Metro: Last Light. 2013 rokiem gier science-fiction - na jakie tytuły warto czekać?

Filip Grabski

Metro: Last Light

Kontynuacja dobrze przyjętej adaptacji powieści Dimitrija Głuchowskiego Metro 2033 powinna ukazać się na rynku do końca pierwszego kwartału tego roku (choć ze względu na sprzedaż praw do marki firmie Koch Media mogą wystąpić jakieś opóźnienia). Fabuła Metro: Last Light kontynuuje to smutniejsze i mroczniejsze z dwóch zakończeń pierwszej części. Gracze znowu trafią do mroźnej, zniszczonej nuklearnymi wybuchami Rosji, w której resztki ludzkości egzystują w tunelach moskiewskiego metra.

Last Light to nadal prześliczny, napędzany zmodyfikowanym 4A-Engine’em (który zapewnił piękną, ale wymagającą dla sprzętu grafikę w pierwszej części gry) FPS stawiający na gęsty klimat. W sequelu pojawi się więcej otwartych przestrzeni i naturalnie zachowujący się ogień. Dodatkiem do kampanii dla jednego gracza ma być nowy dla serii tryb multiplayer. I zupełnie nie jest istotny fakt, że więcej tu klimatów postapokaliptycznych niż SF. Będzie dobrze.

Ślini się ElMundo: Chociaż rok 2033 większości Polaków bardziej kojarzy się z coraz realniejszą datą oddania do użytku drugiej linii metra w Warszawie niż z fantastycznym uniwersum wykreowanym przez Dmitrija Głuchowskiego, to Metro: Last Light ma szansę porządzić w jeszcze lepszym stylu niż poprzednia część. Materiały promocyjne (zwiastun z ucieczką ludności z ulic Moskwy – miazga!) i fragmenty rozgrywki, które dotychczas pokazano, tylko potwierdzają, że Last Light to potencjalny hit. Oby tylko nowy właściciel pozwolił twórcom w spokoju doprowadzić ten projekt do szczęśliwego końca...

The Last of Us

The Last of Us

PlayStation

Data wydania: 14 czerwca 2013

Informacje o Grze
8.9

GRYOnline

9.1

Gracze

9.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

3

Filip Grabski

Autor: Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko), choć nie stroni od pisania tekstów. W 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj, choć w międzyczasie polubił Switcha. Prywatnie ojciec, podcaster (od 2014 roku współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

Na którą z gier czekasz najbardziej?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl