Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 października 2005, 09:11

Złoty King Kong

King Kong – gra komputerowa oparta na filmie pod tym samym tytułem, w której produkcję zaangażowany jest sam Peter Jackson (reżyser obrazu), zadebiutuje na rynku zgodnie z terminem. Przynajmniej w wersji na PC, PlayStation 2, Xbox oraz GameCube, gdyż te właśnie edycje osiągnęły wczoraj „złoty” status i powędrowały do tłoczni.

King Kong – gra komputerowa oparta na filmie pod tym samym tytułem, w której produkcję zaangażowany jest sam Peter Jackson (reżyser obrazu), zadebiutuje na rynku zgodnie z terminem. Przynajmniej w wersji na PC, PlayStation 2, Xbox oraz GameCube, gdyż te właśnie edycje osiągnęły wczoraj „złoty” status i powędrowały do tłoczni.

Peter Jackson’s King Kong ukaże się na wyżej wymienione platformy już 17 listopada. 2 grudnia zadebiutuje wersja gry na Xbox 360, natomiast 9 grudnia pozostałe edycje: DS, PSP i GBA. W Polsce wielka małpa zaatakuje posiadaczy PeCetów tuż przed Mikołajkami. Data premiery gry na PS2 w naszym kraju nie została jeszcze ustalona.

Złoty King Kong - ilustracja #1

King Kong to przygodowa gra akcji, która powstała w oparciu o „remake” filmu z 2005 roku pod tym samym tytułem, wyreżyserowanego przez Petera Jacksona (m.in. trylogia Władcy Pierścieni). Gracz wcieli się tutaj w rolę naukowca Jacka Driscolla, który wraz z ekipą wiernych towarzyszy trafia na fantastyczną wyspę, gdzie najwyraźniej czas stanął w miejscu. Żyją tam bowiem dinozaury, a nad całą menażerią pieczę trzyma olbrzymi goryl – tytułowy król małp.

Akcję obserwujemy zarówno z perspektywy pierwszej, jak i trzeciej osoby. W zależności od tego, kto jest aktualnie głównym bohaterem (program umożliwia również sporadyczne wcielenie się w King Konga), położenie kamery zmienia się, aby ułatwić graczowi orientację. Fabuła programu jest ściśle powiązana z filmem co sprawia, że wydarzenia w gry następują po sobie w ściśle określonym porządku. Przykładowo, gracz sterując postacią Jacka musi unikać ataku tyranozaura i odciągać go od reszty drużyny tak, aby pozostali naukowcy uporali się z otwarciem olbrzymiej bramy. Kiedy zadanie zostanie wykonane, automatycznie stajemy się King Kongiem, który w krótkim pojedynku musi pozbyć się dinozaura. Ciągłe zmiany tego typu powodują, że opowieść zmienia się w zawrotnym tempie, ale jest również liniowa aż do bólu.

Więcej informacji na temat Peter Jackson’s King Kong znajdziesz w naszej Encyklopedii Gier.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej