Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 października 2011, 09:35

autor: Marek Oramus

Zwolnienia u twórców EVE Online. Gra MMO World of Darkness schodzi na dalszy plan

Islandzkie studio CCP przeprowadza restrukturyzację i zamierza skupić się przede wszystkim na rozwoju uniwersum EVE kosztem gry MMO World of Darkness.

Dalszy ciąg kłopotów firmy Crowd Control Productions. Po ostrej krytyce najnowszego dodatku do gry EVE Online zatytułowanego Incarna i konieczności przepraszania graczy za wprowadzone w nim zmiany, islandzkie studio ogłosiło restrukturyzację. W jej wyniku pracę ma stracić ok. 120 zatrudnionych osób, co oznacza redukcję etatów o 20%. Największe cięcia czekają amerykański oddział odpowiedzialny za grę MMO World of Darkness.

Zwolnienia u twórców EVE Online. Gra MMO World of Darkness schodzi na dalszy plan - ilustracja #1

W opublikowanym komunikacie prasowym studio CCP wyjaśnia, że wzięło na siebie zbyt wiele zadań. Prace nad kolejnymi rozszerzeniami do gry EVE Online, strzelanką DUST 514 oraz wspomnianym tytułem World of Darkness wymagają ogromnego nakładu środków. W związku z tym opracowano dwa główne cele, jakie stawia przed sobą firma:

  • W najbliższej przyszłości wzbogacić uniwersum EVE poprzez zwiększenie zaangażowania w prace nad kolejnymi rozszerzeniami do gry EVE Online, przy jednoczesnym przygotowaniu się do wydania produkcji DUST 514 na konsolę PlayStation 3. Głównym celem jest połączenie tych tytułów w jeden cross-platformowy świat MMO.
  • Kontynuacja prac nad grą World of Darkness w znacznie zmniejszonym składzie. Zadaniem jest rozwijanie rozgrywki i opracowanych do tej pory systemów. Zespoły kreatywne zostaną przesunięte do wspierania produkcji DUST 514.
Zwolnienia u twórców EVE Online. Gra MMO World of Darkness schodzi na dalszy plan - ilustracja #2

Zdaniem studia CCP zmiany te pozwolą na lepszą współpracę ze społecznością i wdrażanie jej postulatów. Islandzka firma zapewnia, że zwolnienia nie są spowodowane trudną sytuacją finansową. Pomimo spadku liczby subskrybentów gry EVE Online od premiery dodatku Incarna, to rok do roku jest ona wyższa i wykazuje tendencję wzrostową od momentu debiutu produkcji w 2003 roku.

  1. Komunikat studia CCP
  2. Oficjalna strona gry EVE Online
  3. Video Zapowiedź gry DUST 514