Risen 3 – walka z potworem morskim. Znienawidzone misje w uwielbianych grach

Michał Grygorcewicz

Risen 3 – walka z potworem morskim

INFORMACJE

  1. Na czym polegała misja? No na walce z potworem morskim.
  2. Czemu jej nienawidzimy? Bo musieliśmy walczyć jednocześnie z potworem i kiepskim sterowaniem żaglowcem.

W wyniku zawirowań licencyjnych po przygotowaniu trzech odsłon kultowego Gothica studio Piranha Bytes straciło prawa do marki i zostało zmuszone do stworzenia czegoś zupełnie nowego. Tak narodził się Risen, który całkiem udanie kontynuował tradycje poprzedniczek i doczekał się dwóch sequeli. Ostatni z nich zadebiutował w 2014 roku i generalnie był całkiem udaną grą... choć nie pod każdym względem.

Pozwolę sobie oddać głos redakcyjnemu koledze Marcinowi, któremu potwór morski skutecznie obrzydził obcowanie z tym RPG akcji.

Risen 3 był jak zwykły kawalerski obiad. Ryż z warzywami i sosem z puszki, nic wyszukanego, ale porcja ogromna. Można było bez końca eksplorować, walczyć i rozwijać postać. Po drodze od czasu do czasu musieliśmy przemieścić się pomiędzy wyspami, z których składał się świat gry, i w pewnym momencie w trakcie tych podróży zaczynał nas atakować on – morski potwór.

Stojąc za sterem, musieliśmy go unikać i jednocześnie strzelać do niego z armaty. To, że przez „drewniane” sterowanie (to gra twórców Gothica w końcu) nie było to łatwe, to jeden problem. Drugim było to, że sekwencje okazywały się długie i obowiązkowe. A ja przecież nie po to grałem w „erpega”, żeby męczyć się ze słabo wykonanym symulatorem okrętu żaglowego. Ta sekwencja sprawiała wrażenie dodanej na siłę, niepotrzebnej i nieprzemyślanej.

Parę razy myślałem o tym, żeby wrócić do tej gry. W zależności od tego, do której frakcji dołączymy, nasza ścieżka rozwoju jest inna. Za każdym razem myśl o morskim potworze jakoś tak mnie jednak zniechęcała.

Marcin Strzyżewski

  1. Więcej o grze Risen 3
Grand Theft Auto: San Andreas

Grand Theft Auto: San Andreas

PC PlayStation Xbox Mobile

Data wydania: 25 października 2004

Informacje o Grze
8.9

GRYOnline

8.9

Gracze

9.2

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

109

Michał Grygorcewicz

Autor: Michał Grygorcewicz

Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

Czy musisz mieć zaliczone wszystkie zadania zaliczone, by uważać grę za skończoną?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl