Dark Souls. 10 gier, których nie przejdziesz bez poradnika
- 10 gier, których nie skończysz bez poradnika
- The Witness
- Dwarf Fortress
- Digital Combat Simulator: A-10C Warthog II – Tank Killer
- Grim Fandango
- Minecraft
- La-Mulana
- EarthBound
- SpaceChem
- Dark Souls
Dark Souls

- Rok produkcji: 2011
- Producent: FromSoftware
- Gatunek: RPG akcji
Pisząc o trudnych grach, trudno (!) nie wspomnieć o znanym wszystkim mistrzu w tej kategorii – Dark Souls. Wspominając o wysokim poziomie trudności Soulsów, mamy zwykle na myśli głównie mechaniki walki z bossami i pomniejszymi wrogami. Starcia te wymagają nie tylko zręczności, ale i sporo spostrzegawczości. Należy wręcz „nauczyć” się każdego przeciwnika, studiując jego ruchy i ataki. Nauczyć... albo sięgnąć po poradniki z odpowiednimi wskazówkami.
Dark Souls to jednak nie tylko ciężkie walki z bossami. Gra nie jest też intuicyjna pod względem budowy świata, jego lore’u i odkrywania fabuły. Kłopot może sprawić nie tylko zabicie jakiegoś monstrum, ale i zwykłe odnalezienie drogi do kolejnej lokacji. Niechaj za przykład posłuży boss w postaci Czterech Królów, których najlepiej pokonać w zaawansowanej fazie gry, choć dostęp do potyczki z nimi można uzyskać niemal na samym początku. Bez odpowiedniej wiedzy możemy toczyć z nimi bezskuteczne batalie.
O AUTORZE
W zasadzie nie jestem fanem trudnych gier, w których programiści kombinują, jak by tu uprzykrzyć graczowi życie i sprawić, by ten trochę się pomęczył, zanim poczuje zasłużoną dumę z zaliczonego wyzwania. Nigdy nie ukończyłem Dark Souls, choć klimat tego świata zawsze mnie intrygował.
Uwielbiam za to gry trudne z uwagi na realizm, dlatego nie mam problemów z opanowaniem obsługi systemów w samolotach bojowych i pasażerskich. Sam zresztą stałem się autorem poradników wyjaśniających tajniki latania nowoczesnymi maszynami bojowymi i na co dzień obserwuję, jak bardzo solucje te są popularne i jak dużo ludzi chce z nich korzystać.
