Planescape Torment. Najlepsze fabuły w grach ranking redakcji

Michał Grygorcewicz

Planescape Torment

INFORMACJE

  1. Gatunek: RPG
  2. Co znajdziemy tu dobrego oprócz fabuły: rozważania filozoficzne na najwyższym poziomie

Gry komputerowe raczej unikają sięgania po tematy filozoficzne, woląc skupiać się na łatwiej przyswajalnych kwestiach, a wszelkie dylematy moralne opierając na dość prostych podstawach, w których żaden gracz się nie pogubi. Na szczęście czasem trafiają się wyjątki wychodzące poza ten schemat. A jeśli układ gwiazd okazuje się przychylny i po ambitniejszą tematykę sięga utalentowana ekipa deweloperska, mamy szansę dostać arcydzieło. Takie jak Planescape Torment.

Stworzona przez wspominane dziś z dużym sentymentem Black Isle Studios klasyczna gra fabularna zabierała nas do świata Planescape, w którym wcielaliśmy się w Bezimiennego – nieśmiertelną i pozbawioną pamięci istotę. Budzi się ona w kostnicy i próbuje przypomnieć sobie przeszłość, za wskazówkę mając jedynie szereg tatuaży na plecach.

Podróż przez wyjątkowy, pełen sprzeczności i skomplikowanych reguł Wieloświat upływała Bezimiennemu i jego barwnym towarzyszom na poszukiwaniu odpowiedzi nie tylko na zagadki dotyczące przeszłości, ale także na filozoficzne pytania. Najważniejsze z nich brzmiało: „Co może zmienić naturę człowieka?” i to jemu podporządkowana została główna oś fabularna gry. A odpowiedzią na nie dla wielu graczy było właśnie Planescape Torment, które po ukończeniu pozostawało z nimi na zawsze – w ich sercach i umysłach.

  1. Więcej o grze Planescape Torment
The Witcher 3: Wild Hunt

Wiedźmin 3: Dziki Gon

The Witcher 3: Wild Hunt

PC PlayStation Xbox Nintendo

Data wydania: 19 maja 2015

Informacje o Grze
9.2

GRYOnline

9.5

Gracze

9.7

Steam

9.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

509

Michał Grygorcewicz

Autor: Michał Grygorcewicz

Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

Która fabuła była lepsza?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl