Psycho Mantis w Metal Gear Solid. 10 zagadek, których rozwiązanie było poza... grą!

Bartosz Świątek

Psycho Mantis w Metal Gear Solid

Innowacja i oryginalność to słowa, które często kojarzone są z Hideo Kojimą – ojcem serii Metal Gear Solid. Ostatnio twórca ten wzbudza zainteresowanie mediów w związku z premierą swojej kolejnej produkcji – kontrowersyjnego i wywołującego skrajne emocje Death Stranding. Japończyk lubował się jednak w nietypowych pomysłach na długo przed stworzeniem tego dzieła, a jednym z najlepszych tego przykładów jest boss znany jako Psycho Mantis.

Gracz natrafia na wspomnianą postać niedługo po ucieczce z więzienia w towarzystwie Meryl Silverburgh. Już od pierwszej sceny z udziałem Mantisa wiadomo, że coś jest z nim bardzo poważnie nie tak – antagonista ten, odziany w zakrywający niemal całe ciało skórzany pancerz, z twarzą zasłoniętą maską gazową, przygląda się uciekającym bohaterom... lewitując.

W’łaściwe starcie ma miejsce nieco później – w trakcie niego boss pokazuje wszystkie swoje umiejętności. Mantis włada mocami telepatii i telekinezy, które pozwalają mu czytać w myślach Snake’a (potrafi nawet informować graczy o tytułach, w które grali, dzięki odczytywaniu informacji z karty pamięci) i ciskać w niego przeróżnymi przedmiotami. Jest to wyjątkowo trudny przeciwnik, który przewiduje i wyprzedza każdy ruch protagonisty (a jeśli korzystamy z pada DualShock, dodatkowo utrudnia sterowanie nim poprzez bardzo intensywne wibracje, które niemal wyrywają urządzenie z rąk). Po kilku porażkach gracz jest zmuszony zdać sobie sprawę, że wygranie walki będzie wymagało czegoś niestandardowego.

A czego konkretnie? Ano... odpięcia pada z jednego portu konsoli i podłączenia go do drugiego. Oryginalną scenę możecie zobaczyć na poniższym filmie.

Metal Gear Solid

Metal Gear Solid

PC PlayStation

Data wydania: 3 września 1998

Informacje o Grze
9.4

GRYOnline

9.0

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

37

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2020-01-27
09:43

Lettie Chorąży

Lettie

W którejś części Deponi była misja gdzie bohaterowi przeszkadzała muzyka na rynku i jedyną opcją na przejście dalej było wejście w ustawienia i wyciszenie muzyki.

Komentarz: Lettie
2020-01-26
22:43

Swamplon Chorąży

Brakuje tu sekretów z Wowa pokroju tego z duchem małej niebieskiej dziewczynki.

Komentarz: Swamplon
2020-01-26
01:57

SpoconaZofia Legend

SpoconaZofia

Grasz bez klawiatury

Komentarz: SpoconaZofia
2020-01-25
13:14

Janiksu Junior

Można też powiedzieć o SUPERHOT gdzie ogólnie twórcy burzą czwartą ścianę, a w pewnym momencie aby grać dalej, musimy wyłączyć... grę.

Komentarz: Janiksu
2020-01-24
22:23

WolfDale Legend

WolfDale

Ale przecież MGS też wyszedł oficjalnie na PC. Więc jak to wyglądało w tym wypadku? Trzeba było przełączyć klawiaturę do innego portu?

Komentarz: WolfDale

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl