Wykorzystanie energii słonecznej w Boktai. 10 zagadek, których rozwiązanie było poza... grą!

Bartosz Świątek

22

Wykorzystanie energii słonecznej w Boktai

A co powiecie na ładowanie broni i pozyskiwanie energii do hodowania warzyw w grze wideo poprzez... wystawianie kartridża z nią na działanie światła słonecznego? Na tak oryginalny pomysł wpadli deweloperzy z firmy Konami, odpowiedzialni za RPG Boktai: The Sun is in Your Hands na konsolę GameBoy Advance. Nie był to zresztą przypadek, bo – jak widać już po tytule – słońce odgrywało w tej produkcji bardzo ważną rolę. Jej akcja toczyła się świecie opanowanym przez wampiry, których nemezis była właśnie energia (klasyczne) pochodząca z naszej gwiazdy.

Nowatorski pomysł opierał się na dość prostej podstawie. W kartridż z grą wmontowano – jak określili to twórcy – „komórkę fotowoltaiczną”. W rzeczywistości był to jedynie dość prosty czujnik, który potrafił wykryć, czy z konsolki korzystamy w dzień, czy w nocy, wspierany przez zegar w grze, który pokazywał upływ czasu (rytm dobowy bohatera był zgrany z naszym własnym). Jeśli GameBoy nie miał dostępu do światła słonecznego, broń protagonisty (tzw. gun de dol) nie mogła się ładować. Dodatkowo w nocy dochodziło do zablokowania części możliwości – na przykład nie dało się osiągnąć ostatecznego zwycięstwa nad wampirami. Co ciekawe, podobno kartridża nie sposób było oszukać – nie wystarczyło poświecić na niego zwykłą lampką. Konieczne było prawdziwe światło dzienne.

Metal Gear Solid

Metal Gear Solid

PC PlayStation
Data wydania: 3 września 1998
Metal Gear Solid - Encyklopedia Gier
9.1

GRYOnline

9.0

Gracze

8.0

Steam

Wszystkie Oceny
Oceń

37

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl