Nastąpiła zmiana na szczycie listy najbardziej pożądanych gier na Steamie. Silksong i Deadlock ustąpiły miejsca Monster Hunter: Wilds
Monster Hunter: Wilds stało się najczęściej dodawaną do list życzeń grą na Steamie. Capcom opublikował nowy raport finansowy, który pokazuje ogromną popularność serii.

Monster Hunter to ogromna marka, która cieszy się zainteresowaniem graczy z całego świata. Zarówno ostatnia odsłona o podtytule Rise, jak i wcześniejsze World sprzedały się w imponującym nakładzie, więc nic dziwnego, że wiele osób wyczekuje następnej części – MH: Wilds. Najlepiej widać to na Steamie, gdzie tytuł cieszy się dużym zainteresowaniem.
Monster Hunter: Wilds króluje na listach życzeń graczy
Pierwsze dwa miejsca w rankingu gier najczęściej dodawanych do list życzeń na Steamie od jakiegoś czasu okupują Deadlock i Hollow Knight: Silksong. Teraz musiały one jednak uznać wyższość Monster Hunter: Wilds, które stało się najbardziej wyczekiwaną produkcją na platformie.
Spore zainteresowanie z pewnością przełoży się na wysoką sprzedaż, być może nawet jedną z najwyższych w całym roku 2025. Duże liczby powinniśmy zaobserwować również podczas otwartych beta testów, które wystartują 7 lutego.

Raport finansowy i sprzedaż gier Capcomu
Ponadto Capcom opublikował raport finansowy za pierwsze trzy kwartały roku fiskalnego 2024 (czyli okres od kwietnia do grudnia 2024 roku). W stosunku do roku poprzedniego:
- sprzedaż netto spadła o 16% i wyniosła 572 mln dolarów;
- zysk operacyjny zmalał o 35% i wyniósł 199 mln dolarów.
Przyczyną takiego stanu rzeczy jest m.in. niższa sprzedaż w sektorze gier wideo, spowodowana mniejszą liczbą dużych premier. Capcom nadrobił to jednak wzmożonym zainteresowaniem serią Monster Hunter. W 2024 roku fiskalnym jej najpopularniejsze odsłony sprzedały się w następujących liczbach:
- MH: World – 2,798 mln kopii;
- MH: World Iceborne – 2,332 mln kopii;
- MH: Rise – 2,056 mln kopii;
- MH: Rise Sunbreak – 1,741 mln kopii.
Dzięki temu firmie udało się osiągnąć prognozowane na ten okres cele. W związku z tym nie dokonano korekty całorocznych zysków, podtrzymując tym samym duże nadzieje co do sprzedaży Monster Hunter: Wilds.
Warto również wspomnieć, że cała seria Monster Hunter rozeszła się łącznie w 108 mln egzemplarzy, a jej najpopularniejsza odsłona – Monster Hunter: World – w ponad 28 mln sztuk. Pozostaje ona tym samym najlepiej sprzedającą grą Capcomu w historii.
Należy jednak zauważyć, że pod względem ogólnej sprzedaży marek nadal króluje Resident Evil, którego wszystkie odsłony znalazły łącznie 167 mln nabywców.
Monster Hunter: Wilds zadebiutuje już za niecały miesiąc, tj. 28 lutego. Gra zmierza na PC oraz konsole PS5 i XSX/S.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
Xsardass Generał

To w sumie z goła odmienne podejście do mojego. W World się odbiłem od MH wieloma archaizmami rozgrywki. Po kilku godzinach odpuściłem. Za to Rise mnie rozkochał w serii i poleciały setki godzin. Teraz czekam jak głupi na Wilds bo po opisach ma być połączeniem rozbudowania z World z nowocześniejszym podejściem z Rise (Lina z hakiem, mount, ogólnie bardziej dynamicznie). Oby dowieźli!
Szlugi12 Senator

No i fajnie i zasłużenie:
MH: World - 700 h
MH: Stories 2 Wings of Ruin - 200 h
MH: Rise - 200 h
MH: World był naprawdę świetny, przyjemnie się w niego grało nawet z randomowymi osobami, początki bywały trudne bo można było bić potwora jednego nawet 30 min+ a jeszcze jak ktoś zginął z teamu 2/3 razy to się człowiek wkurzał i kaplica, ale i tak nie żałuje żadnej godziny w tej grze, Rise niestety już nie wciągnął tak jak World, nie był zły, ale widać że i popularność miał gorszą, a Stories 2 to miłe zaskoczenie, prawie jak Pokemony :D fajne nigdy nie grałem a wciągnął bardziej niż Rise, czekam z niecierpliwością na nowego MH, mam nadzieje na kilkaset godzin dobrej zabawy.
TheFrediPL Generał
Nie wiem czy się z kcd wyrobie na premierę, ale jak tylko zdążę to wlatuje, czekam.
TheFrediPL Generał
Jeśli mh ma śmieciowy gameplay to dosłownie każda gra ma śmieciowy gameplay