaj. Nie spodziewajcie się jednak błędów spektakularnych czy bardzo zabawnych. To raczej utrudniające grę drobiazgi. Sam ich natłok sprawił jednak, że Mordekaiser stał się obiektem żartów i tematem memów.

Co na to wszystko Riot Games? Studio rozwiązało te problemy za jednym zamachem, zwyczajnie kompletnie przerabiając Mordekaisera. Spokojnie, nowy bohater też ma swoje bolączki i na jego temat również powstaje epopeja. W tym przypadku twórcy działają jednak szybciej i naprawiającą co większe błędy. Jednym z nich była zdolność pasywna tej postaci, która potrafiła ranić innego herosa na długo po śmierci Mordekaisera.

Star Wars Galaxies – wyrzutnia fajerwerków oraz NPC

Kiedy Star Wars Galaxies pierwszy raz wprowadziło do gry fajerwerki, gracze zwrócili uwagę na nietypową właściwość wyrzutni sztucznych ogni. Okazało się, że można było załadować do niej dosłownie wszystko i wystrzelić to w powietrze. Problem w tym, że taki przedmiot nie spadał, tylko zawieszał się gdzieś w przestrzeni, ostatecznie nigdy nie wracając na miejsce.

Kreatywna społeczność postanowiła sprawdzić, czy da się w taki sposób wystrzelić niezależne postacie. Szybko przekonano się, że tak, i wkrótce wielu NPC orbitowało gdzieś w przestrzeni kosmicznej, sprawiając tym samym, że gracze nie mogli ukończyć swoich zadań. Ostatecznie musieli interweniować deweloperzy, resetując serwery.

Ragnarok Online – kryształ, który bije graczy

Na rosyjskim serwerze Ragnaroka Online zwolennicy PvP znaleźli się w dziwnej sytuacji. Początkowo wszystko wyglądało normalnie. Walczono o zamek, gdzie w ostatnim pomieszczeniu znajdował się Emperium Crystal. Ten, kto by go zniszczył, otrzymałby prawa do zamczyska. Tylko co w sytuacji, gdy rzeczony kryształ postanowi się bronić? Błąd w sztucznej inteligencji sprawił, że Emperium Crystal został potraktowany jak zwykły potwór. W efekcie przedmiot stał się mobilny, a nawet zaczął atakować graczy. Niestety, ciężko o zapiski z tego wydarzenia i nie wiemy nawet, jak się to wszystko w zasadzie skończyło.

Patryk Manelski

Patryk Manelski

Chciał być informatykiem, potem policjantem, a skończyło się na „dziennikarzeniu” na UŚ. Tam odkrył, że można połączyć pasję do grania z pisaniem. Następnie bytował w kilku redakcjach, próbując przekonać wszystkich, że gry MMO są najlepsze na świecie. Tak trafił do działu publicystyki na GOL-u, gdzie niestrudzenie kontynuuje swoją misję – bez większych sukcesów. W przerwach od walenia z axa hoduje cyfrowe pomidory, bawiąc się w wirtualnego farmera. Nie mając własnego ogródka, zadowala się opieką nad drzewkiem bonsai. Kręci go też jazda na rowerze, zaś czytać lubi mangę i fantastykę. A co najważniejsze, pochodzi z Sosnowca, gdzie zresztą mieszka i z czego jest dumny!

więcej

TWOIM ZDANIEM

Grasz jeszcze w MMORPG?

Gram regularnie
21,7%
Czasem mi się zdarza
27%
Nie, nie grałem od lat
41,4%
Nigdy nie grałem w MMORPG
9,9%
Zobacz inne ankiety
Najdroższy bug w historii gier? Przez niego zniszczyli 200 tys. płyt
Najdroższy bug w historii gier? Przez niego zniszczyli 200 tys. płyt

Błędy w grach były obecne od zawsze. Czasami są frustrujące, czasem zabawne. Niewiele z nich zapisuje się w pamięci odbiorców na dłużej. Są jednak wyjątki – niedopatrzenia, które potrafiły dotkliwie odbić się na graczu, na przykład formatując mu dysk.

Sieciowe katastrofy - 9 gier, które błyskawicznie straciły graczy
Sieciowe katastrofy - 9 gier, które błyskawicznie straciły graczy

Zdarza się, że gra z pozoru ma wszystko, czego potrzeba, a mimo to nikt nie chce w nią grać. Analizujemy osiem konkretnych przypadków, w których coś poszło nie tak.

7 błędów zniszczenia – najgorsze bugi w historii gier
7 błędów zniszczenia – najgorsze bugi w historii gier

Rozwalony system operacyjny, skasowane stany rozgrywki ze wszystkich gier na konsoli, uszkodzenie ogrywanego tytułu – błędy, jakie pojawiły się w niektórych grach, zawstydzają marne znikanie tekstur twarzy znane z AC Unity czy zwiechy No Man’s Sky.