StarCraft trafił na uniwersytety i do koreańskich obozów. 9 rzeczy o Starcrafcie, których nie wiedzieliście

Hubert Sosnowski

StarCraft trafił na uniwersytety i do koreańskich obozów

Jeden z obozów treningowych w Korei – zdjęcie pochodzi z filmu dokumentalnego dostępnego na kanale Team StarTale. - 2018-11-30
Jeden z obozów treningowych w Korei – zdjęcie pochodzi z filmu dokumentalnego dostępnego na kanale Team StarTale.

Myślicie, że życie e-sportowców jest lekkie, łatwe i przyjemne? Nic, tylko oprzeć się na refleksie, buildach, grać i zbierać laury? Naiwni...

Tryb multiplayer w StarCrafcie to bezlitosna dyscyplina sportowa. Perfekcja przychodzi wraz z wielogodzinnymi, wyczerpującymi treningami. Na całym świecie dostępne są filmy i poradniki, w których najlepsi gracze dzielą się wiedzą. To jednak nie wystarcza. W krajach, gdzie StarCraft był najbardziej popularny (dziś tę dyscyplinę e-sportu przyćmiewają nowsze hity), powstały bardziej skuteczne formy szkolenia. W New York University w 2014 roku zorganizowano kurs Intro to StarCraft. Studenci, którzy się na niego zapisali, uczyli się między innymi optymalizacji działań we wczesnej fazie rozgrywki, właściwego manewrowania i strategii, a także sztuki podejmowania decyzji w czasie rzeczywistym. Uniwersytet obiecywał, że jednocześnie pokaże młodym ludziom, jak działa e-sportowy biznes i jak są zaprojektowane gry sieciowe.

Inaczej do treningów podchodzą Koreańczycy. Tam młodzież (a raczej rodzice) płaci za trwające latami obozy, w których życie sprowadza się do jedzenia, sprzątania i grania. Treningi trwają wiele godzin dziennie i odbywają się sześć dni w tygodniu. To bezlitosny reżim, ale jak inaczej nauczyć się wszystkich niuansów mikro- i makrozarządzania, występujących w produkcji Blizzarda? Oczywiście tylko nieliczni wychowankowie takich miejsc mogą liczyć na sukces i wielkie pieniądze, ale przecież to samo da się powiedzieć o dzieciach grających w piłkę czy spędzających długie godziny w szkole muzycznej.

KOREAŃSKIE SZKOŁY

Pisząc o koreańskim sposobie szkolenia e-sportowców, trzeba zauważyć, że tamtejsze szkolnictwo ogólnie jest znane z rygoru i mocnego nacisku na rywalizację. W 2015 roku opublikowano nawet wyniki badań, z których wynikało, że najczęstsza przyczyna śmierci koreańskich nastolatków to samobójstwo wynikające z presji, jaką na uczniów wywierają szkoły i rodzice.

StarCraft II: Wings of Liberty

StarCraft II: Wings of Liberty

PC

Data wydania: 27 lipca 2010

Informacje o Grze
8.6

GRYOnline

8.8

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

27

Hubert Sosnowski

Autor: Hubert Sosnowski

Do GRYOnline.pl dołączył w 2017 roku, jako autor tekstów o grach i filmach. Do 2023 roku szef działu filmowego i portalu Filmomaniak.pl. Pisania artykułów uczył się, pracując dla portalu Dzika Banda. Jego teksty publikowano na kawerna.pl, film.onet.pl, zwierciadlo.pl oraz w polskim Playboyu. Opublikował opowiadania w miesięczniku Science Fiction Fantasy i Horror oraz pierwszym tomie Antologii Wolsung. Żyje „kinem środka” i mięsistą rozrywką, ale nie pogardzi ani eksperymentami, ani Szybkimi i wściekłymi. W grach szuka przede wszystkim dobrej historii. Uwielbia Baldur's Gate 2, ale na widok Unreal Tournament, Dooma, czy dobrych wyścigów budzi się w nim dziecko. Rozmiłowany w szopach i thrash-metalu. Od 2012 roku gra i tworzy larpy, zarówno w ramach Białostockiego Klubu Larpowego Żywia, jak i komercyjne przedsięwzięcia w stylu Witcher School.

Czy to już czas na StarCrafta III?

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2018-12-01
00:39

Kazak Pretorianin

"Ostatecznie akcja Warcrafta została osadzona w autorskim uniwersum Azeroth, które w następnych latach stało się bardziej popularne od świata Warhammera."

Że co?

Komentarz: Kazak
2018-12-01
09:50

Ariowit Centurion

Pamiętam jak było nas sześciu. Pięciu lubiło SC ja natomiast W3. Im brakowało szóstego do gier 3v3 dlatego musieli ze mną grać też w W3. Nie lubili bohatera i magii mi natomiast brakowało tego w SC. Często nocki zarywaliśmy w c@fejkach grając w to i to. I nikt nie narzekał .

Komentarz: Ariowit
2018-12-01
14:22

Victarion90 Chorąży

StarCraft - marka legenda, której gry komputerowe zawdzięczają bardzoo dużo. Może nawet więcej niż marce Tomb Raider?

Komentarz: Victarion90
2018-12-01
22:29

Bigodinho Centurion

"Możemy zakładać, że taka podniosła chwila powtarza się za każdym razem, gdy rekrutujemy nowego żołnierza jednostki piechoty"
Jim Raynor wchodzi i wychodzi ze skafandra kiedy chce. Tylko Tychus był wmontowany na stałe. Ci ktorzy go tam wpakowali chcieli miec nad nim kontrole, zeby wykonal swoje tajne zadanie.

Komentarz: Bigodinho
2018-12-02
23:12

Goten Generał

Goten

seria starcraft znacznie lepsza jest niż Warcraft i wow .

Lepsza fabuła akcja . Ciekawsi bohaterowie

szkoda że nie ma jeszcze filmu kinowego starcrafta

Komentarz: Goten

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl